کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران، موفق‌ترین کشور جهان در مقابله با کرونا

12 بهمن 1399 ساعت 11:33

نمکی با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا با همدلی همه صورت گرفت، گفت: ثمره تلاش‌ها این شد که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان موفق‌ترین کشور مقابله با کرونا در جهان است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به بم و در مراسم پانزدهمین آیین پویش ره سلامت در بم  با درود به همه شهدای وطن و شهدای سلامت و به روح پاک سردار شهید سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه محروم شرق استان کرمان در حد وسع برای اجرای زیر ساخت‌های لازم اقدامات خوبی انجام داده است.

 او به دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه درمان  بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: آمار مرگ نوزادان در قبل از انقلاب بالا بود و حتی بعد از تولد نیز کودکان در سنین پایین جان خود را از دست می دادند و اتفاقات بزرگی در انقلاب رقم‌ خورد و با انجام  واکسیناسون و  افتتاح خانه‌های بهداشت، این مرگ‌میر‌ها  نسبت به قبل از انقلاب به کمتر از یک دهم رسیده و این در منطقه شرق مدیترانه افتخار آفرین است. 

 نمکی بیان کرد: مبارزه با ویروس کرونا با همدلی و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا با همدلی بسیحبان و نیرو‌های مسلح و صبوری مردم سپری شد و ثمره همه این‌ها این شد که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان موفق ترین کشور مقابله با ویروس کرونا در جهان است.

 او افزود: کشورهای پیشرفته دنیا هنوز در باتلاق کرونا دست و پنجه می زنند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم و ظالمانه‌ترین محدودیت‌ها توانست افتخار بیافریند و مرگ‌میر‌های ناشی از کرونا را به عدد دو رقمی برساند.


کد مطلب: 753285

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/753285/ایران-موفق-ترین-کشور-جهان-مقابله-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com