پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

نقش اثر گذار تیرآهن و میلگرد بر صنعت ساختمان

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 752373
بدون شک همه‌ی ما از نقش مهم مصالحی چون آهن، تیرآهن، میلگرد، فولاد، ناودانی و ... بر بخش‌های گوناگون مطلع هستیم. برای مثال اولین بخشی که می‌توان به آن اشاره داشت، بخش ساختمان‌سازی است که در آن از مصالح گوناگونی استفاده می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که این صنعت از مهم‌ترین صنعت‌هایی محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و باید بدانید که انواع گوناگونی از مصالح وجود دارد که اگر اطلاعات مناسبی از آن نداشته باشید، نمی‌توانید به درستی انتخاب‌های خود را انجام دهید. همچنین در کنار این صنعت، می‌توان به بخش دیگری چون اقتصاد کشور اشاره کرد. شاید برای شما جای سوال باشد که مصالح چگونه می‌توانند بر بخشی چون بخش اقتصاد تاثیر بگذارند؟ باید گفت امروزه ایران به یکی از قطب‌هایی تبدیل شده است که مهارت بالایی در زمینه‌ی تولید مصالح گوناگون به دست آورده و از همین جهت افراد فعالی که در این زمینه مشغول هستند، به صادرات این مصالح پرداخته‌اند و از این طریق برای خود و کشورمان، کسب درآمد خوبی را رقم‌زده‌اند. در ادامه‌ی مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی را در رابطه با موارد گوناگونی چون قیمت برخی از مصالح و شیوه‌ی صادرات آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم تا به خوبی با چنین موضوعاتی آشنا شوید.


کاربرد تیرآهن در ساختمان چیست؟
اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین مصالح فلزی مورد استفاده در ساختمان‌سازی را نام ببریم، بدون شک آن تیرآهن خواهد بود. تیرآهن از مهم‌ترین مصالح محسوب می‌شود، چرا که می‌تواند استحکام و مقاومت سازه شما را به خوبی تامین کند و از هر گونه خسارت مالی و جانی جلوگیری کند؛ البته در کنار این موضوع، استفاده از تیرآهن مزیت‌های دیگری نیز دارد. برای مثال می‌توان به مواردی چون سرعت دادن به ساخت‌وساز، بالا بردن امنیت سازه، کاهش خطاهای انسانی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. موضوع دیگری که باید در رابطه با تیرآهن بدانید، این است که تیرآهن انواع و مدل‌های گوناگونی دارد و هر یک از انواع و مدل‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند و شما باید متناسب با این موضوع یکی از انواع این محصول را تهیه کنید.

معرفی انواع تیرآهن
اگر بخواهیم برای شما انواع تیرآهن را معرفی کنیم، باید بگوییم که این محصول در دو بخش جان و بال تعریف می‌شود و تفاوت انواع این محصول نیز در این دو بخش وجود دارد. توجه داشته باشید که تا به این لحظه، سه نوع استاندارد از تیرآهن ساخته و روانه بازار شده که این سه نوع را می‌توان شامل مواردی چون INP، IPB و IPE در نظر گرفت و باید اشاره داشت که هر یک از این موارد، ویژگی و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. در رابطه با موضوع ویژگی و تفاوت‌ها می‌توان گفت که تیرآهن‌ها INP و IPE در ارتفاع‌هایی چون 600 تا 800 میلی‌متر و تیرآهن دیگر یعنی مد IPB در ارتفاعی برابر با 100 تا 1000 میلی‌متر قابل تهیه اند. علاوه بر موضوع ارتفاع، موارد دیگری نیز وجود دارد که میان انواع تیرآهن تفاوت به وجود آورده و در این موقعیت می‌توان به ضخامت و پهنای بال‌ها اشاره کرد. تیرآهن IPE که یکی از تیرآهن‌های مورد تایید ایران و اروپا به‌حساب می‌آید، از بال‌هایی با ضخامت یکسان برخوردار است و در اکثر شرایط شاهد استفاده از این نوع خواهیم بود؛ اما در طرف مقابل، مدل دیگری از تیرآهن چون INP قرار دارد که ضخامت بال‌های آن با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش پیدا می‌کند. تمام این موارد از جمله دلایل تاثیرگذار بر قیمت تیرآهن محسوب می‌شوند و انتخاب هر یک هزینه‌ی به خصوصی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین از آنجایی که امروزه بازار مربوط به مصالح ثبات ندارد، نمی‌توان قیمت مشخص و واحدی را بیان کرد و اگر قصد دارید که از چنین موضوعی مطلع شوید، می‌توانید با شرکت و فروشگاه مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید و در رابطه با این موضوع، اطلاعات لازم را به دست آورید.


کیفیت بالای لوله پروفیل ایرانی، دلیل گسترش صادرات
یکی از انواع مصالح پرکاربرد در صنایع را می‌توان لوله‌ها در نظر گرفت که در انواع گوناگونی تا به حال طراحی و روانه بازار شده‌اند. یکی از انواع لوله‌های پر مصرفی که در صنایع از آن استفاده می‌شود را می‌توان لوله‌های پروفیل در نظر گرفت. تولید این محصول به قدری بالا و با کیفیت بوده است که شاهد صادرات آن به دیگر کشورها نیز هستیم. از جمله کشورهایی که پذیرای لوله‌های صادراتی ایران هستند، می‌توان به کشورهایی چون ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، ارمنستان، ترکیه و همچنین دیگر کشورهای همسایه اشاره داشت. البته توجه کنید که پیش از صادرات لوله نکات گوناگونی وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک شایانی در راستای موفقیت صادرات می‌کند. برای مثال شما باید پیش از پرداختن به صادرات، مشتری و بازار کار مربوط به لوله را پیدا کنید و سپس کالا مورد نظر را با بسته‌بندی مناسب به کشور مورد نظر بفرستید. دقت داشته باشید که رعایت هر چه بیشتر اصول و قوانین، صادرات لوله را موفقیت‌آمیزتر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که درآمد مناسبی را از این شیوه کسب کنید.


قبل از انتخاب میلگرد مناسب، نیاز های خود را بررسی کنید
از ضروری‌ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان‌سازی، می‌توان به میلگرد اشاره کرد. میلگردها از جمله تجهیزاتی محسوب می‌شوند که در انواع و سایزهای گوناگونی قابل تهیه هستند. برای مثال شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، یکی از انواع میلگرد که شامل مواردی چون میلگرد ساده، آجدار و آجدار پیچیده می‌شود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب مناسب میلگرد در کیفیت سازه‌ی شما بسیار موثر خواهد بود؛ یعنی اگر شما تصمیم به استفاده از میلگرد در بتن دارید، باید از نوع آجدار این محصول استفاده کنید، زیرا این نوع از میلگرد برای استفاده با چنین کاربردی مناسب‌تر خواهد بود. همچنین میلگردها در اندازه‌های متفاوتی نیز قابل تهیه هستند که شما می‌توانید پیش از استفاده در رابطه با نوع مناسب اطلاعات لازم را به دست آورید.  دقت داشته باشید که قیمت میلگرد، یکی از موضوعاتی به‌حساب می‌آید که باید پیش از خرید به آن توجه داشته باشید و تمام موارد نام برده شده اعم از نوع و سایز این محصول، بر قیمت تاثیر دارند. همچنین لازم به ذکر است که امروزه با توجه به شرایط موجود و نوساناتی که به چشم می‌خورد، نمی‌توان قیمت مناسب و دقیقی را بیان کرد و تنها راه ممکن برای فهمیدن قیمت میلگرد، استعلام از سایت و فروشگاه مورد نظر است.

جمع بندی و نتیجه گیری مقاله
اکنون شما پس از خواندن این مقاله اطلاعات گوناگونی در رابطه با مسائل مربوط به مصالح فلزی چون قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد و همچنین موارد مربوط به صادرات لوله را در اختیار دارید و می‌توانید با استفاده از این اطلاعات، شرایط را به خوبی سازمان‌دهی کنید تا مشکلی برای شما در این راستا پیش نیاید.
پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.
مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت /https://www.shahrahan.com
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آهن رسان
Iran, Islamic Republic of
سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد آرماتور بندی و نحوه اجرای آن برای یک ساختمان 10 طبقه توضیحاتی ارائه دهید.