پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴

اردوغان: از حوادث آمریکا خجالت نمی‌کشید؟!

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 753884
رئیس‌ جمهور ترکیه به مواضع وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و همچنین اظهارات اخیر همتای فرانسوی خود واکنش نشان داد و خطاب به واشنگتن گفت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟!»
اردوغان: از حوادث آمریکا خجالت نمی‌کشید؟!
به گزارش جهان نيوز  به نقل از تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز پس از نماز جمعه، به اعلام وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه) با رد ادعای دخالت واشنگتن در کودتای نافرجام پنج سال پیش ترکیه، گفت اینگونه اظهارات به روابط دو جانبه صدمه می‌زند.

به گزارش شبکه ترکیه‌ای «تی آر تی»، رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا به اعلام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد و در این خصوص گفت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟! چگونه زمینه نژادپرستی بنا نهاده شده؟ چگونه می‌توانید به دنیا فشار دادن [گلوی] یک شهروند سیاه‌پوست و کشته شدن او به دست پلیس را توضیح دهید؟!»

رئیس‌جمهور ترکیه به اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردن او به مدت ۹ دقیقه اشاره دارد؛ اقدامی که اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه را به همراه داشت.

رجب طیب اردوغان در ادامه به درخواست اخیر همتای فرانسوی خود درباره خارج کردن نیروهای ترکیه از خاک لیبی واکنش نشان داد و اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که او یاد نگرفته است!

یادگیری او زمان زیادی نیاز دارد».

رئیس‌جمهور فرانسه، شامگاه روز گذشته، در نشستی به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را از لیبی خارج کند.

اردوغان همچنین در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون درباره ترکیه گفت: «ماکرون ابتدا باید مشکل جلیقه زردها را حل کند؛ مشکلی که هنوز نتوانسته آن را حل کند».

این اظهارات اردوغان در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اخیرا در پاسخ به سؤال یک خبرنگار به تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود اشاره کرده بود و گفت‌وگو با او را «بسیار ثمربخش» خوانده بود.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که دو طرف بر دست‌یابی به یک نقشه راه برای عادی‌سازی روابط توافق کرده‌اند.
برچسب ها: اردوغان آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خروج آمریکا از عراق مقدمه خروج آنان از کل منطقه است
Iran, Islamic Republic of
سفیر آمریکا: باید مشکل خرید اس 400 در ترکیه حل شود
Iran, Islamic Republic of
روسیه دیپلمات‌های اروپایی را اخراج کرد/ و ما هم حمایت و استقبال می کنیم
آقای اردوغان کسیکه درطول تاریخ وآیندگان به بدی از آن یاد می کنند شما هستید آیا کشتار زنان وکودکان وآوارگی هزاران سوری را با سودای هیتلری تان از یاد برده اید .در برابر تک تک آنها باید جوابگو باشید