کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین راه استخدام در شرکت‌های بزرگ

6 بهمن 1399 ساعت 9:36


برای جذب و استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف راه‌های زیادی از جمله دنبال کردن فرخوان‌های استخدام شرکت‌ها، فرستادن رزومه از طریق سایت‌های مختلف فعال در این حوزه، شروع به عنوان کارآموز و... وجود دارد اما در گزارشی که آماده کردیم، می‌خواهیم به شما روشی متفاوت برای استخدام در شرکت‌های مختلف را نشان بدهیم.

نمایشگاه کار
یکی از بهترین روش‌های جذب و استخدام در سازمان‌های مختلف که در سراسر دنیا انجام می‌شود شرکت در نمایشگاه‌های کار است. نمایشگاه‌هایی که به منظور ملاقات مستقیم و بدون واسطه‌ی کارجویان با سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود. 

بازدیدکنندگان از نمایشگاه کار به غرفه‌های مختلف سر می‌زنند و با توجه به توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود برای فرصت‌های شغلی مختلف ارائه شده درخواست همکاری می‌دهند. تفاوت اصلی درخواست همکاری در نمایشگاه کار با درخواست عادی این است که کارجویان فرصت دارند تا بدون واسطه و به صورت مستقیم با کارفرمایان تعامل کنند.

ارتباط رو در رو در نمایشگاه فرصتی است برای آنکه افراد بتوانند دغدغه‌های خود را راحت‌تر با کارفرمایان مطرح کنند و دید بهتری نسبت به فرهنگ سازمانی شرکت‌ها پیدا کنند.
 


رقابت آگاهانه و ناخودآگاه
یکی از اتفاقات جالبی که در نمایشگاه‌های کار اتفاق می‌افتد، رقابتی متفاوت در سطح سازمان‌ها از یک سو و کارجویان از سوی دیگر است. سازمان‌های متعددی با تمرکز بر جذب و استخدام و معرفی ارزش‌های سازمانی در نمایشگاه شرکت می‌کنند، چون کارجویان در ناخودآگاه خود آنها را با هم مقایسه می‌کنند، به نوعی یک رقابت بین آنها در معرفی سازمان خود ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر فرصتی خاص برای کارجویان است که بتوانند در یک فضای رقابتی، شانس خود را برای استخدام در بهترین سازمان‌ها و شرکت‌ها امتحان کنند. مدیران سازمان‌ها نیز می‌توانند با تعداد زیادی از افراد جویای کار دیدار حضوری داشته ‌باشند و از بین رزومه‌های آن‌ها، مناسب‌ترین افراد را برای سازمان خود انتخاب کنند.
 
نمایشگاه کار کجاها برگزار می‌شود؟
نکته‌ی جالب توجه این است که این رویداد عموما در دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه‌های Michigan ،Minnesota ، MIT و... برگزار می‌شود. در ایران هم نمایشگاه‌های کار مختلفی هر سال  برگزار می‌شود که از معروف ترین آنها می‌توان به نمایشگاه ملی کار ایران و نمایشگاه کار شریف اشاره کرد.   

نمایشگاه‌های مجازی
هر سال طبق زمانبندی‌های مشخصی نمایشگاه‌های کار ایرانی برگزار می‌شدند ولی در سالی که گذشت با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله‌ی اجتماعی برگزاری رویداد‌هایی که باعث تجمع مردم می‌شد ممنوع اعلام شد، به همین دلیل برگزارکننده‌های این نوع نمایشگاه‌ها هم به فکر مجازی کردن رویداد افتاند.

در ادامه ما شاهد نمایشگاه‌های کار مجازی بودیم که متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و عملا با ارسال رزومه در سایت‌های کاریابی تفاوتی نداشتند در حالی که فلسفه‌ی برگزاری نمایشگاه کار ملاقات مستقیم کارجویان و کارفرمایان، با هم است، اما در هفته‌های گذشته نمایشگاه کار شریف یکی از پر بازدیدترین نمایشگاه‌های کار ایران خبر از برگزاری یازدهمین دوره‌ی این رویداد به صورت مجازی در ۴ تا ۷ بهمن ماه داده است.
 

نمایشگاه کار شریف
نمایشگاه کار شریف با میانگین 600 موقعیت شغلی در هر دوره یکی بزرگترین نمایشگاه‌های کار ایران است که از ده سال گذشته هر سال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

با توجه به اخباری که از نحوه‌ی اجرای این نمایشگاه به دست ما رسیده است متوجه شدیم که نمایشگاه مجازی امسال چیزی از دوره‌های گذشته‌ی این نمایشگاه که به صورت حضوری برگزار می‌شد کم ندارد و برگزارکننده‌های ‌آن تمام تلاششان را کرده‌اند که هر آنچه کارفرما و کارجو در نمایشگاه فیزیکی به آن نیاز دارند را در سایت برگزاری نمایشگاه معادل سازی کنند.

از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی که در این نمایشگاه در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگاه‌ کار شریف فرصت خوبی است که در فضایی به دور از تعصبات و آشنایی‌گزینی‌ها، افراد متقاضی بتوانند در هر سن، جنسیت، موقعیت و سطحی از تحصیلات از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بازدید و استفاده از تمامی خدمات نمایشگاه کار شریف برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

کارجویان و علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ 4 الی 7 بهمن ماه به وب سایت نمایشگاه به نشانی iranjobfair.ir مراجعه نمایند.


کد مطلب: 752628

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/752628/بهترین-راه-استخدام-شرکت-های-بزرگ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com