جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

اولین جملات حضرت عیسی(ع) در گهواره

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 752667
خداوند عیسی (ع) را که تازه پا به دنیا گذاشته است، از همان کودکی به مقام عبودیت می‌رساند، کتاب اتا می‌کند و بعد او را به مقام نبوت می‌رساند.
اولین جملات حضرت عیسی(ع) در گهواره
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حضرت عیسی علیه‌السلام از برترین پیامبران اولو العزم مادون رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله است. سراسر زندگی این شخصیت بزرگوار چه آن زمان که پا به دنیا گذاشتند و چه آن زمان که با جسم شریف‌شان عروج آسمانی یافتند، پر از معجزه‌های عجیب بود.

بر اساس آیات قرآن، این رسول بزرگوار مدت کمی پس از ولادتشان زبان به تکلم گشود و خود را از بندگان خدا و از انبیای الهی معرفی کرد. خداوند در آیات 29 تا 33 سورۀ مریم سلام‌الله علیها به شرح این ماجرا می‌پردازد؛ آن زمان که هجمۀ تهمت‌های بنی‌اسرائیل بر سر آن بانوی مطهر باریدن گرفت، بسوى فرزندش اشاره کرد تا از او ماجرا را جویا شوند. اما آنها گفتند «چگونه با کسى که در گهواره و کودک است سخن بگوییم؟». در این هنگام بود که عیسی علیه‌السلام در میان تعجب همگان زبان باز کرد و فرمود «منم بنده خدا، به من کتاب داده و مرا پیامبر قرار داده است؛ و هر جا که باشم مرا با برکت قرار داده و تا زنده‌‏ام به نماز و زکات سفارش کرده است و مرا نسبت به مادرم نیکوکار کرده و زورگو و نافرمانم نکرده است؛ و سلام بر من، روزى که زاده شدم و روزى که مى‏‌میرم و روزى که زنده برانگیخته مى‏‌شوم.»

طبق این آیات حضرت عیسی علیه‌السلام به چند موهبت خداوند در همان مهدشان اشاره می‌کنند.

مقام عبد اتای کتاب مقام نبوت با برکت قرار دادن ایشان در هر نقطه‌ای از عالم هستی

به این ترتیب خداوند عیسی (ع) را که تازه پا به دنیا گذاشته است، از همان کودکی به مقام عبودیت می‌رساند، کتاب اتا می‌کند و بعد او را به مقام نبوت می‌رساند؛ مسئله‌ای که نمونۀ آن را تنها در زندگانی این رسول اولوا العزم مشاهده می‌کنیم.
برچسب ها: حضرت عیسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر پیامبر مهر و عشق و مظهر عشق و محبت خداوندی حضرت عیسی بن مریم(ع)
Iran, Islamic Republic of
اتا غلط است
Iran, Islamic Republic of
عطا...
Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد وآل محمد و علی انبیاء و رسله