شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۶

واکسن ایرانی کرونا موثر و کارا است

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 751810
رییس انجمن‌ بیوتکنولوژی ایران با اشاره به دستاوردهای محققان ایرانی در حوزه واکسن گفت: واکسن های ایرانی کرونا موثر و کارا هستند.
واکسن ایرانی کرونا موثر و کارا است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دکتر سیروس زینلی افزود: یک واکسن ایرانی وارد مرحله تست بالینی شده و تعداد دیگری هم در آستانه ورود به این مرحله هستند.

وی تاکید کرد: نباید فریب حرف های تبلیغات معاندان و تشکیک های برخی ناآگاهان داخلی در مورد ساخت واکسن داخلی را خورد. این واکسن ها کاملا موثر و کارا هستند.

زینلی ادامه داد: واکسن ساخته شده داخلی از ویروس کشته شده شبیه واکسن های تولید کشور چین است و کارایی آنها در مرحله حیوانی مورد تائید قرار گرفته و تست انسانی آن در حال انجام است.

رییس انجمن‌ بیوتکنولوژی ایران گفت:  تعدادی دیگر از واکسن های داخلی در حال طی کردن روند ساخت خود هستند و بعضی از آنها با تائیدیه سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پزشکی به زودی وارد مرحله انسانی می شوند.

زینلی افزود: البته باید توجه داشت که درآمد حاصل از واکسن ها چند ۱۰ میلیارد دلار است و کشور های غربی تلاش می کنند به گونه ای تبلیغ کنند تا نشان دهند که فقط واکسن تولیدی شرکت های غربی موثر هستند و دیگر واکسن ها فایده ای نخواهند داشت.  

وی در باره کارایی و اثربخشی واکسن ها در مقابل برخی از جهش های ویروس گفت: معمولا واکسن به گونه ای طراحی می شوند که در مقابل برخی از تغییرات اثربخشی خود را از دست ندهند. تعدادی از شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی در حال ساخت واکسن کرونا هستند و برخی از آنها دستاوردهای خوبی کسب کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
در مقابل واكسن هاي غربي اگر كسي بميرد مليونها دلار خسارت مي دهند! در مقابل واكسن ايراني اگر كسي بميرد چي مي دهند!؟؟
Iran, Islamic Republic of
آرزو دارم که واکسن ایرانی کامل ترین و موثرترین واکسن جهان باشد و بیماری کووید ۱۹ را ریشه کن کند..... خدایا به امید تو...
United States
......
Iran, Islamic Republic of
وقتی داروی امام کاظم ع به خوبی برای درمان و پیشگیری کرونا جواب داده چرا الکی برای مردم واکسن تجویز میکنید
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک خواهشمند است جلوی دوربین وانظار عمومی روی خودتان تست نمایید
رر
Iran, Islamic Republic of
مقامات كشور وقتي سرشان درد مي كند فوري راهي بيمارستانهاي اروپا و يا امريكا مي شوند! حالا مي گويند واكسن كشور هاي غربي اخ و تف است! .