پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

وقوع تندباد در تهران و ۱۱ استان کشور

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 753307
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وقوع تندباد در تهران و ۱۱ استان کشور، از بازگشت آلودگی هوا به کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.
وقوع تندباد در تهران و ۱۱ استان کشور
به گزارش جهان نيوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش‌های پراکنده در شمال‌شرق کشور تداوم خواهد داشت و بتدریج سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می‌شود. از فردا تا آخر هفته برای بیشتر مناطق کشور، جوی آرام پیش‌بینی شده که با افزایش نسبی دما از سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به سکون نسبی جو، انتظار غلظت آلاینده‌ها را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت داریم.

نقشینه ادامه داد: اواخر هفته از غرب کشور سامانه بارشی وارد کشور می‌شود. امروز ۱۲ بهمن، تندباد برای بیشتر مناطق کشور از جمله استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، اردبیل، گیلان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق و جنوب کرمان، شرق یزد و نقاطی از خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج خواهد شد. برای تهران پیش‌بینی می‌شود امروز، آسمان صاف تا کمی ابری باشد. تهران نیز تندباد خواهد داشت و کیفیت هوای تهران در شرایط پاک و سالم قرار می‌گیرد. سه‌شنبه تا پنجشنبه برای تهران جو آرام خواهد شد و برای چهارشنبه و پنجشنبه تهران غبار محلی دارد.

نقشینه توضیح داد: برای تهران آخر هفته مجددا افزایش ابر و بارش باران رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۴ و فردا به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و کمینه دما در شمیرانات ۱ درجه زیرصفر، مهرآباد ۳ درجه زیرصفر و آبعلی ۱۰ درجه زیر صفر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
آرزو میکنیم تند باد اقتصادی یا سلامتی نباشد....