چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

با نماینده‌یاب، دیگر نگران اعطای نمایندگی نباشید

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 751866
اگر به فکر توسعه‌ی بازار فروش خود هستید، اعطای نمایندگی راه حلی تضمینی برای رونق کسب‌وکارتان خواهد بود. با اعطای نمایندگی می‌توانید شبکه‌ی فروش‌تان را در سراسر کشور توسعه دهید و با کمک نمایندگان‌تان بازار کسب‌وکار خود را رونق بخشید.

بر اساس تحقیقات توسعه بازار، اعطا و اخذ نمایندگی از بهترین راهکارهای موجود برای توسعه‌ی شبکه فروش و در نهایت رسیدن به سودی مضاعف و تضمینی است. اعطای نمایندگی نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به عنوان راه حلی آزموده شده برای توسعه شبکه فروش در نظر گرفته می‌شود؛ اما اعطای نمایندگی دقیقا چیست و چه مزایایی دارد؟
 
اعطای نمایندگی چیست و چه مزایایی دارد؟
تفاوتی ندارد در چه جایگاه شغلی یا اجتماعی باشید، شما هم حتما نام فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای بزرگی همچون استارباکس، مک دونالد، سونی، سامسونگ و ... را شنیده‌اید. این کسب‌وکارها از طریق اعطای نمایندگی یا اصطلاحا فرانچایز توانسته‌اند به بازاری جهانی و فراتر از مرزها دست پیدا کنند. البته برای درک مفهوم اعطای نمایندگی نیازی نیست راه خیلی دوری برویم. کسب‌وکارها و شرکت‌های نام آشنای ایرانی هم به خوبی توانسته‌اند در سال‌های اخیر با اعطای نمایندگی شبکه فروش خود را گسترش دهند و نام تجاری خود را به عنوان برندی شناخته شده در بازار به ثبت برسانند.

اعطای نمایندگی یا فرانچایز به رابطه‌ای مدت‌دار و مطابق با قراردادی مشخص اشاره دارد که بر اساس آن شرکت مرجع حق استفاده از نام تجاری و برند خود را به متقاضی اخذ نمایندگی می‌دهد. دریافت‌کننده نمایندگی در قبال حق استفاده از نام تجاری شرکت مرجع، تأمین منابع اولیه توسط آن و آموزشی که دریافت می‌کند، سهم مشخصی از سود خود را بر اساس قرادادی از پیش تعیین شده به اعطاکننده‌ی نمایندگی می‌دهد.

مدل کسب‌وکار فرانچایز برای شرکت‌ها این مزیت را دارد که شبکه‌ی فروش خود را به سرعت و با حاشیه‌ی سودی مطمئن توسعه دهند. از طرفی این روش کمک می‌کند که با یک تیر دو نشان بزنید و تبلیغات گسترده‌ای را برای کسب‌وکار خود به شیوه‌ای غیرمستقیم انجام دهید. در مقابل، دریافت‌کننده‌ی نمایندگی این فرصت را دارد تا کسب‌وکار خود را با پشتوانه‌ی شرکت مرجع آغاز کند و به این ترتیب ریسک‌ شروع فعالیت از صفر یا احتمال شکست را به حداقل برساند. این قدرت دسته‌جمعی به طرفین کمک می‌کند تا با اتکا به یکدیگر میزان سود خود را تضمین کنند.

اگرچه مزایای اعطای نمایندگی بر صاحبان کسب‌وکارها پوشیده نیست، اما گاهی روند پیدا کردن نمایندگانی شایسته به قدری پیچیده و زمان‌بر می‌شود که صاحبان کسب‌وکار را از اهداف اولیه‌ی خود دور می‌کند. چه راه حلی برای اعطای نمایندگی پرسرعت و بدون دردسر وجود دارد؟


چطور نمایندگی اعطا کنیم؟
صفحات تبلیغاتی روزنامه‌ها را یادتان می‌آید؟ همان‌ها که با تیترهای درشت و تصاویر رنگارنگ، ده‌ها آگهی‌ مختلف را پشت سر هم ردیف می‌کردند و برای پیدا کردن آگهی مورد نظر خود می‌بایست دست به قلم و عینک می‌شد؟ این شیوه‌ی تبلیغات زمان‌بر و کند بود و در عین حال تضمینی برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه در بازه‌ی زمانی معین هم نداشت.

با دیجیتالی شدن دنیای امروزی، دیگر نمی‌توان به تبلیغات سنتی اکتفا کرد. یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد آگهی اعطای نمایندگی، انتشار آن در بستر اینترنت است. انتشار آگهی به صورت آنلاین، شانس دیده شدن آن توسط طیف گسترده‌ای از افراد مختلف و بدون محدودیت جغرافیایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد می‌کند. بنابراین اگر کسب‌وکار شما دارای وب‌سایت است، بهتر است بخشی از آن را به توضیح خدمات اعطای نمایندگی خود اختصاص دهید. اگر وب‌سایت ندارید یا بازدید وب‌سایت‌تان چندان مطلوب نیست، انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای به دیده شدن آگهی شما و تسریع جذب نماینده بکند.

