شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

یک گروه هندی مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی را پذیرفت

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 753166
یک گروه هندی، مسئولیت انفجار روز جمعه در مجاورت سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو را پذیرفت.
گروه هندی مسئول انفجار سفارت اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، یک گروه هندی مسئولیت انفجار روز جمعه در مجاورت سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو را پذیرفت.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، رسانه‌های محلی هند روز شنبه اعلام کردند گروه «جِیش الهند» از طریق حساب تلگرامی خود، مسئولیت این بمب‌گذاری را پذیرفته و با افتخار از آن صحبت کرده است.

بر اساس گزارش فارس، امروز (شنبه) «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با «گابی اشکنازی» همتای خود در رژیم صهیونیستی به وی درخصوص «محافظت کامل از سفارت و دیپلمات‌های اسرائیلی» اطمینان داد و افزود: «تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در یافتن عوامل این حمله از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد».

همچنین «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند با «میر بن شابات» همتای صهیونیست خود که اخبار را به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتقل می‌کند، پیرامون تحقیق درباره این بمب‌گذاری به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. نتانیاهو در پیامی به «نارندرا مودی» همتای هندی خود گفت: «ما اطمینان کامل داریم که مقامات هندی تحقیقات کاملی درباره این حادثه انجام خواهند داد و سلامت اسرائیلی‌ها و یهودیان در این کشور را تضمین می‌کنند».

 وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی عصر جمعه در اولین واکنش در بیانیه‌ای نوشت: «گزارش‌های اولیه حاکی از این است که این اقدام شرورانه با هدف تحریک عواطف رخ داده است».

در این بیانیه آمده است: «مقامات هندی در حال بررسی این حادثه بوده و در تماس با مقامات مربوطه در اسرائیل هستند.

وزارت امور خارجه به صورت پیوسته از پیشرفت تحقیقات مطلع شده و [مقامات در صحنه] راهنمایی‌های لازم برای اتخاذ تدابیر امنیتی لازم را گوشرد می‌کند».

سخنگوی پلیس دهلی نو به طور جداگانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حادثه در اثر انفجار یک بمب دست ساز رخ داده و در نتیجه آن به شیشه‌های سه خودرو که در محل حادثه پارک شده بودند آسیب وارد شده است. 

جروزالم پست به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت، این انفجار یک اقدام تروریستی بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک، عصر جمعه با انتشار خبر این انفجار نوشت، گفته می‌شود دستگاه انفجاری داخل گلدانی در پیاده‌رو نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی تعبیه شده بود و هم اکنون پلیس هند در حال جست‌وجو اطراف این ساختمان است.

سیزدهم فوریه سال ۲۰۱۲ نیز بمبی در خودرو یکی از کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو کار گذاشته شد که به زخمی شدن این فرد منجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *