جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴
معاون نظارت بیمه مرکزی:

٣٠ درصد وسایل نقلیه بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 752216
معاون نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد ٣٠ درصد وسایل نقلیه بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند.
٣٠ درصد وسایل نقلیه بیمه‌ شخص ثالث ندارند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مفید امینی با ‌اشاره به جزئیات بخشودگی ١٠٠ درصدی جرایم بیمه شخص ثالث اظهار کرد: در ماه جاری همه وسایل نقلیه‌ای که چندین سال دارای بیمه نامه نبودند می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند. شرکت‌های بیمه‌ای مکلف هستند بدون دریافت وجهی به عنوان جریمه، وسیله نقلیه را بیمه کنند.

او با‌ اشاره به میزان جریمه دیرکرد گفت: اگر فردی پنج سال هم وسیله نقلیه خود را بیمه نکرده باشد، صندوق بیمه خسارت بدنی به اندازه یک سال جریمه دریافت می‌کند که به واسطه موافقت مجمع عمومی صندوق ما بخشودگی این جریمه را اعلام کردیم.

معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: در حال حاضر بالغ بر ٣٣میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ٧٠ درصد آنها اقدام به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث کردند و ٣٠ درصد از این تعداد فاقد پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. این تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای افراد و جامعه در پی دارد.

امینی ادامه داد: حدود ١٢میلیون موتورسیکلت در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند که بالغ بر 10 میلیون دستگاه فاقد بیمه‌نامه هستند. این بخشودگی را قرار دادیم تا افراد تشویق به خرید بیمه شوند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری و به ترویج و توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

وی، درباره بیمه ماشین‌های کشاورزی گفت: تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از خودروهای سنگین، سبک و ماشین‌های کشاورزی و راهسازی شامل این قانون می‌شود.

معاون نظارت بیمه مرکزی درباره افزایش سقف پوشش بیمه نامه اعلام کرد: این دوره برای ١٢ امین بار طرح بخشودگی جرایم اجرا می‌شود. از سال ٩۵ تا به حال افرادی که اقدام به خرید‌ بیمه‌نامه در دوره یک ماهه می‌کنند شرط آن این است که بیمه‌نامه یکساله خریداری کنند. بخشی از قانون بیمه‌نامه شخص ثالث اجباری است و در ماه‌های عادی به اندازه ٣٣٠میلیون تومان افراد را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم و این رقم در ماه‌های حرام ۴۴٠ میلیون تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.........
رضا
Iran, Islamic Republic of
از 20 سال گذشته تا حالا تعداد خودروها افزایش داشته و تعداد تصادفات هم کمتر شده است حتی شدت و تلفات تصادفات هم کمتر شده است
آیا وقت آن نرسیده که در نرخ بیمه نامه ها تجدید نظر بشود ؟؟؟؟؟
یه کم از خودتون مایه بزارید .
Iran, Islamic Republic of
30 درصد مردم معتقدند هزینه بیمه ثالث هنوز هم گران است !!!
مهرداد محمدی
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه خرید بیمه شخص ثالث هم خیلی راحت شده. من خودم بیمه شخص ثالث رو به صورت آنلاین از سایت بیمه ... نمایندگی .... خرید کردم. به راحتی میشه این کار رو انجام داد..