جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۶

روحانی: دشمن می‌خواهد نرخ ارز شرطی شود

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 752564
نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله جدیدی است.
روحانی: دشمن می‌خواهد نرخ ارز شرطی شود
به گزارش جهان نيوز، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور پس از گزارش وزارت خانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت از وضعیت اقتصادی کشور با اشاره به اقدامات مؤثر دولت و نتایج و دستاوردهای مثبت در ماه‌های اخیر، گفت: کشور در شرایط فعلی نیازمند آرامش و ثبات در فضای کسب و کار و اقتصاد به ویژه بازار سرمایه است و نباید با اظهارات نسنجیده، غیر منطقی، شتابزده و بدون پشتوانه علمی و صرفاً با اهداف کوتاه مدت سیاسی موجبات صدمه و لطمه به اعتماد و آرامش مردم و فعالان اقتصادی را فراهم کرد.

روحانی با تاکید بر این نکته که همه باید تلاش کنند به نحو مؤثر از ثمره مقاومت و مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی در جهت رونق اقتصادی کشور و جبران لطمات تحریم‌ها بهره ببرند، افزود: برای دولت مسجل و اثبات شده است که هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی، برهم زدن آرامش اقتصادی کشور است و امروز تلاش می‌کنند پیروزی ملت در جنگ اقتصادی را بی ثمر و به کام مردم تلخ کنند.

وی افزود: من مطمئنم که فعالان اقتصادی کشور و مردم با روشن بینی، به این نوع اظهارات و اقدامات توجه و اعتنا نمی‌کنند و با اطمینان، آرامش و امید به افق روشن اقتصاد کشور به فعالیت‌های خود با قدرت ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با فروکش کردن انتظارات تورمی و روند رو به رشد صادرات نفتی و غیر نفتی شرایط اقتصادی کشور به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند، اظهار داشت: اهمیت بازارهای اقتصادی ایجاب می‌کند آرامش لازم در این بازارها برقرار باشد.

روحانی تاکید کرد: دشمنان عصبانی تلاش می‌کنند روند مثبت را متوقف یا کند سازند و با تبلیغات وسیع رسانه‌های معاند و جنگ روانی، عمدتاً بدنبال این هستند که روند کاهش نرخ ارز و قیمت کالاها را شرطی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف‌های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور در حال ورود به مرحله جدیدی است، تصریح کرد: همه باید کمک کنند که بازارهای حساس نظیر ارز در چارچوب سیاست‌هایی که بانک مرکزی اعمال می‌کند مدیریت و به تعادل برسد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند بررسی و تغییراتی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰ داده است، گزارشی ارائه کرد.

براساس گزارش ارائه شده در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تبعات و عوارض ناشی از تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس در زمینه افزایش منابع درآمدی و مصارف بودجه بر اقتصاد کشور و معیشت مردم، بررسی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا و اروپا از ابتدا غلط و اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
دست خدا را باید در آنچه رخ می‌دهد ببینیم. سال گذشته ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفت 52 نقطه ایران را مورد اصابت موشک قرار خواهد داد و هیچ غلطی نکرد. امسال مانند پشه مرده از سر راه کنار زده شد.
Iran, Islamic Republic of
رزمایش پیامبر اعظم(ص) قدرت‌نمایی مستکبرانه نیست. ایران اسلامی با هیچ کشوری سر جنگ ندارد. این رزمایش پیام مقاومت در برابر هر متجاوزی است که چشم طمع به کشور مقتدر ایران اسلامی داشته باشد و این که در صورت کمترین خطای او، منطقه را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
بی‌شک خداوند قادر است کشوری با دست خالی و تحریم‌های ظالمانه علیه آن را عزیز کند و کشورهای مستکبر غربی را محتاج ایران نماید که برای خرید واکسن کرونا صف بکشند.
Iran, Islamic Republic of
حرف ما مردم با دولتمردانی که بابت برجام سراسر خسارت محض هر کدام 100 سکه بهار آزادی تشویقی گرفته‌اند این است که چگونه و با چه توجیهی خودشان را راضی نگه‌ داشته‌اند و عذاب وجدان ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
پراید 10-15 میلیونی را به 120 میلیون رساندند و حالا که 20 میلیون کاهش قیمت داشته می‌گویند خودرو ارزان شده است!.
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم دولتی روی کار بیاید که موانع ایجاد شده توسط بانک‌ها بر سر راه تولید را برداشته و اقتصاد رونق بگیرد و از همه چیز مهم‌تر معیشت مردم بهبود یابد.
Iran, Islamic Republic of
عراقچی:
علاقه‌ای به تماس مستقیم با آمریکا نداریم مذاکرات جدید نخواهیم داشت
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: هیچ تماسی با دولت بایدن نداشته‌ایم و هیچ قصدی هم برای این کار نداریم.
Iran, Islamic Republic of
واعظی: قوانینی را که قبول نداریم ابلاغ هم نمی‌کنیم!
رئیس ‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر مراحل تصویب یک قانون، از نظر رئیس‌جمهور دارای‌اشکال باشد، قطعا رئیس‌جمهور نمی‌خواهد در آن شریک شود و رئیس‌مجلس می‌تواند قانون را ابلاغ کند.
Iran, Islamic Republic of
دولت نمی تواند کاری جدی برای حل مشکلات اقتصادی انجام دهد و برنامه های دراین زمینه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه، سکه و طلا و... در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود
Iran, Islamic Republic of
مردم از عملکرد دولت روحانی ناراضی هستند.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی، صدای مردم ستمدیده در بورس را بشنوید
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که آقای روحانی در خصوص مشکلات بورس در گوش خود پنبه کرده است، اعلام کرد: یک مسلمان پنبه را از گوش رئیس‌جمهور درآورد که صدای مردم ستمدیده را بشنود.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم می خواد 100 روز آخر مشکلات مردم رو حل کنه!!!!!!!!!