جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۷۳

وقتی «سحر زکریا» انتحاری می‌زند +تصاویر

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 753882
برخی چهره های شناخته شده و به اصطلاح سلبریتی عادت کرده اند درباره هر موضوعی دخالت کرده و اظهار نظر کنند. آنها یک روز کارشناس داخلی هستند، یک روز کارشناس خارجی، یک روز شکافنده هسته اتم می شوند و روز دیگر متخصص پیاز و سیب زمینی. آنها این روزها هم دکتر شده اند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این روزها بحث واکسن کرونا از موضوعاتی به شمار می‌رود که در سراسر دنیا در کانون توجه قرار دارد و هر کشوری بسته به سیاست‌های خود در تلاش است تا بهترین تصمیم را در این باره بگیرد. البته ناگفته نماند که روند واکسیناسیون در دنیا به کندی پیش می‌رود و همه کشورها طبق الگوی ابتدا کادر درمان، افراد مسن، گروه‌های پرخطر و سپس مردم عادی پیش می‌روند و تا به حال حدود یک و نیم درصد از جمعیت کل جهان به واکسن دسترسی پیدا کرده اند.

**اظهارات کیلویی که قیمتی ندارند
اما در ایران این روند علمی که با دقت بسیاری در حال پیگیری است، ملعبه دست برخی از سلبریتی‌هایی شده که حتی به خود زحمت یک سرچ ساده درباره سیر تولید و توزیع واکسن را هم به خود نمی‌دهند و شروع به اظهارنظرهایی می‌کنند که جز ایجاد جو روانی و اخلال در کار متولیان امر، هیچ دستاورد دیگری ندارد.

البته این دست از سلبریتی‌ها در اظهارنظرهای کیلویی پیشینه بلندبالایی دارند و هربار درباره هر موضوعی که ارتباطی به آنها ندارد نظر می‌دهند و دخالت بی‌جا و غیرکارشناسی از خود بروز می‌دهند. این بار هم واکسن ملعبه‌ای برای این قشر شده و تلاش می‌کنند با سیاسی کردن موضوع واکسن، بدون آگاهی، تلاش دانشمندان و پزشکان ایرانی را نادیده بگیرند.
 

**شهید واکسن کیست؟
به عنوان مثال طی روزهای گذشته کتایون ریاحی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت علی انصاریان فوتبالیست و مجری پر آوازه واکنش نشان داد.

وی در در ادامه با انتشار عکسی از علی انصاریان به همراه هشتگ #شهیدان_واکسن با معجزه خواندن «واکسن» نسبت به عدم خرید واکسن آمریکایی اعتراض کرده است.

در ادامه اما کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام با ورود به اکانت این بازیگر ، مخالفت خود را با این پست وی بروز دادند و با ارسال انبوه کامنت اعتراضی بر روی صفحه این بازیگر او را وادار به پاک کردن و بستن کل کامنت‌های پست مورد نظر کردند.

اما همان طور که گفته شد، این اولین بار نیست که بازیگران مشهور (سلبیریتی‌ها) در مسائل مختلف و تخصصی اظهار نظر می‌کنند و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شوند. منع خرید واکسن فایزر آمریکایی که به باور تحلیلگران دارای عوارض جانبی فراوان است و به همین دلیل واکسیناسیون این واکسن در برخی از کشورها به همین دلیل متوقف شده است.

حال اما با ورود واکسن روسی و چینی و تولید واکسن ایرانی در کشور به نظر می‌رسد دشمن نسبت به خودکفایی ایران و موفقیت آن نسبت به شکست و بی‌اثرکردن تحریم‌ها وحشت زده شده و همه توان خود را برای بی‌اثر جلوه دادن واکسن‌های غیر آمریکایی بکار گرفته است.

**واکسن از مرگ چه کسانی جلوگیری کرده است؟
در ادامه مهناز افشار تلاش کرد پس از مرگ زنده یاد علی انصاریان موضوع واکسن را سیاسی جلوه بدهد و جوری وانمود کند که انگار همه دنیا به راحتی به واکسن دسترسی دارند و فقط ایران است که واکسیانسیون مردم را به تعویق انداخته است. در همین رابطه علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به توئیت مهناز افشار نوشت: از حدود ۸ میلیارد جمعیت جهان تقریباً یک درصد واکسن کرونا تزریق کردند. اکثر آنها هم تک دوز دریافت کردند که عملاً ایمنی ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند از مرگ کسی جلوگیری کند! سوال اینکه چرا هیچکدام از لیدرهای مظلوم #واکسن بخرید که در اروپا و آمریکا گیر افتادند تا امروز واکسن نزدند؟!
 

**وقتی سحر زکریا انتحاری می‌زند
حرکت انتحاری بعدی مربوط به سحر زکریا می‌شود که با انتشار ویدئویی در فضای مجازی در یک  شرایط غیر معمول گفت: اون واکسن کوفتی رو از هر قبرستونی قراره بخرید که روی ما امتحان بشه، بخرید... تو مملکت‌های دیگه یه دونه بازیگر، یه دونه فوتبالیست، یه دونه سلبریتی نمی‌میره... سخنانی که البته خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند و معتقدند تلاش این هنرپیشه از یاد رفته برای جلب توجه است. اما برخی هم به سخنان او واکنش‌های تندی نشان دادند. چرا او فکر می‌کند سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها تافته جدا بافته هستند و خونشان از بقیه مردم رنگین تر است؟

«معصومه نصیری» کارشناس رسانه و مدرس دانشگاه در این باره به فارس گفت: اصرار به اظهار نظر در هر موضوعی و البته سیاسی کردن آن، میل عجیبی است که در برخی سلبریتی‌ها دیده میشود. چند وقت پیش در جلسه‌ای در یک نهاد فرهنگی یکی را که به قول خودش در یک عملیات هشتگی شرکت کرده بود را دیدم، گفتم آقای فلانی یادتان هست اولین بار این هشتگ را کجا دیدید؟ گفت نه همکاران گفتند و ما هم حمایت کردیم. بعد گفتم می‌دانید اصل ماجرای فلان فرد چه بود و هشتگ شما کاملا در خلاف جهت حقیقت بود؟ گفت من از کجا باید این را بدانم یا می‌دانستم! عرض کردم خب آدم وقتی چیزی را نمی‌داند و از موضوعی حمایت میکند، معنی آن چیست؟ به آن آدم چه می‌گویند؟
 

**سلبریتی‌ها در نقش پشه مالاریا
وی ادامه داد: سلبریتی‌ها شهره هستند به اظهارنظرهای غیرکارشناسی. یکی از آنها انصاریان را شهید واکسن دانسته و برخی گفتند اگر وقتی او در بیمارستان بستری بود، واکسن خریده بودیم و تزریق کرده بودیم، او زنده بود. و هیچکس هم نمی‌گوید واکسن، ویروس خفیف شده است و برای تزریق قبل از ابتلا است و نه بعد از ابتلا. با متر و معیار سلبریتی‌ها روزانه چند هزار شهید واکسن در دنیا داریم!

نصیری توضیح داد: برخی سلبریتی‌ها نقش همان پشه مالاریا که مورد اشاره ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه در ملاقات با دونالد ریگان را بازی می‌کنند که بر اساس آن مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی است. در این تئوری، کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، درباره راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب گفت برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد. به دلیل اینکه ما نمی‌توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم پیشنهاد می‌کنم آنچه را که من عملیات مسکیتو (Mosquito:پشه مالاریا) نامیده‌ام، شروع کنیم.

نصیری تصریح کرد: کنت آلکساندر دو مرانش معتقد است چون پشه مالاریا نمی‌تواند خرس را بکشد ولی می‌تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود. پشه مالاریا می‌تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد. ما می‌توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم. مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان در مسیر فرعی است.

