کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزهای پایانی ترامپ و بمب ساعتی درون آمریکا

29 دی 1399 ساعت 8:48

تحولات سریع این روزهای آمریکا و اختلافات سیاسی شدید در این کشور به بحران داخلی در آمریکا دامن زده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از میزان، سال‌هاست که آمریکایی‌ها ادعای جنگ علیه ایران را مطرح می‌کنند و هر از گاهی بر طبل جنگ می‌کوبند.

اکنون که دونالد ترامپ، رئیس جمهور در آستانه استیضاح آمریکا، روزهای پایانی حضور خود را در کاخ سفید سپری می‌کند، برخی سعی دارند تا خطر جنگ آمریکا علیه ایران را پر رنگ کنند.

آمریکا در طول عمر خود برای جهان خطرآفرین بوده است و در مقاطع گوناگون بارها دنیا را تا مرز نابودی پیش برده و همواره خطر جدی هسته‌ ای برای زمین است.

ایران برای آن که خطر جنگ و تهدید نظامی را دور کند، مولفه‌های قدرت خود را افزایش داد و با تولید قدرت توانست انگیزه نظامی گری آمریکا علیه خود را نابود کند.
هر کشوری در دنیا که توانست با قدرت و اقتدار مقابل آمریکا ایستادگی کند و تهدیدات آن را با قدرت پاسخ دهد، از گزند جنگ نظامی مصون مانده است.

اما چه عواملی باعث خواهد شد که آمریکای بحران زده دست از پا خطا نکند و حماقت به خرج ندهد؟
مهمترین عامل موجود در صحنه نبرد نرم و سخت آمریکا با ایران، وجود نیروهای مسلح آماده و قدرتمند است.
هفته گذشته رزمایش دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و در آن از ناو مکران رونمایی شد و در کنار آن پیشرفته‌ترین تسلیحات ساخت داخل در منطقه خلیج فارس و دریای عمان در مرحله عملیاتی قرار گرفت.

پس از آن رزمایش سپاه پاسداران برگزار شد که در این رزمایش، ترکیبی از موشک و پهپاد در رزمایش به کار گرفته شدند که نشان از قابلیت بالای توانمندی موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقالب اسلامی دارد.
قدرت نمایی ایران مقابل تهدیدات آمریکا غیر از آن که سایه جنگ را بر می‌دارد، بلکه جهان را نیز امن‌تر می‌سازد چرا که رژیم جنگ افروز و خطرآفرین برای همه مردم جهان، آمریکاست.

اما یک عامل دیگر نیز در این روزها در مقابله با جنگ افروزی‌های دونالد ترامپ وجود دارد و آن آشفتگی سیاسی در این کشور است.

اوضاع داخلی آمریکا بحرانی، شکننده و وخیم است و هر آن احتمال شکل گیری جنگ‌های داخلی در این کشور وجود دارد.

وجود بیش از ۲۹۰ میلیون سلاح در دست مردم آمریکا یک بمب ساعتی درون آمریکای بحران زده است. هم اکنون ۲۵ هزار نفر از نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا در واشنگتن حضور دارند تا بتوانند امنیت مراسم روز تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن را تامین کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور شکست خورده آمریکا، اکنون نفوذ و تاثیری بر دستگاه‌ها و سازمان‌های آمریکا ندارد، در واقع وزارتخانه‌ها، ارتش و دیگر سازمان‌های این کشور منتظرند تا این چند روز نیز بگذرد، تا از شرّ ترامپ خلاص شوند.

ترامپ تصور می‌کرد که با به پرواز درآوردن جنگنده های بی ۵۲ و حضور ناو هواپیمابر در خلیج فارس که روزهای پایانی عمر خود را نیز سپری می‌کند و به زودی باید بازنشسته شود، می‌تواند فضای رعب و وحشت در منطقه ایجاد کند.

حتی این نگرانی به میان مسئولان آمریکایی نیز رفته بود تا جایی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دستور ترامپ برای آغاز جنگ ابراز نگرانی کرده بود.

وی اخیرا در یادداشتی به دموکرات‌های مجلس نمایندگان نوشت که از آن بیم دارد که ترامپ در روزهای آخر جنگی را آغاز کند؛ «من با رئیس ستاد مشترک ارتش مارک میلی درباره اقدامات احتیاطی موجود برای جلوگیری از شروع یک حمله نظامی یا دستیابی به کدهای پرتاب و دستور حمله هسته‌ای توسط یک رئیس جمهور بی ثبات صحبت کردم.»

هر چند دستور حمله هسته‌ای یک فرایند پیچیده دارد و اینگونه نیست که اگر ترامپ دستور دهد فوری اجرا خواهد شد، اما درون آمریکا نفراتی وجود دارند که از تبعات، عواقب و عوارض جنگ آمریکا علیه هر کشوری آگاه هستند و می‌دانند برای واشنگتن بسیار سنگین خواهد بود.

آمریکا به شدت درگیر مسائل داخلی است و همین شرایط، ارتش آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داده و فرماندهان آن نیز به خوبی فهمیده‌اند که شرایط برای آغاز یک جنگ آماده نیست، البته چنین شرایطی برای آمریکا هیچگاه مهیا نخواهد شد.


کد مطلب: 751839

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751839/روزهای-پایانی-ترامپ-بمب-ساعتی-درون-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com