نماینده‌یاب وب‌سایتی تخصصی و پربازدید در زمینه‌ی اخذ و اعطای نمایندگی است که با داشتن بیش از 4000 آگهی ثبت‌شده و 15000 متقاضی اخذ نمایندگی این امکان را به شما می‌دهد که نمایندگان دلخواه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابید و با آن‌ها وارد مذاکره شوید. نماینده‌یاب با داشتن فضایی تخصصی در زمینه‌ی آگهی‌های اعطا و اخذ نمایندگی می‌تواند شما را در راه رسیدن به توسعه شبکه فروش‌تان کمک کند.


چه نکاتی را در اعطای نمایندگی در نظر بگیریم؟
اعطای نمایندگی اگر اصولی انجام شود، می‌تواند شما را به اهداف از پیش تعیین شده و توسعه بازار فروش‌تان برساند. بنابراین بهتر است به هنگام واگذاری نمایندگی نکاتی را در نظر داشته باشید.

. قرارداد مشخص داشته باشید: تنظیم قرارداد مشخص کمک می‌کند فرایند اخذ و اعطای نمایندگی روند قانونی خود را طی کند و حقوق و تعهدات طرفین کاملا مشخص باشد. برای تنظیم قرارداد، بهتر است از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید.

. برنامه کسب‌وکار (بیزینس پلن) داشته باشید: داشتن یک برنامه‌ی جامع که شامل اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد به شما کمک می‌کند تصویر واقع‌بینانه‌تری از فرایند اعطای نمایندگی و نتایج آن داشته باشید.

. برای جذب نماینده تبلیغ کنید: تبلیغات جزء جدانشدنی فرایند جذب نمایندگی فعال به حساب می‌آید. تبلیغات مؤثر مستلزم انتخاب بستر تبلیغاتی مناسب و نوشتن آگهی جذب نمایندگی صحیح است.

. آگهی اعطای نمایندگی جذاب و کاربردی بنویسید: متن آگهی اعطای نمایندگی نقش زیادی در موفقیت آن دارد. بنابراین سعی کنید علاوه بر توضیح مختصر شرکت و فعالیت‌های آن، شرایطی که برای جذب نماینده در نظر دارید را با جزییات قابل قبولی در متن آگهی بگنجانید.

. بستر مناسبی برای تبلیغ انتخاب کنید: انتخاب بستر مناسب تبلیغ کمک می‌کند آگهی جذب نمایندگی شما بهتر دیده شود و در نتیجه شانس بیشتری برای یافتن نمایندگانی شایسته در سراسر ایران داشته باشید.



نماینده‌یاب چطور به شرکت‌ها کمک می‌کند؟
نماینده‌یاب به عنوان بانک تخصصی اخذ و اعطای نمایندگی، این بستر را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که با انتشار رایگان آگهی خود در سایتی پربازدید، فرصت دیده شدن توسط بیش از 15000 متقاضی اخذ نمایندگی را داشته باشند. فرصتی استثنایی که از طریق روش‌های مرسوم و بعضا سنتی تبلیغاتی به دست نخواهد آمد و راه رسیدن شما به نمایندگانی شایسته را بسیار کوتاه خواهد کرد.

سایت نماینده‌یاب همچنین این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده تا با انتشار آگهی جذب بازاریاب بتوانند بازاریاب‌های مورد نیاز خود را درکوتاه‌ترین زمان ممکن جذب و استخدام کنند. همانطور که می‌دانید داشتن بازاریابانی مجرب از عوامل کلیدی در موفقیت گسترش شبکه‌ی فروش هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود، به همین دلیل جذب بازاریاب برای کسب‌وکارها اهمیتی حیاتی دارد. شرکت‌ها می‌توانند از طریق ثبت آگهی جذب بازاریاب در سایت نماینده‌یاب، فرصت بررسی و انتخاب از میان بیش از 2000 بازاریاب آماده به کار را داشته باشند و هر چه سریع‌تر بازاریابان مورد نیاز خود را در سراسر ایران جذب کنند.

چگونه از خدمات سایت نماینده‌یاب استفاده کنم؟
اگر شرکت هستید و به دنبال توسعه شبکه فروش خود، برای انتشار آگهی اعطای نمایندگی یا جذب بازاریاب ابتدا باید در سایت نماینده‌یاب ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در سایت نماینده‌یاب کاملا رایگان است و با وارد کردن نشانی ایمیل و تعیین رمز عبور انجام خواهد شد. پس از ثبت‌نام اولیه، مشخصات شرکت خود را ثبت و آگهی اعطای نمایندگی یا جذب بازاریاب خود را در سایت نماینده‌یاب منتشر کنید.

آگهی شما پس از انتشار توسط متقاضیان مختلف دیده می‌شود و در صورت مشخص بودن شماره تماس شرکت، می‌توانند با شما تماس بگیرند یا اینکه روی آگهی شما داوطلب شوند. جزییات بیشتر در این زمینه را می‌توانید در سایت نماینده‌یاب مطالعه کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از خدمات سایت نماینده‌یاب در راستای توسعه‌ی شبکه فروش خود استفاده کنید و بازار کسب‌وکار خود را رونق بخشید. نماینده‌یاب به عنوان وب‌سایتی تخصصی، در مسیر اخذ و اعطای نمایندگی همراه‌تان خواهد بود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *