جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرلشکر باقری: کنگره‌شان به تصرف درآمده

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 751926
آنها که می‌خواستند جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب خود را نبیند ساختمان کنگره‌شان به تصرف درآمده و اعتراف می‌کنند آبرویمان رفت.
سرلشکر باقری: کنگره‌شان به تصرف درآمده
به گزارش جهان نيوز، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام مصلحی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان لشکری صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سرلشکر محمد باقری از سخنرانان این مراسم بود که ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم منشور و مسیر آن بزرگوار را ادامه دهیم.

وی ضمن پاسداشت شهدای امنیت، به ویژه شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی که از فرماندهان ارزشمند و سختکوش دفاع مقدس بودند و مشی دفاع را تا لحظه شهادت ادامه دادند و سلاح را لحظه‌ای به زمین گذاشتند و مکتب سلیمانی را که ادامه مکتب دفاع مقدس هست را به یادگار گذاشتند که باید به درستی استخراج شود.

سردار باقری بیان داشت: در ایام عملیات کربلای ۵ به سر می‌بریم. عملیات کربلای ۵ که با فاصله خیلی کوتاه از عملیات کربلای ۴ آغاز شد، بسیار مهم بود و بیش از سه ماه فعالیت شبانه روزی این نبرد طول کشید و با کربلای ۸ در فروردین سال ۶۶ خاتمه پیدا کرد که پاتک‌های کربلای ۸ هم تا آخر فروردین طول کشید و چیزی حدود ۱۰۰ روز جنگی جانانه انجام شد. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: انواع عملیات‌های سال ۶۵ باعث شد، این مقطع به سال عملیات‌های آفندی دفاع مقدس تبدیل شود که هم ارتش عراق و انهدام بی‌نظیری در آن سال متحمل شد و اما بیشترین شهید را در دفاع مقدس در این سال تقدیم کردیم.

وی افزود: آثار بسیار بالایی در این عملیات نهفته است و باید بگویم عملیات کربلای ۴ هم عملیات ارزشمندی و فوق العاده سنگینی در آن عملیات به انجام رسید تجربه عملیات والفجر ۸ را داشتیم و جزر و مد رودخانه اروند را تجربه کرده بودیم باید از آن کنم برآیند حرکت آب در این عملیات خیلی پیچیده تر از منطقه عملیاتی انتهای اروند رود بود که دشمن با بستن نهرهای فرعی اروند کار را سخت‌تر کرده بود و بالاخره توانست ادامه عملیات را متوقف کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: عملیات کربلای ۴ به عنوان یک عملیات نسبتاً ناموفق در تاریخ باقی ماند و من باید تاکید کنم قرار نیست ما صرفاً عملیات به ظاهر موفق را تبلیغ کنیم و به نمایش بگذاریم. در آن عملیات ناموفق هم اسرار فراوانی وجود دارد که با درس گرفتن از آن عملیات موفق بعدی می‌تواند اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اگر از عملیات کربلای ۴ درس نمی‌گرفتیم عملیات موفق کربلایی ۵ اتفاق نمی‌افتاد. قرار نیست بخشی از جنگ را ندیده بگیریم و آن را کنار بگذاریم، صحنه‌هایی که به ظاهر موفق بودیم و صحنه‌هایی که به ظاهر ناموفق بودیم هر دو قابل تشریح است.

باقری افزود: نیروهای ما بعد از عملیات کربلای ۴ به فاصله دو هفته توانستند عملیات کربلای ۵ را اجرا کنند. عملیاتی که بسیار موفق بود؛ به این معنا که در انهدام ارتش عراق تقریباً سابقه ندارد و ارتش عراق حقیقتاً اگر عملیات ادامه پیدا می‌کرد، در اوایل سال ۶۶ جنگ با پیروزی قاطع جمهوری اسلامی خاتمه پیدا می‌کرد، اما ما به لحاظ امکانات دچار نقصان شدیم و نتوانستیم بیشتر آن را ادامه دهیم.

وی گفت: بعد از کربلای ۵، جهان به نتیجه رسید که اگر جنگ ادامه پیدا کند، مجبور به تحمل و پذیرش شکست هستند و آن گاه جمهوری اسلامی قابل کنترل نخواهد بود، لذا قطعنامه ۵۹۸ را پیشنهاد کردند که نسبت به قطعنامه‌های پیشین تغییر اساسی و ماهوی کامل دارد و امتیازات قابل توجهی به جمهوری اسلامی داده شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: موضوع این جلسه، مسئله دفاع مقدس است. هر چه ما به آن واقعه با این فاصله زمانی نگاه می‌کنیم و حرف‌های امامین انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم، نکات جدیدتری می‌آموزیم. خواندن مداوم آن نکات شاید تکرار باشد اما باید دائم مرور کنیم.

