پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸

آقا گفتند «از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم»

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 752865
به گزارش جهان نيوز، در ادامه بازخوانی دو خاطره قابل تامل از رهبر عزیز انقلاب را خواهید خواند:

حضور قلب در نماز
موقعی که در ایرانشهر در محضر آیت‌الله خامنه‌ای در تبعید بودم، روزی عده‌ای از علما از قم برای ملاقات ایشان آمده بودند، وقت نماز همه برای اقامه نماز جماعت به امامت معظم‌له آماده شدند. همینطور که نماز جماعت بر پا بود، ناگهان بزغاله‌ای وارد اتاق شد و شروع کرد به این طرف و آن طرف پریدن و در آخر، سجاده یکی از نمازگزاران را برداشت و با خود برد.

چند نفر از نمازگزاران به کلی آرامششان به هم خورد و خندیدند که یکی از آنها من بودم و از خنده ما دیگران نیز به غیر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خندیدند، ولی آقا نمازشان را بدون هیچگونه حرکت اضافی به پایان رساندند. بعد از نماز از آقا پرسیدم که شما چطور توانستید نمازتان را ادامه دهید؟ آقا فرمودند: در مورد چی؟ عرض کردم: به خاطر بزغاله‌ای که وارد اتاق شده بود. آقا فرمودند: ذره‌ای از این جریان را متوجه نشدم.

حجت الاسلام راشد یزدی(مشهد)
پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، 1390/7/24

فقرا و آجیل خوردن رهبری
آیت‌الله خامنه‌ای چند وقت پیش آمد مشهد. به یکی از دوستان گفته بودند من همه دوستان را دیدم غیر حیدرآقا. آقای شمقدری گفته بودند بروم ایشان را بیاورم که آقا گفتند نه خودم می‌روم منزلشان. آیت‌الله خامنه‌ای به خانه ما آمدند. برایش وقتی آجیل آوردیم، خندید و گفت من آجیل نمی‌خوردم، از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم، چون رهبر باید مثل فقرا زندگی کند، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ یک‌بار هم، در بیت بودم. آقای خامنه‌ای به من گفتند بچه‌های سپاه اینجا غذا می‌خورند و شما هم بیایید. من رفتم و یک کته پلو آوردند، خوردیم. یک‌‌بار هم یادم هست عدس‌پلو آوردند که به آقای خامنه‌ای گفتم، می‌دانی که من کباب‌خور هستم، این غذاها مال خودتان (با خنده).

مصاحبه با حیدر رحیم‌پور ازغدی
سایت رجانیوز 1397/4/5
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *