چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۰

اعلام موضع ایران درباره بازگشت آمریکا به برجام

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 751923
رئیس دفتر رئیس‌جمهور موضع ایران در قبال بازگشت احتمالی آمریکا به برجام را بازگشت شرایط تحریمی به دوره قبل از دولت ترامپ اعلام کرد.
اعلام موضع ایران درباره بازگشت آمریکا به برجام
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دولت پیش شرطی برای مذاکره احتمالی با آمریکا در قالب برجام، به این کشور ارائه کرده است، گفت: آن چیزی که ما مطرح می‌کنیم این است که هر آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده، باید به قبل از دولت ترامپ برگردد. ما روی این موضوع جدی هستیم.

وی افزود: بر همین اساس باید تمامی انواع و اقسام تحریم‌های شرکت‌ها و افراد به قبل از دوره ترامپ برگردد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به طور روشن و شفاف اعلام کردیم که در دوره جدید، "تعهد در برابر تعهد"، "اجرا در برابر اجرا" و "اعلام در برابر اعلام" خواهد بود، اظهار داشت:‌ بر همین اساس ما می‌بایست نسبت به آنچه که آنها باید دقیقا انجام دهند، مطمئن شویم تا اقدامات متقابل صورت بگیرد.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا این موضع به تیم جدید کاخ سفید هم منتقل شده است، گفت:‌ ما با تیم کاخ سفید هیچ ارتباطی نداشتیم، هیچ ارتباط دوجانبه‌ای هم نداشتیم  و تا زمانی که ارتباط برجامی برقرار نشده، مواضعی که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ما اعلام کردند مواضع رسمی کشور است.

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهارنظرها در زمینه برجام از سوی نمایندگان مجلس تصریح کرد: اینکه هر روز یک نماینده مجلس راجع به برجام و آینده و فلان صحبت کند، موضع رسمی نیست. ما نمی‌گوییم که حرف نزنند، افراد عادی هم می‌توانند صحبت کنند اما موضع رسمی کشور را مقامات رسمی و ذی‌ربط می‌گیرند. نظر نماینده مجلس درباره برجام نظر شخصی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما ۲۹۰ نماینده مجلس داریم که هرکدام ممکن است حرفی بزنند حتی اگر کسی عضو هیئت رئیسه مجلس هم باشد موضع‌اش موضع رسمی کشور نیست. موضع رسمی را مقامات رسمی می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بازگشت به برجام اولویت بایدن نیست
Iran, Islamic Republic of
بعد از ترامپ، آیا مکرون حامی بن سلمان است؟
مجید آقا
Iran, Islamic Republic of
شما فرض کنید تمام تحریمهای 40 سال گذشته لغو شود!!
خب این یعنی چی؟
بنده عرض میکنم یعنی هیچی! زیرا چند روز بعد قابل بازگشت است!
چند هفته بعد قابل بازگشت است!
Iran, Islamic Republic of
لازم است دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت امور خارجه موضوع جنایت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس را مجاری قانونی و مجامع بین‌المللی پیگیری کند تا عاملان و امران به مجازات اعمال سنگین خود برسند.
Iran, Islamic Republic of
.... تاریخ را مطالعه کنید.
Iran, Islamic Republic of
دولت باید پاسخگوی عملکرد ضعیف تیم کاری خود باشد تا برای همه مسئولان و دولتمردان آینده عبرتی باشید و آنها نیز بدانند هنگام پذیرش مسئولیت باید با فعالیت و تلاش حداکثری زمینه رفع دغدغه و گرفتاری مردم را فراهم کنند .
Iran, Islamic Republic of
به آمریکایی ها توصیه می کنیم در امور داخلی عراق و... مداخله نکنند
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ دوباره افزایشی شد
Iran, Islamic Republic of
نرخ سکه به ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید
Iran, Islamic Republic of
البته سعه صدر تیم شیخ حسن از صدمات و ضررهای ناشی از عدم اجرای تعهدات این چند ساله اروپا و امریکا بیشتر است و بشرط توبه! ...