وی تاکید کرد: پشه با به هم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را از کار اصلی باز می‌دارد و با به هم ریختن سیستم عصبی احتمالاً فرد یا سازمان واکنش‌های حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد. حالا هم سلبریتی‌های ما از همین قانون پیروی می‌کنند.
 

**لری کینگ بزرگترین مجری دنیا قربانی کرونا شد
این مدرس رسانه افزود: جالب اینجاست که خانم زکریا در ویدئوی خود می‌گوید چرا در دنیا یک هنرپیشه یا فوتبالیست به کرونا مبتلا نمی‌شود. این نشان می‌دهد که خانم بازیگر حتی به اخبار حوزه خودش هم تسلط ندارد و کاملا جو زده سخن می‌گوید. چون با یک جستجوی ساده در اینترنت نام و اسامی مبتلایان و همچنین افرادی که بابت این بیماری درگذشته اند می‌آید. آخرین آنها هم لری کینگ بزرگترین و معروفترین مجری دنیا بود که بابت همین بیماری کرونا درگذشت.

وی تصریح کرد: خانم زکریا همچنین فریاد می‌زند که واکسنی که می‌خواهید روی ما امتحان کنید کی وارد می‌شود؟ ایشان ظاهرا نمی‌دانند که اگر قرار بود کشور چنین ریسکی را بپذیرد، به قول خودش ما ماه‌های قبل وارد فاز واکسیناسیون می‌شدیم، اما پاسخ تبعات آن را چه کسی می‌داد؟ اگر ایشان منظورشان واکسن فایزر است که در حال حاضر واکسن‌های بهتری با سطح ایمنی بالاتر و ریسک کمتر در دنیا در حال تولید است. چرا ما باید فقط چشممان به آمریکا باشد؟ ضمن اینکه ایشان ظاهرا فقط جوگیر فضای مجازی هستند و خودشان هم در این باره جو می‌دهند وگرنه باز هم با جستجویی ساده متوجه می‌شدند که جاهایی که مردم خود را موش آزمایشگاهی کردند، رژیم اسرائیل و امارات بودند.

**دوره زدن حرف‌های بی‌سند تمام شده
نصیری اظهارداشت: وقتی این سخنان گفته می‌شود، برخی فوری گارد می‌گیرند و می‌گویند نه این طور نیست. باشد حرف ما را قبول نکنید. اما در سایت‌های معتبر دنیا هم این موضوع با عدد و رقم و آمار کامل منتشر شده که رژیم اسرائیل چطور و با چه قیمتی واکسن را به مردم خود رساند و الان هم علی رغم همه این تلاش‌ها نرخ شیوع بیماری در آنجا هنوز بالاست.

وی در پایان گفت: دوره حرف‌های بی‌اساس و بی‌ریشه زدن دیگر گذشته است. بهتر است چهره‌ها مانند بقیه در حوزه تخصصی خودشان سخن بگویند و اظهارنظر کنند. این روزها دسترسی به اطلاعات به اندازه دسترسی به هجویات آسان است منتها اگر بخواهیم که اطلاعات را از منابع دقیق و درست پیدا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسلم ایرانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با خط فکری جهان نیوز موافق نیستم. در نوشته ها خیلی افراط به چشم می خورد. اما با متن و مفهوم این مقاله کاملاً موافقم..
Iran, Islamic Republic of
در مقابل اراده الهی که انشاالله تحققش برای انقلاب بزرگ اسلامی نزدیکه، این سلبریتی ها عددی نیستند
مرگ مشکوک ؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا مادر مسن آقای انصاریان و همسر آقای میناوند مرحوم مبتلا نشدن ؟؟؟؟ چرا یکدفعه هماهنگ، سلبریتی ها دم از خرید واکسن !! شهید واکسن و.... میزنند. و این سحر زکریا این جوری فیلم بازی میکند؟ !!!!! به نظر شما همه اینها کنار هم یک پازل مشکوک ایجاد نمیکند ! آیا نهادهای امنیتی نباید به این موضوع مهم ورود کنند .
سلطان گندم
Iran, Islamic Republic of
فرمایش جناب سعید حجاریان اصلاح طلبان باید حرف خود را از زبان سلبریتی ها بزنند !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه
توهم توطئه داری
Iran, Islamic Republic of
خانم ذکریا همه مثل شما ناراحتیم و شمارا می فهمیم .
Iran, Islamic Republic of
به سلبریتی ها بگویید بروند به اروپا وامریکا واکسن فایزر بزنند.
Iran, Islamic Republic of
جای سلبریتی ها آقایون وآفازاده هاشون دارن میرن میزنن
Iran, Islamic Republic of
احسنت بارک الله
Iran, Islamic Republic of
یاس منگولا
Iran, Islamic Republic of
😁😄
Iran, Islamic Republic of
خب راست میگن دیگه..ازون واکسن فایزر بیارین و بگین هر کی می خاد ثبت نام کنه.
Iran, Islamic Republic of
دشمن ما حتی داروی بیماران پروانه ای را نداد.اگر واکسنش ،حاوی ویروس جهش یافته بود وبه دیگران منتقل شد ،تو جوابگو هستی؟!
Iran, Islamic Republic of
شما مسئولیت رای خودتو بپذیر...
Iran, Islamic Republic of
کَل اگر طبیب بودی، سرخود دوا نمودی! آمریکا و انگلیس اگر توان مهار کرونا را داشتند وضعشان این نبود!.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امریکا و اروپا رو سه ماه دیگه با ایران و روسیه مقایسه کن
محمد
Iran, Islamic Republic of
یعنی امریکا چیکار با این بازیگرا می کنند که اون همه تحریم امریکا علیه ایران را نی بیننند؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
.....
عباس
Iran, Islamic Republic of
چرا جهان نیوز از این بازیگرای نظرشان را درمورد تحریم های امریکا علیه ایران نمی پرسد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مامانت بهت گفت درس بخون، نخوندی، این هم نتیجه اش.
نه شغل درست حسابی داری نه مسائل ساده روز رو میتونی تحلیل کنی
Iran, Islamic Republic of
یک پژوهشی انجام بشه ببینیم اسرائیل این واکسن را روی همه مردم استفاده کرده یا فقط روی یهودیان غیر اصیلی که آنها را با وجود یهودی بودن از باقی یهودیان کمتر می داند
Germany
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر این سلبریتی ها یه مشت غرب گرا وفقط سیاه نمایی میکنن خواهش میکنم با این افراد بر خورد شود چون امنیت روانی مردم عزیز کشورمو اهدف قرار داده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یعنی چطور اینا به این نتیجه رسیدن که فوت آقای انصاریان برای شان مهم است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امارات ۴ میلیون و ترکیه ۱۰ میلیون تزریق واکسن داشته اند در حالی که فقط ۱۰ هزار واکسن وارد ایران شده است
Iran, Islamic Republic of
بهتره کمی اخبار رو دنبال کنید. ترکیه و امارات با واکسن چینی تزریق انبوه رو شروع کردن و این که چطور تونستن این خرید بالا رو از چین داشته باشند؟ جواب اینه اونا از مردم خودشون برای کارآزمایی واکسن چینی استفاده کردند.
کاری که اگر در کشور ما میشد خدا میدونه همین افرادی مثل این سلبریتی ها چه وا مصیبتایی راه نمینداختن
Iran, Islamic Republic of
خب نتیجه اش چی بود ؟!
مرگ چند هزار نفر در روز ؟؟
حاضری شربت آبلیمو رو به نام واکسن بهت تزریق کنن یا اول صبر می کنی ماهیتش معلوم شه ؟!
Iran, Islamic Republic of
اول مالیاتشون را بدن بعد اظهار نظر کنن
Iran, Islamic Republic of
خوب بخرين ديگه!
Iran, Islamic Republic of
ايشالله با آماده شدن واكسن ملى در ٥ سال آينده ديگر نيازى به واكسنهاى غربى نخواهد بود.
آره شما تا 5 سال آینده معطل نشو، همین الان برو واکسن آمریکایی رو بزن که انشاءالله کرونا نگیری.
United States
ممنون از گهرپراکنی شما
مطمئمن باشید اگه موجود بود تا حالا 17 بار زده بودم
Iran, Islamic Republic of
فیلمشو هم میزاشتین ببینیم که حسابی بخندیم..
دایه مکفی
Iran, Islamic Republic of
👏🏽😂👏🏽😂👏🏽😂👏🏽
بی نام
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون واقعا میشه مقایسه کرد؟
لری کینگ ۸۷ سال زندگی کرد و انصاریان ۴۳ سال
Iran, Islamic Republic of
یه سرچ کنید آدم های جوون تر هم هستن
والا رونالدو هنوز واکسن نزده که اینا انتظار دارن مرحوم انصاریان و میناوند واکسن زده باشند
Iran, Islamic Republic of
به ترامپ چی زدن که ۳ روزه خوب خوب شد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا ترامپو میگی مسیولین خودمونو نمیگی بعد دوسه روز چه سرحال جلوی دوربین اماده میشدن!!!!
Iran, Islamic Republic of
روسیه 300 میلیون جمعیت دارد کشورهای دیگرغیر از ایران هم هست زمان احتیاج است واکسن انبوه وارد ایران شود
United States
نقد دلسوزانه را بپذیرید.....
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
خوب 22 بهمن بیا فریاد بزن بر علیه امریکا و اسرائیل
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
هرچند روز می خندیم
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
یعنی کاملا معلومه از کجا خط میگیری و نونتو کی میده...؟!!
Iran, Islamic Republic of
فوری و فوری از همین اشخاص نام نویسی کنند و به 20 نفر اول واکسن امریکایی را با مسئولیت خودشان تزریق کنند. از این آسونتر دیگه نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
شما برو به شوهرت بگو داروهای تقلبی و تاریخ گذشته به مردم نفروشته بقیش پیشکش!!! حامی مردم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما انقلابی هستیم و منطقی انتقاد می کنیم خانم زکریا موضع ات نسبت به تحریم های دارویی امریکا چیست؟ چرا حرف نمی زنی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
خانم زکریا تا حالا برای مرزبانان سرباز ایرانی استوری گذاشتی، فقط سرباز مرز.
مریم
Iran, Islamic Republic of
چه خوب که ایشان کارشناس رسانه هستند و انقدر خوب در موضوع تخصصیشون که واکسن هست اظهار نظر می کنند.
مسعود از رشت
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نباید ورود هیچ واکسنی به داخل کشور ممنوع باشه ، باید از همه نوع واکسن تولید خارجی چه با عوارضش چه بدون عوارضش وارد کشور بشه و از داوطلبین تزریق نظرسنجی بشه که کی دوست داره کدومو بزنه ، حتما سینه چاکان و عاشقان و محبین فایزر و مدرنا و آکسفورد از این نوع واکسن استفاده خواهند کرد ....
Iran, Islamic Republic of
