پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

٢ میلیون واکسن ایرانی تولید می‌شود

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 753480
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بنیاد برکت اولین واکسن را تولید کرده و طبق شنیده‌ها تا پایان اسفندماه در حدود ٢ میلیون واکسن تولید خواهد شد، گفت: تعامل مناسبی میان بنیاد برکت و ستاد اجرایی وفرمان امام شکل گرفته تا تولید واکسن را در حد انبوه داشته باشیم.
٢ میلیون واکسن ایرانی تولید می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره زمان نهایی ساخت واکسن کرونا، گفت: این ویروس کاملاً جدیدی بوده و تاکنون مشابه آن وجود نداشته است از این رو مطالعات دقیقی برای ساخت واکسن آن نیاز است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در دمای منفی ۵۵ درجه و همچنین مثبت ۵۵ نیز زنده بوده و فعالیت می‌کند، ادامه داد: در موضوع کرونا با یک ویروس معمولی طرف نیستیم بنابراین اکنون نوع واکسنی هم که ساخته می‌شود با شیوه‌ای کاملا متفاوت است یعنی با تغییرات در ژن تفاوت‌هایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه تجربه دست‌یابی ایران به واکسن کرونا موفق‌تر از کشور‌هایی است که ۴٠ سال دشمنی با ما داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تجربه واردات خون‌های آلوده از فرانسه را داریم نمی‌توانیم در مورد واردات واکسن از این کشور‌ها امیدوار باشیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه واکسن‌های خارجی تولید شده در کشور‌هایی مانند آمریکا و اروپا اجاره مصرف نداشته و توزیع آن در کشور خودشان متوقف شده است، گفت: دلیل توقف مصرف این نوع واکسن‌ها به دلیل عوارضی غیر قابل پیش‌بینی آن‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا شنیده می‌شود یک یا دو کشور تولیدکننده واکسن فایزر برای تست این واکسن مردم کشور‌های آفریقایی را مورد هدف قرار داده اند، افزود: بنابراین ما نباید تا جایی که ممکن است به کسانی که دشمنی آن‌ها با ما ثابت شده اعتماد کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در خصوص مشتقات واکسن خارجی نیز حرف و حدیث بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه واکسن تولید داخل با فناوری‌های به روزی تولید شده و عوارضی نیز در تزریق شدگان گزارش نشده است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه بنیاد برکت اولین واکسن را تولید کرده و طبق شنیده‌ها تا پایان اسفندماه در حدود ٢ میلیون واکسن تولید خواهد شد، گفت: تعامل مناسبی میان بنیاد برکت و ستاد اجرایی وفرمان امام شکل گرفته تا تولید واکسن را در حد انبوه داشته باشیم.

وی ادامه داد: واکسن کرونای تولید داخل واکسنی است که توسط نخبگان همین کشور ساخته شده است از این رو هیچ نگرانی در خصوص آن وجود ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه بسیاری از تولیدات خارجی با همت نخبگان ایرانی به نتیجه می‌رسد، گفت: باید ظرفیت لازم فعالیت جوانان و نخبگان ایرانی فراهم شود، زیرا با اعتماد به جوانان قطعا خیانتی در تولید واکسن یا هر چیز دیگری رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات واکسن کرونا از خارج از کشور، تصریح کرد: ما به فرمایشات، ولی فقیه اقتدا کرده و تمام تلاش و تمرکز ما بر تولید واکسن در داخل است.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ مورد یا عوارض غیر مترقبه‌ایی در مورد واکسن تولید داخل گزارش نشده است، گفت: امیدواریم که آزمایش بالینی بر روی نمونه‌های انسانی این واکسن نیز به همین شکل جلو رفته و موفقیت آمیز باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای مسوول نفرمودین جهت اعتماد سازی مردم خودتون واکسن ایرانی تزریق می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
ریس بنیاد برکت از دختر خودش شروع کرد تا اعتماد مردم را جلب کند.