پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۷

کیانوش جهانپور جواب «مینو محرز» را داد

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 753201
سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات یکی از متخصصان داخلی در خصوص واکسن‌های وارداتی تاکید کرد: تنها مرجع صلاحیت دار برای تأیید واکسن‌های داخلی و خارجی سازمان غذا و داروست.
کیانوش جهانپور جواب «مینو محرز» را داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات  مینو محرز در خصوص واکسن‌های وارداتی تاکید کرد: تنها مرجع صلاحیت دار برای تأیید واکسن‌های داخلی و خارجی سازمان غذا و داروست.

کیانوش جهانپور در واکنش به سخنان این پزشک افزود: ایشان شأنی برای ارزیابی واکسن‌های دیگر ندارند چنان‌که ورودی در این موضوع هم نداشته‌اند.

آقای جهانپور در ادامه کنایه‌ای هم به واکسن ایرانی کرونا که این متخصص مسؤول ارزیابی آن است، زد و افزود: مرجع تأیید واکسن از جمله واکسن داخلی که ایشان مسؤول کارآزمایی بالینی آن هستند، سازمان غذا و دارو است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: اگر مطالعه‌ای در این زمینه دارند مثل کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی که انجام می‌دهند، می‌توانند به سازمان غذا و دارو جهت بررسی ارائه دهند. در غیر این صورت، اظهارنظر سلیقه‌ای، وجهه علمی و فنی نخواهد داشت.

براساس این گزارش، مینو محرز عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش‌تر گفت: «معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تایید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد. وقتی دارو یا واکسنی هنوز مورد تایید هیچ منبعی نیست، سازمان غذا و داروی داخلی نمی‌تواند آن را تایید و توزیع کند. وقتی هنوز هیچ اطلاعاتی از واکسن درز نشده، بر حسب چه فرآیندی آن را تایید می‌کنند؟»

محرز در ادامه افزود: «تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. در حال حاضر به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم، زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استانداردهای جهانی باشد. از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آن‌ها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد، زیرا به دلیل تعصبات حاضر نیستند اطلاعات واکسن را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند. البته روسیه جزو اتحادیه اروپاست، چرا تاکنون واکسن را برای تاییدیه به سازمان بهداشت اروپا نفرستاده؟»

اظهار نظر یکی از متخصصان داخلی در خصوص نوع واکسن وارداتی در روزهای گذشته سبب سو استفاده رسانه‌های معاند شد. این در حالی است که اصالت محتوای اظهارات این متخصص هنوز تأیید نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین سازمان غذا و دارو مستندات تایید واکسن کرونای روسی را اعلام و اعلان کنند مردم خودشون بهترین قاضی هستند
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانپور شما ووزیر محترم هم صراحتا موضع خودتان در امکان تست واکسن روسی را میشه اعلام فرمایید؟
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشان به عنوان یک پزشک عمومی شانی برای مباحث تخصصی ندارند. بهتر است به وظیفه اصلی شان که همان سخنگویی است بپردازند و مباحث تخصصی پزشکی را بگذارند برای متخصصین
Iran, Islamic Republic of
کی به شما گفته ایشون پزشک عمومی هستن؟خانم دکتر محرز متخصص امراض عفونی و یک پزشک عالیقدر .
Iran, Islamic Republic of
گمونم منظورش جهانپور باشه نه دکتر محرز
به
United Kingdom
این دقیقاً گفته خود آقای جهانپور است
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چنان جواب پر صلابت و دشمن شکن داد که دندان دشمن شکست....
رضا
Iran, Islamic Republic of
بنده که نخواهم زد این واکسن روسی اما امیدوارم جناب آقای جهانپور گرامی ایشان حتما استفاده از این واکسن کرونایی روسیه بفرمایند و موفق و موید باشند ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت! بشینید دیگه!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانپور اگر مسوول علمی ستاد کرونا حق اظهارنظری ندارد و تصمیم گیرنده سازمان غذا وداروست،پس بفرمایید فلسفه وضع ستاد ملی کرونا چیست!؟!
Iran, Islamic Republic of
عزیزان ونخبگان دعواها را رها کنید ،لطفا فکری به حال مردم کنید کلیه ی کشورهای دنیا بانبودن واکسن ،محدودیتها وقرنطینه ها را افزوده وشدت بخشیدن ...
Iran, Islamic Republic of
دکتر محرز گفتند واکسن روسی رو تایید نمی کنند بهتر هست که اگر این واکسن روسی یا کشورهای دیگه مورد تایید آقای دکتر هست خود و خانواده شون ابتدای امر از این واکسن ها بزنند و بعد به بقیه مردم توصیه کنند.
خوب خود این دکتر جهانپور و دکتر نمکی ابتدا واکسن روسی رو بزنن پس‌
Iran, Islamic Republic of
درودبرکیانوش به مینوبگو غذا داره میسوزه جم کن بروبابا
Iran, Islamic Republic of
شما به خانم دکتر محرز که یک پزشک عالیقدر و کارشناس سازمان بهداشت جهانی در ایران و شرق مدیترانه برای تحقیق در مورد ویروس ایدز هستن میفرمایید برو غذات نسوزه و آقای جهانپورو تحسین میکنین؟بد نیست ی مقدار اطلاعاتتونو زیاد کنین بعد اظهار نظر بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم قابل پذیرش نیستد. محرز دم از سازمان بهداشت جهانی میزنه که خون های آلوده به ایذر رو با مجوز خودش وارد ایران کرد . .Q
بهروز
United Kingdom
آقای جهانپور خود هیچ اظهارنظر کارشناسانه ای نکرده فقط گفته هر کاری و تصمیمی با کارشناس همان حوزه است، حال اگر بعضی پزشکان محترم تعصب اروپایی و آمریکایی دارند به خودشان مربوط است.
وقتی با سلامتی مرد برخورد سیاسی می شود بیشتر از این اطهارات نمی توان انتظار داشت.
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانپور
به فرموده سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)
اگر دین ندارید ، آزاده باشید.جنابعالی حداقل درک می کنید که خانم محرز چی گفته اند.پس کتمان حقیقت نکنید آقای دکتر.
Netherlands
از خانممحرز سئوال می کنم چرا استاندارد شما همین دو ارگان هستند؟؟ خون های الوده فرانسوی مورد تائید همین استاندارد اروپایی شما بوده اند یا نه؟؟ .
خون های آلوده فرانسوی متاسفانه با ضعف سازمان هلال احمر ومجری های تایید داخلی در عدم تست وآزمایش آنها تزریق گردید . هرکجای دنیا فرآورده ها را قبل از تزریق تست وآزمایش می کنند متاسفانه بانیان وقت از این کار ابتدایی ابا کرده بودند
Iran, Islamic Republic of
سازمان بهداشت جهانی ، مرجع پزشکان به اصطلاح عاقل ایرانی نما هست تأیید کرده - همین پزشکان با اعتماد به نفس کامل تایید کردن.
United Kingdom
«معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟».
United States
از ... نابلدی همشون مستاصل شدن.
کیا
United Kingdom
مانند سلبریتی ها پس از مشهور شدن خانم محرز هم درحال خارج شدن از حوزه کاری خود و وارد شدن به سیاست است.