به عبارت دیگر برای کدخدا باوران وطنی باید از کدخدا واکسن وارد نمود این باعث میشه هم کدخدا خوشحال شود هم کدخداباوران و هم کل ملت!!!!!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
عامل باعث شده سحرزکریا عصبانی وخشن بشه نبود پیشنهاد کار ه
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین هنر تخصصی هنر پیشه ها و سلبریتی ها "نقش بازی کردن" است. آنها در مسایل غیر تخصصی خودشان هم این کار را خوب انجام می دهند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خب یاس منگولا جان می تونی خودت رو به عنوان موش آزمایشگاهی به منظور تست فایزررررر آمریکایی معرفی کنی
دیگه این همه شور و بلوا واسه چیه !؟
در ضمن ، لازم نیست با عدم اگاهی از پروسه علمی واکسیناسیون ، درباره تلاش های متخصصین و نخبگان کشور اظهار نظر کنی
Iran, Islamic Republic of
هیچ کجای دنیا هنرمنداشون اینطور نیستند!
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از سلبریتی های محترم که فکری جز مردم ندارند یک پیشنهاد دارم:
ز آنجا که سلبریتی های عزیز قلبشان به شدت برای مردم می تپدو برای اینکه مردم زودتر بتوانند واکسن دریافت کنند مسئولین محترم حدود 2000 واکسن انگلیسی و آمریکایی تهیه کند و این واکسنها را به سلبریتی هایی مانند خانم زکریا، مهناز افشار و مهران مدیری و بقیه سلبریتی هایی که دغدغه واکسن برای مردم دارند بزند و اگر نتیجه مثبت بود حکومت موظف باشد هر چه سریعتر این امکان را برای همه فراهم کند..
دایه مکفی
Iran, Islamic Republic of
بهترین پیشنهاد! عالی بود فرزندم..
سارا
Iran, Islamic Republic of
ما مردم تا مثل شماها که خواهراتونو مسخره میکنید تا مردم رو به باد سخره میگیرید محکوم به مرگیم به خاطر حمایت از کی این متنو نوشتی ...
Iran, Islamic Republic of
چقدر تابلو فیلم بازی کرده....
حسین
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست فقط باید متخصص ها در مورد واکسن نظر بدن ..
Romania
خواهشاً از سحر ذکریا تو فیلمها و سریالها هرچند در قالب نخودی و نقش کوتاه استفاده کنید تا .
محمد
Iran, Islamic Republic of
ما اگه واکسن ساز بودیم چرا تاحالانتونستیم واکسن انفلوانزا تولید بکنیم که هرساله مردم ما استرس خرید نداشته باشن
سارا
Iran, Islamic Republic of
دکتر؛ایران در صدر واکسن سازی جزو سه کشوره و واکسن آنفولانزا ساخته شده به دلیل تحریم پخشش و تهیش ممکن نیست التماس_تفکر بدون تحلیل سیاسی حرف نزدید!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما بازیگران برای هر که بخواهد بازی می کنید؛ حتی اگر داعش هم شبکه پخش مستمر راه بیندازد و به شما پیشنهاد بازی بدهد پیشنهادش را قبول می کنید. .
زارعی
Iran, Islamic Republic of
واقعا اظهارنظر سلبریتی ها در مورد تمام مسائل کیلویی هست آخه مگه شما تخصص دارید تو همه زمینه ها که اظهار نظر میکنین!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام والا اونقدرمردم به این دولت بی اعتماد شدن هرکس جزاینا هرحرفی بگه مردم اونو باورمیکنه نه حرف دولتمردانو!!!!!
بینام
Iran, Islamic Republic of
منم با نظر شما کاملا موافقم ،.
Iran, Islamic Republic of
چرا این همه مردم دراثر این کرنا فوت کزده اند خون این افراد رنگینتر از آنهاست این ویروس جهانی ربطی به واکسن خائنانه امریکا وانگلیس سگ صفتها ندارد تاانشالله واکسن داشمندان کشور خودمان بیشتر کاربرد دارد به افتخار انان بزن دایرکت
Iran, Islamic Republic of
.....
🇮🇷
Iran, Islamic Republic of
کاش قوه قضائیه به کاراین بازیگران رسیدگی کند، تشویش اذهان، اخبارکذب، توهین به اقلیتها،دخالت دراموری که تخصصی ندارندازجمله سیاست،..... آیااین ها جرم کمی است؟
Iran, Islamic Republic of
این که مردم در هر زمینه ای نظر میدن خیلی خوبه
علی
Iran, Islamic Republic of
.....