کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر دفاع بایدن:

جمهوری اسلامی ایران برای ما یک تهدید است

1 بهمن 1399 ساعت 15:42

نامزد منتخب جو بایدن برای سِمت وزارت دفاع آمریکا گفت که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه و نیروهایی است که در آنجا مستقر شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، نامزد منتخب جو بایدن برای سِمت وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای متحدان آمریکا در منطقه و نیروهایی است که در آنجا مستقر شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، لوید آستین، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که قرار است هدایت پنتاگون را در دولت جدید به دست بگیرد این مطلب را در جلسه تأیید خود در سنای آمریکا بیان کرد.

او گفت: «ایران همچنان یک عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه است و هم برای شرکای منطقه‌ای ایالات متحده، و هم برای نیروهایی که آمریکا در منطقه مستقر کرده، تهدید به‌ شمار می‌آید.»

وی اضافه کرد: «اگر دست ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای برسد بیشتر مشکلاتی که ما در منطقه با آن روبه‌رو هستیم به خاطر آن مسئله دشوارتر خواهد شد.»

آقای آستین از فرماندهان نیروهای آمریکایی هنگام ورود ارتش این کشور به بغداد در سال ۲۰۰۳ بود و تا مقام ریاست ستاد فرماندهی ارتش آمریکا هم ترقی کرد.

این ژنرال چهار ستاره که به مدت چهار دهه در ارتش آمریکا خدمت کرده و ماموریت‌های مختلفی را برعهده داشته، در صورت تایید توسط کنگره، نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار خواهد بود که وزیر دفاع ایالات متحده می‌شود.


کد مطلب: 752178

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/752178/جمهوری-اسلامی-ایران-یک-تهدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com