جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

لاری: مطمئن ترین واکسن کرونا را وارد می‌کنیم

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 753577
مردم مطمئن باشند مطمئن ترین واکسن را از مطمئن ترین راه وارد می‌کنیم و موظف هستیم تا آماده شدن واکسن خودمان، واکسن را تهیه کنیم.
لاری: مطمئن ترین واکسن کرونا را وارد می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در نشست خبری با اشاره به اینکه 600 نفر از دانشجویان در این دوره شیوع کرونا مبتلا شدند،گفت:علی رغم اینکه بحث باید عدم حضور فیزیکی را در فعالیت فرهنگی داشته باشیم اما بیش از 10 جشنواره بزرگ برگزار کردیم. 

وی ادامه داد: بیش از 50 پروژه در دانشگاه‌ها تکمیل شده و بیش از 20 درصد خوابگاه‌های متاهلی افزایش پیدا کرده است؛همچنین تلاش می‌کنیم وام ودیعه مسکن در مجلس افزایش پیدا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت افزود: رزدینت‌های ما فاقد بیمه سلامت بودند اما الان 3 هزار نفر از آنها بیمه سلامت شدند. وام دستیاری دادیم که بیش از 3 هزار نفر از اینها وام دستیاری گرفته‌اند.

لاری با اشاره به اجرای طرح هم قدم، بیان داشت:دانشگاه‌های علوم پزشکی ملزم شدند تا با تک تک افراد دانشجو تماس بگیرند و بحث مشکلات روانی در دوران کرونا را کنترل کنند. همچنین طرح مشاوره آنلاین در سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل نشد و باشگاه مجازی ورزشی ایجاد شد،افزود:سه کتاب در حوزه رهایی از اضطراب و سائل مربوط به بهداشت روان تدوین شده و تلاش داریم پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه وام دستیاری به همه دستیاران پرداخت خواهد شد، افزود: بیمه تامین اجتماعی برای این افراد و بیمه سلامت دستیاری را هدف قرار داده‌ایم  تا اجرا کنیم.

لاری با اشاره به اینکه سابقه طولانی در خصوص تولید واکسن داریم و تقریبا در آستانه صد سالگی انستیتو پاستور هستیم، تصریح کرد: خیلی از واکسن‌ها را ما صادر می‌کنیم. کرونا بیماری پیچیده بود و در شرایط اضطرار بحث اینکه اگر بخواهیم مجوز بهداشت جهانی بگیرند باید سه مرحله بالینی راگذرانده و تاییدیه  بگیرد اما اکنون در حالت اورژانسی هستیم.

وی با بیان اینکه کوبا در خصوص تولید واکسن امکانات خوبی دارد،گفت:مطمئن باشید مطمئن ترین واکسن را از مطمئن ترین راه وارد می‌کنیم و موظف هستیم تا آماده شدن واکسن خودمان، واکسن را تهیه کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تاکید کرد: به مردم اطمینان میدهیم واکسنی وارد کشور می‌شود که مطمئن باشد و اینکه این بحث مطرح می‌شود که باید تاییدیه بهداشت جهانی را بگیرد بسیاری از اینها هنوز تاییدیه نگرفته اند و در نوبت تایید یه قرار دارند.

لاری ابراز داشت:معمولا 30 درصد دانشجویان ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارند و و برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شده است و شرایط متناسب با وضعیت رنگ مناطق مختلف تعیین می‌شود و آموزش مجازی ارائهشده و شرایط همچنان به این شکل خواهد بود.

وی با اشاره به حضور 240 هزار دانشجوی پزشکی، ابراز داشت: درطر حمشاوره ای که صورت گرفته و 27 هزار دانشجو در این مشاوره شرکت کردند، 11 درصد گفتند ابتلا به کرونا داشتند و 5.5 درصد در اعضای خانواده و نزدیکان خود فوتی داشتند.حدود 10 درصد دانشجو مبتلا شدند اما هیچ دانشجو یا دستیاری فوت نشدند.

معاون دانشجویی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم تا در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند و تصویب شد و بودجه وام دستیاری به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سال آینده به همه دستیاران وام 15 میلیون تومانی اختصاص داده می‌شود.

لاری با اشاره به اینکه بسته بیمه تکمیلی برای دستیاران در نظر گرفتیم، متذکر شد:

اگر 100 میلیارد تومان تامین شود، این کار عملیاتی می‌شود. اکنون 8 هزار نفر برای وام دستیاری ثبت‌نام کردند و  3 هزار نفر از این تعداد نیز دریافت کرده‌اند.

وی  اضافه کرد: صد درصد دانشجویان بیمه حوادث هستند و هر اتفاقی در دانشگاه برای آنها بیفتد، دانشجویان علوم پزشکی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.

لاری یاداور شد:بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی بستگی به شرایط استانها دارد و برنامه اموزشی به صورت مجازی ارائه می‌شود. اکنون چالش وسائل حفاظتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حل شده استو مشکلی وجود ندارد و همه دانشگاه ها نیز اتاق ایزوله دارند و ملزم به انجام تست از هر دانشجویی که وارد دانشگاه می شود و اگر دانشجو بخواهد به خانه برود هم تست گرفته می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اونوقت روسی مطمئنه؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
شایسته است شعار "نه شرقی، نه غربی" را به "نه غربی" اصلاح بفرمائید