پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴

۲۸.۵ درصد از حقوق نجومی بگیران کم شد

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 752295
عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه سقف کلیه پرداختی‌ها برای سال ۱۴۰۰ از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوبه شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر کاهش پیدا کرده است، گفت: کمیسیون تلفیق با این مصوبه مانع جدیدی برای حقوق‌های نجومی ایجاد کرد.
۲۸.۵ درصد از حقوق نجومی بگیران کم شد
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با مصوبه این کمیسیون سقف حقوق های نجومی احتمالی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۸.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. 

وی در تشریح جزئیات این موضوع افزود: سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر (مجموع دریافتی) گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولین قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور برای سال ۱۴۰۰، از ۲۱ برابر حداقل حقوق مصوبه شورای حقوق و دستمزد به ۱۵ برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش می‌یابد. 

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این مصوبه کمیسیون تلفیق برای برقراری عدالت بیشتر در جامعه بوده است و مانعی برای افزایش حقوقهای پایین در جامعه ایجاد نمی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابو
Iran, Islamic Republic of
راه درست فقط يك راه است راههاي خلاف بسيار زياد .
Iran, Islamic Republic of
حالا چند برابر این رقم را حیف ومیل یا اختلاس می کنند
Iran, Islamic Republic of
باز هم از سرشان زیاده و باید حداکثر ۷ برابر شود.
United Arab Emirates
حقوق و مزايا و نماينده ها هم بايد كنترل بشه تا آبرويزي دناپلاس تكرار نشه