پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

قاری قرآنی که به خاطر عدم قرائت از رهبرانقلاب هدیه گرفت!

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 752436
«قبل از انقلاب من سیزده ساله بودم که از طرف اداره اوقاف در مسابقات سراسری قرائت قرآن مشهد شرکت کردم. در افتتاحیه مسابقات یکی از داوران از من خواست تا قرآن بخوانم.»
قاری قرآنی که به خاطر عدم قرائت از رهبرانقلاب هدیه گرفت!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، سیدجواد سادات فاطمی از قاریان مشهد گفت: «من به علت اینکه جلسات از طرف دستگاه شاهنشاهی بود نپذیرفتم. او اصرار کرد و من باز جواب رد دادم. در کنار من پیرمرد تاجری بود که مرا می‌شناخت. به من گفت: جواد، چرا نمی‌روی قرآن بخوانی؟ من گفتم: نمی‌خوانم.

گفت: اگر بروی پنجاه تومان به تو خواهم داد، گفتم: نمی‌روم. گفت: اگر بروی صد تومان می‌دهم، گفتم: نمی‌روم. گفت: دویست تومان می‌دهم، گفتم: حتی اگر ۵۰۰ تومان هم به من بدهی، قرآن نخواهم خواند. بعد‌ها پیرمرد جریان را برای پدرم نقل کرده بود.

روزی خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودم، همین طور که آقا مشغول صحبت بودند، یک دفعه صحبتشان را قطع کردند و فرمودند: من یک بدهی به جواد آقا دارم و پانصد تومان از جیب خود درآوردند و به من دادند. من متعجب ماندم.

آقا فرمودند: خودت هم نمی‌دانی برای چه به تو بدهکارم؟! ما همیشه به‌خاطر قرآن خواندن شما جایزه می‌دادیم، ولی این‌بار به‌خاطر قرآن نخواندنت به شما هدیه می‌دهیم. بعد‌ها فهمیدم که جریان قرآن نخواندن مرا پدرم برای ایشان نقل کرده بود.»
https://jahannews.com/vdcexw8fpjh8nei.b9bj.html
jahannews.com/vdcexw8fpjh8nei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر یک صدم بصیرت آقا را می داشتم هیچی از خدا نمی خواستم.
جواد
Iran, Islamic Republic of
یک صدم اون بصیرت باعث می شود هر کسی در ایران برای ریاست جمهوری، وزیر، مدیر ، نماینده مجلس ، شورای شهر و... انتخاب نشود یعنی میشه؟
عبد
Iran, Islamic Republic of
پس شما که میگفتید زمان شاه نه قرآنی خوانده میشده نه هیئتی بوده
islamwanter محمدمهدی مرادی
Iran, Islamic Republic of
زمان رضاخان با ممدرضا فرق میکنه.
ممدرضا در ظاهر کمتر با اسلام دشمنی میکرد. البته خودش و خانوادش پر فساد بودن.