جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شورش زندانیان داعشی در شمال شرق سوریه

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 753212
منابع سوری گزارش دادند که زندانیان داعشی در یک زندان در شمال شرق این کشور شورش کرده‌اند.
شورش زندانیان داعشی در شمال شرق سوریه
به گزارش جهان نيوز، تلویزیون سوریه، امروز (شنبه)، گزارش داد که زندانیان داعشی در زندان «کامب البلغار» در شرق شهر الشدادی (جنوب استان الحسکه-شمال شرق سوریه) شورش کرده‌اند.
وبگاه «الاعلام الحربی المرکزی» به نقل از تلویزیون سوریه گزارش داد زندان یادشده تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»‌ (قسد) است که از حمایت آمریکا برخوردارند.
بر اساس این گزارش،‌ منابع محلی خبر دادند که تروریستها تمام وسایل موجود در زندان‌ را به آتش کشیده‌اند؛ زندانی که حدود ۵۰۰۰ تروریست در آن زندانی هستند.
در ادامه این گزارش آمده است که شبه‌نظامیان قسد زندان را محاصره کرده‌اند تا از فرار داعشی‌ها جلوگیری کنند.
شبکه «المیادین» نیز در این خصوص گزارش داد که همزمان با محاصره، بالگرد‌های آمریکایی نیز بر فراز زندان به پرواز درآمده‌اند.
در همین ارتباط، شبکه المیادین اخیرا به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داده بود که در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی آمریکایی‌ها ده‌ها تن از زندانیان داعشی را از زندان‌های «الشدادی» و الحسکه به منطقه ۵۵ «التنف» منتقل کردند و از آنها برای حمله به مواضع ارتش سوریه بهره گرفتند.
برچسب ها: داعش آمریکا سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *