سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش ظریف به گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 751812
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به گشت‌زنی بمب‌افکن‌های B-52 آمریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.
واکنش ظریف به گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به گشت‌زنی بمب‌افکن‌های B-52 آمریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: «اگر گشت‌زنی B-52H با هدف ارعاب یا هشدار به ایران است شما باید آن میلیاردها دلار را برای سلامت مالیات‌دهندگان خود خرج می‌کردید.»

    وزیر امور خارجه ایران در ادامه نوشت: «در حالی که ما بیش از 200 سال است که جنگی را آغاز نکرده‌ایم اما درباره درهم شکستن متجاوزان تردیدی نداریم. فقط از دوستان صمیمی‌تان  که از صدام حمایت کردند بپرسید.»


بمب‌افکن‌های B-52 ‌آمریکا برای دومین بار طی هفته‌های اخیر به گشت زنی در منطقه غرب آسیا پرداخته‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در پیامی اعلام کرد که یک ماموریت گشت زنی دیگر جت B-52‌ در خاورمیانه با موفقیت انجام شد که دومین ماموریت در 17 روز گذشته می‌باشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که این ماموریت که روز یکشنبه انجام شد به عنوان معیاری برای تعهد آمریکا به امنیت منطقه به شمار می‌آید.

«فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریست مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد که این ماموریت نشان دهنده آمادگی آمریکا در منطقه است.

وی اضافه کرد: «فرصت آموزشی و همگرایی مستمر با شرکای منطقه‌ای آمادگی را بهبود بخشیده و پیام شفاف و محکمی را در منطقه عملیاتی برای دوستان و دشمنان احتمالی ارسال می‌کند.

مک‌کنزی تاکید کرد که این اقدام بخشی از حالت تدافعی آمریکا در منطقه به شمار می‌آید.
ماموریت اخیر بمب‌افکن‌های  B-52 در منطقه غرب آسیا، پنجمین ماموریت در 62 روز گذشته به شمار می‌آید این در حالی است که تنها سه روز از دوران ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده است.

بر خلاف بیانیه‌های پیشین فرماندهی مرکزی آمریکا، در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به ایران نشده است.
برچسب ها: ظریف آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گشت‌زنی بمب‌افکن‌های آمریکا به درخواست عربستان سعودی بوده است.
مجید سرابی
جناب ظریف در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دچار خوف و رجاع است ، از یک طرف دل به ریاست جمهوری دارد و از طرف دیگر امکان رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان به دلیل عملکردش را محتمل می داند ، ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
با برجام و سماجت در مفيد بودن آن خودش خودش را رد صلاحيت كرده
Iran, Islamic Republic of
ایران باید یک بی 52را سرنگون کند این غولهای آهنی بدجور روی اعصاب هستند
Iran, Islamic Republic of
جنگ پیش دستانه بهترین گزینه است. آمریکا در موضع ضعفه باید یک ضربه تمام کننده وارد کنیم. افراد ترسو ترمز پیشرفت را میکشند