کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میرتاج‌الدینی:

مجلس به‌ دنبال یکپارچه‌ سازی یارانه‌ها است

28 دی 1399 ساعت 10:34

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اجرای نادرست قانون اعطای یارانه معیشتی، گفت: مجلس در بودجه سال آینده به‌دنبال یکپارچه‌سازی یارانه‌ها است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی ایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مهر با انتقاد از اجرای نادرست قانون الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی اظهار داشت: قانون مجلس درباره طرح یارانه معیشتی کاملاً روشن است و طبق مصوبه مجلس باید این یارانه به ۶۰ میلیون نفر از مردم داده شود و دولت نباید با تفسیر خود، این قانون را اجرا کند و تعداد مشمولان این قانون را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه دولت به صورت کامل قانون الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی را اجرا نمی‌کند در حالی که دولت نباید نسبت به اجرای قانون استنکاف کند و به هیچ وجه درست نیست که دولت بخشی از قانون را اجرا و بخشی از ان را اجرا نکند و انتظار داریم که دولت به صورت کامل به این قانون عمل و آئین نامه آن را نهایی کند.

وی متذکر شد: برای تصویب طرح الزام دولت به تأمین کالاهای اساسی، مجلس جلسات متعددی را با حضور کارشناسان و دولتی‌ها برگزار کرد و بر این اساس باید به صورت کامل عملیاتی شود و ضرورت دارد که در این شرایط اقتصادی از مردم حمایت جدی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال یک کاسه کردن یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم و اگر امکانپذیر باشد، ممکن است مبلغ یارانه را افزایش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکپارچه سازی یارانه‌ها موضوعی بسیار مهم است و اگر در این دولت این موضوع محقق نشود در دولت بعدی باید حتماً این موضوع انجام و یارانه‌ها یکپارچه شود.

میرتاج الدینی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مجلس شورای اسلامی، حمایت از معیشت مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه است و بر این اساس دولت باید مصوبات مجلس از جمله یارانه معیشتی را به درستی اجرا کند و به این نکته توجه داشته باشد که قانون مجلس کاملاً روشن است و نیاز به تفسیر ندارد.


کد مطلب: 751780

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751780/مجلس-به-دنبال-یکپارچه-سازی-یارانه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com