جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۵

کاهش رعایت مقررات کرونایی از ۸۲ به ۳۹ درصد

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 752979
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور نمایشگاه‌های بهاره برگزار نمی‌شود، گفت: مردم در این شرایط بهتر است خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.
کاهش رعایت مقررات کرونایی از ۸۲ به ۳۹ درصد
به گزارش جهان نيوز، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب ۴ شنبه شب شبکه خبر افزود: اگر دست به دست هم بدهیم و مقررات را رعایت کنیم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، در غیر این، کرونا همه ما را شکست خواهد داد.

وی گفت: نگرانی ما یکی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و یکی هم جهش ویروس در داخل کشور,، چون ویروس ۱۱ ماه در کشور ماست و در این مدت جهشی نداشته است، علم ویروس شناسی احتمال می‌دهد که ویروس در داخل کشور جهش پیدا کند که در این شرایط براساس شواهد سرعت سرایت آن و بیماری زایی اش بیشتر خواهد شد.
معاون کل وزیر بهداشت افزود: نگرانی دیگر ما درباره ورود ویروس جهش یافته به کشور است که تمهیداتی برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شده و تصمیمات سختگیرانه‌ای برای ورود افراد به کشور در نظر گرفته شده است و از همه مسافران تست پی سی آر می‌گیریم که اگر منفی هم باشد باید ۱۴ روز را هم در قرنطینه بمانند.

وی با اشاره به تبعیض در توزیع واکسن در جهان و توخالی بودن شعارهای کشورهای غربی گفت: جمهوری اسلامی هوشمندانه تصمیم گرفت که خودش واکسن تولید کند و ما به لحاظ تولید بر اساس پلتفورم‌ها و روش‌های مختلف، فناوری لازم را داریم و حتی اگر ویروس جهش کند در فاصله کوتاهی امکان تولید واکسن مناسب برای ان خواهیم داشت.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: عامل اصلی مقابله با کرونا که همه جهان به آن امید بسته است، موضوع ایمنی مردم از طریق واکسیناسیون است و ما قدم‌های خیلی خوبی برای ساخت واکسن برداشته ایم.

وی گفت: دو اقدام دیگر یکی اجرای محدودیت‌ها و کنترل‌های هوشمند و بیماریابی و قرنطینه آن‌هاست که هدف اصلی طرح بسیار خوب شهید سلیمانی است.

معاون کل وزیر بهداشت ضمن توصیه مردم به رعایت مقررات و خودداری از تجمع و تردد غیرضروری و اجتناب از حضور در مکان‌های بدون تهویه مناسب افزود: اگر یکی دو ماهی که از زمستان مانده است را بتوانیم به سلامت بگذرانیم و روند کاهش بیماری ادامه داشته باشد، مردم ایام عید را می‌توانند آزادتر و آسوده‌تر بگذرانند در غیر این به ناچار باز مجبور به اعمال محدودیت‌ها خواهیم شد.

آقای حریرچی از مردم خواست خریدهای عیدشان را مدیریت شده و اینترنتی انجام دهند.
وی گفت: با هدف شناسایی بیماران بیشتر و قرنطینه آن‌ها و قطع زنجیره بیماری، ما تست گیری را بیشتر خواهیم کرد و در تست جهش خیلی زیادی خواهیم داشت و در مراکز تجمع و محل‌های شلوغ مثل بازارها و مترو تست رایگان خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقصر
مصوبات ستاد ملی کرونا در عادی انگاری امور می باشد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نکنه انتظار داری به خاطر یه بیماری ساده که الکی بزرگش کردن تو مملکت حکومت نظامی اعلام بشه
Iran, Islamic Republic of
بیماری ساده؟.
Iran, Islamic Republic of
چه تعریف زیبایی از بیماری ساده !
Iran, Islamic Republic of
یک ارتباط مستقیم بین کاهش محدودیت‌ها وبازگشایی ها با کاهش رعایت وجود داره .