پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هشدار حریرچی درباره موج چهارم کرونا

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 752245
هرگونه عادی انگاری و بی احتیاطی، می‌تواند به بروز موج چهارم فراگیری کرونا منجر شود.
هشدار حریرچی درباره موج چهارم کرونا
به گزارش جهان نيوز به نقل خبرگزاری دانشجو، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب با بیان این که هشدارها، پیش بینی‌ها و محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود برای ترساندن شهروندان نیست گفت: این اعلان‌ها صادقانه است و چیزی شبیه پیش بینی‌های هواشناسی است؛ با این تفاوت که در آن نوع پیش بینی، هیچ دخل و تصرفی نیست، اما در پیش بینی شیوع کرونا، تغییر رفتارها بر نتایج آن تاثیرگذار است.

او افزود: روند نزولی فراگیری ثابت کرده که باعث نگرانی است؛ متاسفانه در طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم و نتایج موفقی دارد، مردم بعد آن مقطع دچار نوعی ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها می‌شوند و در نتیجه چرخش ویروس از سر گرفته می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: شاهد بودیم شیوع بیماری با موارد تک رقمی آغاز شد و امروز بیش از ۶ هزار نفر با این بیماری درگیر هستند.

او افزود: موج سرمایی که فردا و پس فردا ایجاد می‌شود برای ما نگران کننده است، چون تجمع افراد در فضاهای بسته و خودروها باعث افزایش میزان ابتلاها می‌شود و این روند در کشورهای مختلف هم به همین منوال است؛ به طور مثال بازگشایی مدارس در انگلیس، چنین وضعی در این کشور ایجاد کرده است.

دکتر حریرچی با تاکید بر اینکه نگرانی از آینده واقع بینانه است گفت: بخش مهمی از این نگرانی متوجه کادر درمان است که تاب آوری اوج گیری دوباره بیماری را نداشته باشند و از طرف دیگر، دستگاه‌های مورد نیاز درمان این بیماران هم فرسوده شده است.

او افزود: نکته‌ای که در این شرایط بسیار مهم است اینکه در پیک‌های جدید، زمانی که کنترل بیماری از توان کادر درمان خارج می‌شود، میزان فوتی‌ها سه برابر شرایط پیش از اوج گیری می‌شود.

معاون‌کل وزیر بهداشت سه دسته اقدامات را در این شرایط پیشنهاد کرد: یکی از این پیشنهادها اینست که در شهرهای قرمز مستمر، تصمیمات محکم‌تر و سختگیرانه‌تر شود.

او گفت: مورد بعدی تشدید رعایت موارد مصوب در پروتکل‌ها خواهد بود و مورد سوم اینست که در شرایط همه گیری بیماری‌های ویروسی و میکروبی، باید در شرایط نزولی شیوع، تدابیر سخت گیرانه شود تا عامل بیماری کاملا حذف شود.

دکتر حریرچی در ادامه با نمایش نمودارهایی وضع فراگیری کرونا در استان های گیلان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم و گلستان را بررسی کرد.

در ادامه این گفتگو دکتر قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تا پایان خرداد، واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه می رسد.

او افزود: تا قبل از تولید واکسن ایرانی، از واکسن وارداتی استفاده می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالبه همه جا رو باز میکنین بعد میاین به مردم هشدار میدین!