کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنکور ۱۴۰۰ بصورت حضوری برگزار می‌شود

9 بهمن 1399 ساعت 10:49

وزارت علوم در حوزه معاونت آموزشی که خود متولی برگزاری آزمون‌های سراسری است هنوز طرحی برای برگزاری آزمون مجازی ندارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌های کشور و برگزاری آزمون سراسری به صورت مجازی به میزان گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها رویکردی است که مستقیما به تصویم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد و وزارت علوم تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا بپذیرد که در مناطقی که به رنگ آبی و سفید هستند بصورت حضوری در ترم دوم، کلاس‌های دانشگاه‌ها فعالیت خود را شروع کنند، وزارت علوم آمادگی‌های لازم را جهت برگزاری آموزش و کلاس‌های حضوری را دارد.


آهنچیان بیان کرد: در خصوص بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه هم اگر در مناطق آبی و سفید با اجازه ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تضمین حفظ سلامت دانشجویان، وزارت علوم بطور کامل این آمادگی را دارد که بصورت حضوری و حضور دانشجویان در خوابگاه‌های مناطق آبی و زرد را دارد.

آیا امکان برگزاری کنکور سراسری به صورت مجازی از نظر تکنولوژی وجود دارد
وی در خصوص سوال آیا امکان برگزاری کنکور سراسری به صورت مجازی از نظر تکنولوژی وجود دارد، گفت: اگر سازمان سنجش در خصوص برگزاری کنکور مجازی برنامه یا سیاست خاصی را ندارد وزارت علوم هم تا کنون در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم که متولی چنین آزمون‌هایی است هنوز طرحی برای برگزاری آزمون مجازی ندارد.

آهنچیان افزود: از طرف دیگر که سازمان سنجش خود بیشتر اجرا کننده سیاست نحوه برگزاری کنکور سراسری و کنکور‌های دیگر است و معاونت آموزشی وزارت علوم در جهت سیاست گذاری و برنامه ریزی است و همچنین شورای سنجش و پذیرش هم که با مصوبه قانون مجلس شورای اسلامی فعال است در حوزه معاونت آموزشی و اختیارات این حوزه تا کنون طرحی مبنی بر برگزاری آزمون مجازی مطرح نشده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم مطرح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای آزمون‌های مجازی وجود دارد در حال حاضر برگزاری مجازی برای کنکور‌های سراسری قابل مفروض نیست و با توجه به روند کاهشی مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و بهتر شدن اوضاع بیماری کرونا در کشور، تمامی آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ بصورت حضوری و در زمان خود اجرا خواهد شد.

آهنچیان تاکید کرد:، ولی اینکه اگر دوباره در شرایط مشابه و اضطراری امسال قرار بگیرم، آماده کردن زیر ساخت‌های آزمون مجازی برای آزمون‌های سراسری لازم و ضروری است، که مثل امسال آزمون‌های سراسری با تعویق و عقب افتادن چندماهه کنکور را نداشته باشیم این زیر ساخت‌ها ضروری است تا به نحو احسن آزمون‌های سراسری برگزار شود. ولی در حال حاضر بحثی مبنی بر آمادگی و ایجاد زیر ساخت‌های برگزاری آزمون مجازی را نداریم.


کد مطلب: 752998

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/752998/کنکور-۱۴۰۰-بصورت-حضوری-برگزار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com