جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تیتر جانبدارانه «اعتماد» از بدرفتاری دو نماینده

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 752557
اتفاق روز گذشته برخورد یک نماینده مجلس با سرباز راهور در تهران خاطره برخورد محمدباسط ‌درازهی نماینده سراوان در مجلس دهم با کارمند گمرک و نحوه مواجهه با آن را در اذهان زنده کرد.
تیتر جانبدارانه «اعتماد» از بدرفتاری دو نماینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روز گذشته انتشار یک فیلم کوتاه که برخورد یک نماینده مجلس با یک سرباز راهور را با واکنش‌های زیادی مواجه شد. این اتفاق که با واکنش رئیس مجلس، رئیس و اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و فرمانده ناجا همراه شد، یادآور برخورد محمدباسط ‌درازهی نماینده سراوان در مجلس دهم با کارمند گمرک در زمستان سال 97 است که اتفاقا آن هم موجی از انتقاد‌ها را به دنبال داشت.

روزنامه اعتماد که در آن روزها در مقام حامی مجلس دهم که اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید در آن حضور پررنگی داشتند، در سپهر رسانه‌ای کشور فعالیت می‌کرد با تیتری جانبدارانه به این مسئله اخلاقی و رفتاری نماینده مجلس پرداخت و تیتر زد: «درازهی بهانه است اصل مجلس نشانه است». این روزنامه اصلاح‌طلب در قاب همان خبر نیز یادداشتی با تیتر «صیانت از اعتماد عمومی» منتشر کرد تا رویکرد خود در قبال این اتفاق را نشان دهد.
 

اما امروز این روزنامه با رویکردی متفاوت به اتفاق روز گذشته پرداخته است، اعتماد که بر عکس زمستان 97 این روزها در مقام منتقد مجلس یازدهم اتفاقا از اعتماد مردم صیانت نمی‌کند؛ چه اینکه بارها به تخریب رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم پرداخته است، با تیتر «سیلی بر چهره قانون» روی گشیه حاضر شده است. «شرب و شتم قانون» هم عنوان یادداشتی است که در قاب همین خبر گنجانده شده است.
 

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اتفاق در فضای مجازی نوشت: دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ در صورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدوم مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.
 

امروز روزنامه‌ جوان با تیتر «سیلی قانون‌گذار بر چهره قانون؟!» و روزنامه صبح نو هم با تیتر پیشقدمی مجلس در ماجرای «دروازه دولت» به این مسئله پرداخته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *