جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

تأیید حکم توقیف نفتکش ایران از سوی دولت بایدن

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 753740
وزیر دادگستری دولت جدید آمریکا، حکم توقیف نفتکش ایرانی را تأیید کرد.
تأیید حکم توقیف نفتکش ایران از سوی دولت بایدن
به گزارش جهان نيوز، به نقل از پایگاه وزارت دادگستری آمریکا، وزیر دادگستری دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا حکم توقیف نفتکش ایران را تأیید کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که در پایگاه رسمی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده، آمده است: آمریکا شکایتی را در دادگاه کلمبیا ارائه داده که در آن اعلام شده تمامی نفت موجود در کشتی که با پرچم لیبریا حرکت می‌کرد، بر اساس قانون مبارزه با تروریسم آمریکا تحت مصادره قرار گیرد.

بلومبرگ روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه منتشر کرده، وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه‌ای در این زمینه می‌گوید شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کلمبیا برای توقیف محموله کشتی «آشیلاس» با پرچم لیبریا ارائه داده است.

در بیانیه صادر شده در پایگاه وزارت دادگستری آمریکا همچنین آمده که در این شکایتنامه ادعا شده است که طرحی شامل چندین نهاد زیر نظر سپاه ایران وجود داشته تا نفت ایران محرمانه به دست یک مشتری در خارج برسد.

در بیانیه وزارت دادگستری ادعا شده است: «شرکت کنندگان در این طرح با استفاده از انتقال کشتی به کشتی، اسناد جعلی و سایر روش‌ها سعی در پنهان کردن مبداء محموله نفت داشتند و بارنامه‌ای جعلی برای فریب مالکان آشیلاس با هدف انجام بارگیری نفت مورد نظر ارائه دادند.»

گفتنی است خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود شرکت مالک یونانی کشتی آشیلاس ابتدا فکر می‌کرد این محصول متعلق به عراق است، اما بعد این احتمال را با مقام‌های آمریکا مطرح کرد که ناخودآگاه نفت خام ایران را تحویل گرفته است.

بلومبرگ به نقل از افراد مطلع از موضوع نوشته واشینگتن پیش از آنکه جو بایدن ریاست دولت را به دست بگیرد و در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ دستور توقیف و حرکت این کشتی به سمت آمریکا را داده بود.

در دوره ترامپ واشنگتن تحریم‌های نفتی ایران را همراه با سایر تحریم‌ها افزایش داد تا تلاش کند فروش نفت ایران را متوقف کرده و این کشور را مجبور به توقف فعالیت هسته‌ای و عدم دخالت در سایر کشور‌های خاورمیانه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همان کشتی که وزیر نفت دولتراستگویان می گفت، آمریکا دروغ می گه . نفت ما نیست.
Iran, Islamic Republic of
این دولتی های و حامیان برجام که سنگ جو بایدن را به سینه می زنند الان دقیقاً کجایند!!!!؟؟؟؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
خیلی از این دوستان غربگرا سفارش گچ اسفهان و نقل گردوئئ ارومیه داده بودن برا پیروزی جو بایدن...