وی ادامه داد:در فرمایشات امام و مقام معظم رهبری که مرور کنید، تعابیری از این دست فراوان است که دفاع مقدس و صدور مفاهیم بلند آن اتفاق افتاده است. فهم ضرورت اتکای به خود در کشور به ظاهر جهان سومی را شاهد هستیم، نهادینه شدن فرهنگ ایثار در ملت ایران برای همه نسل‌ها، معرفی الگوی استعمار ستیزی در جهان و اگر امروز مردم یمن با دست خالی مقابل استکبار می‌ایستند، برگرفته از همین الگو است. 

باقری اظهار داشت: موشکی که امروز با این صلابت با برد هزارها کیلومتر به صورت نقطه ای و انبوه، اهدافش را هدف می‌گیرد از نتیجه دفاع مقدس است. یاد شهید طهرانی مقدم و دیگر شهدای این عرصه گرامی باد.

باقری گفت: حضور مدافعان حرم و سر و دست شکستن برای اعزام از اثرات همین دفاع مقدس است. جنگ با همه خساراتی که داشت از الطاف خفیه الهی بود.

وی افزود: ما درس هوشیاری و ولایتمداری را از دفاع مقدس گرفتیم. درک ارزش تبعیت از ولایت فقیه فرا گرفتیم. درس اخلاص و روحیه بخشی. اینکه روحیه ما در سختی‌ها شکسته نشود. بن بست در این مسیر وجود ندارد و بارها و بارها مددهای خداوند را دیدیم. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما با پدیده بی نظیری به نام دفاع مقدس مواجه هستیم. بنیاد حفظ آثار، مسئولیت سنگین پرداختن به این گنج را دارد؛ چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت. اگر کسی در مورد دفاع مقدس کار می‌کند، اما منشش با دفاع مقدس فرق دارد هیچ برکتی نخواهد داشت. 

وی افزود: بنیاد حفظ آثار همواره رو به رشد بوده و در مقابل مطالبه حضرت آقا مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی در تولید محتوا، فعالیت‌های چشمگیری داشته است، اما همچنان عزیزان باید نویسندگان دلسوز را جذب کنند.

باقری گفت: اگر می‌خواهیم تحریم را خنثی کنیم، راهش قوی شدن ملت ایران در همه ابعاد است و باید مشخص و بابرنامه عمل کنیم. کسی اگر فکر می‌کند آمریکا و اسرائیل و دشمنان این ملت مسیرشان تغییر می‌کند کاملاً بیهوده و خطا فکر می‌کند و اگر هم خدای نکرده این را می‌دانند و دوباره روش نامناسبی را برای فریب خوردن مجدد در پیش می‌گیرند که هیهات. حتی اگر نادانسته فکر می‌کنند باید بدانند دشمن تغییرپذیر نیست. اینکه سر یک میز بنشینند یک فنجان قهوه ای در دست بگیرند و لبخندی به هم بزنند چیزی عوض نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما در نیروهای مسلح تا وقتی به دفاع از کشور خللی ایجاد نشود به سایر بخش‌های کشور هم کمک می‌کنیم ولی حق نداریم آنقدر در حوزه‌های دیگر ورود کنیم که وظیفه اصلی ما که دفاع است، لطمه ببیند. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: وقتی فرمانده کل قوا تصمیم گرفت نیروهای مسلح در اوج آمادگی باشد، رزمایش‌هایی در ۲۰ روز انجام شد که البته می‌توانستیم در سه روز هم این رزمایش‌ها را انجام دهیم اما برای انعکاس بیشتر به مردم عزیزمان و آسوده کردن خیالشان ۲۰ روزه شد.

وی ادامه داد: آنها که می‌خواستند جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب خود را نبیند ساختمان کنگره‌شان تحت تصرف قرار گرفته است. مسئولانش گفتند جلوی چشم دنیا آبروی ما دارد می‌رود. برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدیدش نیروهای نظامی آمریکا در جامعه آماده‌باش است. 

باقری اظهار داشت: ما امروز در قله هستیم و دشمنان ما رو به زوال و حضیض‌اند. البته مسئولانی که برای امور اجرایی به میدان می‌آیند خود گذشته درخشان ملت ایران را مرور کنند. این همه آدم برای کاندیداتوری می‌آیند و دست و پا می‌زنند، کارشان واقعا تعجب آور است.
برچسب ها: سرلشکر باقری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *