پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۹

آخرین اخبار از انفجار خونین بغداد/ ۱۴۵ کشته و زخمی آخرین آمار تلفات

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 752259
شمار شهدای انفجارهای تروریستی امروز در بغداد به ۳۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسید. چهار برادر نیز در انفجارهای تروریستی امروز بغداد کشته شدند.
آخرین آمارِ کشته شدگان انفجارهای بغداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی عراقی الغد اعلام کرد، شمار شهدای انفجارهای تروریستی امروز در بغداد به ۳۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر رسید. چهار برادر نیز در انفجارهای تروریستی امروز بغداد کشته شدند.

خبرنگار الغد در مرکز بغداد با اشاره به صدای تیراندازی‌های شدید در مرکز این شهر گفت مشخص نیست این تیراندازی‌ها در مراسم تشییع چهار نفر از شهدای امروز است یا اتفاق دیگری افتاده است. به نظر می‌رسد صدای تیراندازی نیز در مراسم تشییع این چهار برادر است که معمولا در عراق در مراسم تشییع تیراندازی هوایی صورت می‌گیرد.

نیروهای امنیتی محل انفجارها را محاصره کرده اند. نشست فرماندهان امنیتی و نخست وزیر عراق نیز آغاز شده است. احزاب سیاسی و برخی وزیران نیز این انفجارها را محکوم کرده اند. همه احزاب در عراق این انفجارها را محکوم کرده اند و از دولت خواسته اند جنایتکاران را تعقیب کند. همچنین شماری از کشورهای عربی و غیر عربی انفجارهای امروز را محکوم کردند.
 

جریان صدر: سازمان‌های امنیتی بر مبارزه با تروریسم متمرکز شوند
شبکه تلویزیونی المیادین، حاکم الزامی یکی از مسئولان جریان صدر عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: همه سازمان‌های امنیتی در منطقه محل وقوع دو انفجار در بغداد حضور دارند. آنچه رخ داد یک نفوذ بزرگ امنیتی با وجود حضور سازمان‌های امنیتی در منطقه است. بعضی از مسئولان امنیتی درگیر منافع شخصی خودشان هستند و ما خواستار تغییر آن‌ها شده بودیم.

الزاملی افزود: باید تغییر گسترده در سطح فرماندهان امنیتی ایجاد شود. سازمان‌های امنیتی باید فعالیت خودشان را بر مبارزه با تروریسم متمرکز کنند. باید در طرح‌های امنیتی که در عراق اجرا می‌شود، بازنگری صورت گیرد. انتخاب فرماندهان امنیتی بر اساس معیارهای مناسب صورت نمی‌گیرد، بلکه مبتنی بر مصلحت اندیشی و تعارفات است.

نشست فوق العاده فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی به ریاست الکاظمی
نشست فوق العاده فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی عراق به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برای بررسی انفجارهای امروز بغداد تشکیل شد.
 

بیانیه فالح الفیاض درباره انفجارهای بغداد
رئیس سازمان بسیج مردمی عراق با انتشار بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی امروز را در بغداد محکوم و تاکید کرد اجازه نخواهیم داد این حملات ترویستی بار دیگر تکرار شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ناس نیوز، متن بیانیه فالح الفیاض بدین شرح است: بار دیگر تروریسم کینه توزانه شهرها و مناطق مسکونی ما و این بار بازاری مملو از کسبه، فقرا و طبقه کارگر را هدف قرار داد و ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشت. این صحنه دردناک سال‌هایی را برایمان تداعی می‌کند که باندهای تروریستی خون هم میهنان‌مان را بر زمین ریختند. ما ضمن اعلام تسلیت به خود و خانواده مان به خاطر این مصیبت بزرگ تاکید می‌کنیم تلاش‌های تروریسم کینه توزانه اراده و توانایی‌های نیروهای امنیتی و بسیج مردمی ما را تضعیف نخواهد کرد؛ نیروهایی که به خرافات داعش پایان دادند، ماهیت واقعی آن را برای همیشه برملا کردند و آنان به بقایای چند پاره‌ای تبدیل شدند که از راه‌های گوناگون درصدد اثبات خود هستند، اما نیروهای ما در کمین نشسته اند و اجازه نخواهند داد شهرهای ما بار دیگر هدف حملات تروریستی قرار گیرد. همه ما به توانایی و اقتدار نیروهای امنیتی، سازمان بسیج مردمی و دستگاه‌های اطلاعاتی در حفاظت از غیرنظامیان (شهروندان)، در نطفه خفه کردن نقشه‌های دشمنان و بازگرداندن مکرشان به خودشان اطمینان داریم. این نیروها هیچ مکان امنی برای آنان در این خاک که با خون شهیدان سیراب شده است، باقی نخواهند گذاشت.

ائتلاف دولت قانون خواستار افزایش سطح تدابیر امنیتی شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ائتلاف دولت قانون در عراق بر محکومیت انفجار تروریستی امروز در بغداد علیه غیرنظامیان بیگناه تاکید کرد.

ائتلاف دولت قانون خواستار افزایش سطح آماده باش امنیتی به منظور تعقیب گروه‌های تروریستی و نابودی آن‌ها شد.

در بیانیه ائتلاف دولت قانون آمده است: آنچه امروز رخ داد مستلزم بازنگری در طرح‌های امنیتی و تعقیب بقایای گروه‌های تروریستی است. ما از گروه‌های سیاسی دعوت می‌کنیم همبستگی و وحدت بیشتری از خودشان برای مقابله با چالش‌ها نشان دهند.

 
واکنش نماینده پارلمان عراق به انفجارهای بغداد
نعیم العبودی، نماینده پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: انفجار انتحاری ظالمانه امروز صبح در بغداد پس از بهبود اوضاع امنیتی این ضرورت را اقتضا می‌کند که همگی دست به دست هم بدهیم و از طریق دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با مردم برای بررسی مناطقی در بغداد که امکان نفوذ دارند، پیگرد قانونی تروریست‌ها و تکفیری‌ها و خشکاندن منابع تروریسم همکاری کنیم.

هشدار سخنگوی عصائب اهل الحق به آل سعود
جواد الطلیباوی، سخنگوی نظامی جنبش عصائب اهل الحق عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از اتمام نقش جنایتکارانه ترامپ در عراق، عربستان ابزارهایش را جلو انداخته است تا بار دیگر خون مردم عراق را بر زمین بریزند. از این رو به شاهزادگان آل سعود درباره عواقب کم ارزش دانستن خون مردم عراق هشدار می‌دهیم. آنان باید بدانند آزادگان عراق در برابر جنایت هایش دست به سینه نخواهند نشست. خون در برابر خون و ویرانی در برابر ویرانی. خوب گوش بدهید و متوجه شوید: ما به شما خواهیم رسید.

تاکید قیس الخزعلی بر مقابله با اقدامات تروریستی در عراق
قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: داعش قدرتمند نیست. سستی نیروهای امنیتی و دغدغه‌های سیاسی دولت، علت عملیات تروریستی اخیر در دیالی، صلاح الدین، الانبار، جرف الصخر و سرانجام میدان الطیران بغداد شده است.

انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی برای پی بردن به جزئیات این حوادث به ویژه حادثه اخیر بکوشند، همان طور که تلاش جدی آن‌ها را برای پی بردن به عامل هدف قرار دادن منافع آمریکا مشاهده کردیم.

برای شهدا رحمت و رضوان، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده هایشان صبر مسئلت می‌کنم. لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.

الخزعلی: سرگرم شدن دولت به مسایل سیاسی، عامل انفجار بغداد است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: بی توجهی به اوضاع امنیتی و سرگرم شدن دولت به مسایل سیاسی، عامل انفجار تروریستی در بغداد است.

الخزعلی افزود: سازمان‌های اطلاعاتی باید برای روشن شدن جزئیات این انفجار، تلاش کنند.
 

محکومیت انفجارهای تروریستی بغداد
عادل بن عبدالرحمن العسومی امروز انفجارهای تروریستی را که در مرکز بغداد پایتخت عراق رخ داد محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری عراق، پارلمان عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات تروریستی تاثیری بر تلاش‌های دولت و اراده ملت عراق برای برقراری امنیت و ثبات نخواهد داشت و نتیجه آن هم چیزی جز عزم و اصرار برای مقاومت با همه قوا در برابر طرح‌ها و اقدامات گروه‌های تروریستی خبیث که مردم بیگناه را هدف قرار می‌دهند نخواهد بود.

رئیس پارلمان عربی در این بیانیه بر همبستگی پارلمان عربی و حمایت کامل آن از جمهوری عراق در جنگ علیه تروریسم و گروه‌های تروریستی و حمایت از اقدامات بغداد در رویارویی با گروه‌های افراط گرای تروریستی تاکید کرد.

وی همچنین به مقامات و ملت عراق و بازماندگان قربانیان این اقدامات تروریستی بزدلانه تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل درخواست کرد.

مقام عراقی: داعش عامل حملات امروز در بغداد است
سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: گروه تروریستی داعش، عامل انفجارهای امروز در بغداد است.

به گزارش شبکه تلویزیونی عراقی الغد، خالد محنا افزود عامل تروریستی که حمله انتحاری اول را در بغداد انجام داد، خود را مریض نشان داد تا مردم به او کمک کنند. مردم نیز بر حسب ارزش‌های عراقی که به افراد نیازمند کمک می‌کنند، برای کمک، دور این فرد جمع شدند و او مواد منفجره همراهش را منفجر کرد. فرد انتحاری دوم نیز زمانی وارد عمل شد که نیروهای امدادرسان و مردم در حال کمک رسانی به زخمی‌های انفجار اول بودند و مواد منفجره همراهش را منفجر کرد.

محنا درباره احتمال دست داشتن گروه تروریستی داعش در این دو انفجار گفت در عراق امروز جز این شبکه تروریستی موسوم به داعش، دشمن دیگری نداریم. چنین جنایاتی را گروهی مانند گروه تروریستی داعش انجام می‌دهند، از عواطف مردم استفاده می‌کنند و عملیات تروریستی انجام می‌دهند. سال‌ها بود که داخل شهرهای عراق عملیات تروریستی انجام نشده بود بلکه اطراف و حومه شهرها انجام می‌شد.

وی گفت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق در دستگیری بقایای شبکه تروریستی داعش و نیز ضربه زدن به کانون‌های آن‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرده اند.

شهید و زخمی شدن بیش از یکصد عراقی در حملات تروریستی بغداد
سازمان دفاع مدنی عراق اعلام کرد انفجارهای تروریستی امروز در بغداد به شهادت بیش از ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۷۰ نفر منجر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، عادل الفیاض خبرنگار این شبکه در بغداد گفت دو سال بود که در بغداد انفجارهای تروریستی صورت نگرفته بود و ثبات و امنیت در بغداد حاکم بود. نیروهای امنیتی پیش از این هشدار داده بودند هسته‌های خفته برای اجرای حملات تروریستی به خصوص در شمال و غرب بغداد آماده می‌شوند.

به نظر می‌رسد نفوذ تروریستی امروز نشان می‌دهد شبکه تروریستی داعش تلاش می‌کند اوضاع امنیتی را در عراق به هم بریزد. نیروهای امنیتی اعلام کرده اند قادرند امنیت را حفظ کنند.

عصائب اهل الحق: رد پای آل سعود و آل نهیان در انفجار بغداد آشکار است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سعد السعدی عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد رد پای آل سعود و آل نهیان در دو انفجار امروز در بغداد آشکار است.

السعدی در مصاحبه با این شبکه افزود:‌باید از وزیر کشور سوال شود، علت این ناامنی‌ها چیست.

ترکیه، قطر و مصر انفجار بغداد را محکوم کردند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره: وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای، انفجارهای انتحاری امروز در بغداد پایتخت عراق را که بر اثر آن چند نفر کشته و زخمی شدند، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه قطر هم با محکوم کردن دو انفجار بغداد، بر موضع ثابت خود در مخالفت با خشونت و تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه مصر هم با صدور بیانیه ای، انفجارهای امروز بغداد را محکوم کرد.

پاپ حملات وحشیانه در عراق را محکوم کرد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که قرار است ماه مارس به عراق سفر کند، دو حمله‌ای که روز پنجشنبه به کشته شدن دست کم ۳۲ نفر در بغداد منجر شد محکوم کرد و این حملات را «اقدامی وحشیانه و غیر قابل توجیه» دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واتیکان، وی که قصد دارد از پنجم تا هشتم مارس به عراق سفر کند، در تلگرامی به برهم صالح رئیس جمهور عراق نوشت: «اطمینان دارم با برادری، همبستگی و صلح، همه به تلاش برای فایق آمدن بر خشونت ادامه می‌دهند».


کانال تلگرامی «الصابرین»، ویدئویی از محل انفجار و قربانیان منتشر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شجاع
Iran, Islamic Republic of
ببالیم به امنیت کشور عزیزمان / زیر سایه مدبرانه رهبری آگاه و شجاع
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدانش و تروریست های داعش مسئول انفجار تروریستی در مرکز بغداد هستند.
Iran, Islamic Republic of
تروریست های داعش و حامیانشان 100 درصد عامل اصلی انفجار تروریستی در مرکز بغداد هستند.
Iran, Islamic Republic of
سفارت جمهوری اسلامی انفجارهای تروریستی بغداد را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
انفجارهای مشکوک در استان بابِل عراق؛ داعش یا آمریکا؟
Iran, Islamic Republic of
حمام خون در بغداد؛عراقی‌ها را آشفته کرد
Iran, Islamic Republic of
ردپای آل سعود و آل نهیان در انفجارهای بغداد است
Iran, Islamic Republic of
عامل انفجارهای بغداد، سعودی هستند
Iran, Islamic Republic of
تهدید داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش همچنان وجود دارد