پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در اعتراض به اقدام کاخ سفید؛

شیائومی چین از خزانه‌داری آمریکا شکایت کرد

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 753152
شرکت شیائومی چین روز جمعه از وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت دفاع این کشور در دادگاه واشنگتن شکایت کرد تا این شرکت را از فهرست شرکت‌های مرتبط با نیروی نظامی چین حذف کنند.
شکایت شیائومی چین از خزانه‌داری آمریکا
به گزارش جهان نيوز، شرکت شیائومی چین روز جمعه از وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت دفاع این کشور در دادگاه واشنگتن شکایت کرد تا این شرکت را از فهرست شرکت‌های مرتبط با نیروی نظامی چین حذف کنند.

بر اساس گزارش مهر، وزارت دفاع آمریکا در اواسط ماه ژانویه شرکت شیائومی و ۸ شرکت دیگر را به عنوان شرکتهای مرتبط با نیروی نظامی چین، به لیست سیاه خود اضافه کرد و حالا شرکت‌های آمریکایی باید تا موعد مقرر تمام سرمایه‌گذاری‌های خود در شیائومی را از این شرکت بیرون بکشند و روابط تجاری خود را با آن قطع کنند.

شرکت شیائومی در شکایت خود کاندیدای وزارت دفاع بایدن، لوید آوستین و وزیر خزانه‌داری او، جانت یلن را مورد خطاب قرار داده و اقدام صورت گرفته علیه این شرکت را غیرقانونی و غیرسازنده خواند و اعلام کرد شیائومی تحت کنترل نیروهای نظامی چین نیست.

در این شکایت آمده است: محدودیت‌های سرمایه‌گذاری اعمال شده برای شیائومی که از ۱۵ مارس اجرا خواهند شد ضررهایی فوری و بی‌بازگشت برای این شرکت به همراه خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *