پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ضوابط بخشش اضافه خدمت غایبین +جزئیات

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب: 753222
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح،آخرین ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح را اعلام کرد.
ضوابط بخشش اضافه خدمت غایبین +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به مصوبه اداره سرمایه انسانی سرباز مبنی بر ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه اشاره و اظهارداشت: به موجب تبصره یک ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند در صورتیکه در حین خدمت حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند یا در مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی ابراز شجاعت و فداکاری کنند به طوریکه مراتب مورد گواهی فرماندهان باشد تمام یا بخشی از مدت اضافه‌خدمت سنواتی آنها بخشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس این ضوابط، مصادیق اخلاق و رفتار، حسن انجام وظیفه و شرایط خاص به کلیه سازمان‌های نیروهای مسلح ابلاغ شده و کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی 3 یا 6 ماه می‌توانند با مراجعه به نیروی انسانی یگان‌ها از نحوه برخورداری از مقررات بخشش آگاه شوند.

امیر دریادار دوم رحیمی‌پور برخی از مصادیقی را که موجب استفاده از بخشش حین خدمت می‌شود به شرح ذیل اعلام کرد: 

1- خدمت کارکنان وظیفه که بومی و یا غیر بومی در منطقه امنیتی درگیر با حداقل 6 ماه خدمت به صورت پیوسته و یا 8 ماه به طور متناوب و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه امنیتی غیردرگیر و عملیاتی با حداقل 10 ماه خدمت و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه محروم و بد آب و هوا با حداقل 12 ماه خدمت در منطقه.

2- خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم برخوردار.

3- کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یکسال در یگان پاسداری خدمت کرده باشند.

4- کارکنان وظیفه که به واسطه شغل عموماً در معرض شرایط جوی سرما، گرما یا به اصطلاح در محیط خارج از سازمان‌ها خدمت کرده باشند.

5- افراد دارای شرایط خاص مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه متأهل، پدر در حبس مشروط به اینکه محکومیت امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی.

6- حسن نگهداری اموال در اختیار کارکنان وظیفه مانند رانندگان.

7- کارکنان وظیفه که در عین رعایت نظم و انضباط در قبل و در حین خدمت موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول، مقاله علمی مهم و معتبر شده باشند.

8- کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جزء قرآن، حافظ حداقل یک پنجم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی.

9- سرباز نمونه در جشنواره‌های سازمانی و نیرویی مانند جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، گرامیداشت روز سرباز و برتر دوره‌های آموزش.

10- نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی که در سطح سازمان نیروهای مسلح برگزار می‌شود؛ نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی در سطح یگانی، استانی و نیرویی شده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *