جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

امیرآبادی: صحیح نیست آقای جهانگیری برای پیشبرد اهدافش از نام رهبر انقلاب سوء استفاده کند

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 753735
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: صحیح نیست که معاون اول رئیس جمهور بخواهد برای پیشبرد اهداف خود از نام رهبرانقلاب برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کند.
جهانگیری از نام رهبر انقلاب سوء استفاده نکند
به گزارش جهان نيوز، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت گفت: صحیح نیست معاون اول رئیس جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود وهم حزبی هایش، خلاف واقع به رهبرمعظم انقلاب نسبت دهند.

وی افزود: درباره اظهار نظر معاون اول محترم رئیس جمهور که گفتند این نامه را خطاب به مقام معظم رهبری ارسال کردند و معظم له نیز بلافاصله آن را به رئیس محترم مجلس ارجاع دادند؛ باید عرض کنم که آقای جهانگیری به گونه ای صحبت کردند که گویی ایشان نامه ای درباره  کلیت بودجه به رهبر معظم انقلاب  زده اند و معظم له نظرشان این بوده است که دراین باره مجلس بودجه را با جلسه با دولت پیش ببرد و مجلس در این مسأله کوتاهی کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این باره باید گفت اولا نامه آقای جهانگیری درباره کلیت بودجه نبود بلکه درباره حفظ ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی بود  ثانیا رهبر معظم انقلاب بدون آن که بر روی آنها دستوری مبنی بر موافقت با  درخواست صورت گرفته  بدهند و ارز ترجیحی را تایید کنند، نامه ها را برای امعان نظر به مجلس ارجاع دادند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: این شیوه صحیحی نیست که معاون اول رئیس جمهور بخواهد با تحریف ماجرا از نام رهبرانقلاب برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کند.

وی افزود: این درست نیست که دوستان مجری قانون برای به کرسی نشاندن تصمیمات رانت آلود، اقتصاد کشور و معیشت روزمره مردم را گروگان بگیرند و برای تاثیرگذاری بر تصمیمات مجلس، نقل قول خلاف واقع به رهبری نسبت دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از ایشان هم آقای دکتر همتی رئیس محترم بانک مرکزی نیز در این خصوص خطاب به رهبری انقلاب نامه نوشتند رئیس جمهور نیز در جلسات مختلف علنی در این موضوع سخن گفتند رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر وجود ارز رانتی اصرار کردند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: نکته مهم آن که در همه این نامه ها و سخنرانی ها دائما تکرار شد اگر به عده ای خاص ارز ارزان ندهیم کالاهای اساسی مردم گران می شود و در واقع معیشت مردم گروگان گرفته شد.

وی افزود: این در حالی است که سیاست کمیسیون تلفیق واقعی و تک نرخی کردن قیمت ارز و حذف ارز 4200 تومانی برای عده ای خاص بود و به جای آن قرار بود ما به التفاوت آن به خود مردم داده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هرحال برخلاف ادعای معاون اول محترم رئیس جمهور، رهبری معظم  هرگز نظر مسوولان دولتی مبنی بر حفظ ارز 4200 تومانی را تایید نکردند بلکه هم نامه آقای همتی و هم نامه آقای جهانگیری را برای بررسی و امعان نظر به رئیس محترم مجلس ارسال کردند.

امیرآبادی اظهار داشت: قیمت روغن با حفظ ارز 4200 تومانی در طول یکسال که مجلس هیچ تصمیمی نگرفته بود، دوبرابر شد.

وی افزود: قطعا مجلس اجازه نمی دهد با گروگان گرفتن معیشت مردم و به نام مردم،  توزیع رانت صورت گیرد. آقای جهانگیری به جای این فرافکنی ها که موجب اختلاف قوا می شود باید پاسخگوی به باد دادن منابع ارزی کشور که به ارز جهانگیری مشهور شد باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: مجلس قطعا از حقوق ملت ملت کوتاه نخواهد آمد و تصمیم دارد از جیب رانت خواران تفریق وبه جیب مردم جمع کند و هیچ کس نمی تواند نسبت به این اراده مجلس خدشه ای وارد نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا برا رسیدن بهدفشون هر کاری می کنند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فرصت طلبها در مجلس هر کاری می خواهند می کنند
Iran, Islamic Republic of
این جماعت در جلوی دوربین چشم و ... از این حرفا می زنند پشت سر از رهبری هزینه می کنند ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
چرا کسانی نمی خواهند مردم بدانند که چه موضعی در قبال مصوبات و کارهایشان دارند ..؟!!!
همه با هم أن
Iran, Islamic Republic of
....