پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۵

وحشت در بریتانیا؛ سخنگوی بن‌لادن در خیابان‌های لندن

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 751750
انتشار خبر حضور سخنگوی بنیانگذار گروه القاعده در لندن، موجی از وحشت را در انگلیس بوجود آورده است.
وحشت در انگلیس؛ سخنگوی بن‌لادن در خیابان‌ها
به گزارش جهان نيوز، به نقل از ایندیپندنت، در میانه موج جدید و گسترده کرونا و شیوع جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس، وحشت جدیدی به جان مردم این کشور افتاده چون چند روزی است که «عادل عبدالباری» سخنگو و دستیار ارشد بن‌لادن آزادانه در خیابان‌های لندن قدم می‌زند.

بحث و جدال پیرامون آزادی عادل عبدالباری مصری، سخنگوی اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده زمانی اوج گرفت که تصویری از او در حال قدم زدن در خیابان‌های لندن به شبکه‌های اجتماعی راه یافت.

عادل عبدالباری ماه گذشته از زندانی در آمریکا آزاد شد و هفته گذشته به انگلیس برگشت. آزادی سخنگوی بن‌لادن پیش از موعد و به دلیل چاقی مفرط، مشکلات سلامتی و نگرانی از ابتلا به کرونا در زندان صورت گرفت.

عبدالباری، در دهه ۹۰ میلادی از مصر به بریتانیا پناهنده شد و اکنون تابعیت انگلیس را دارد. او در همان زمان که پرونده پناهندگی خود در انگلیس را پیش می‌برد به سازمان القاعده پیوسته بود.

در جریان محاکمه عبدالباری در آمریکا مشخص شد که او در بمبگذاری سفارتخانه‌های آمریکا در نایروبی و دارالسلام در سال ۱۹۹۸ دست داشته است. در جریان این بمبگذاری ۲۲۴ نفر کشته شدند.

عبدالباری جایگاه مهمی نزد اسامه بن‌لادن داشت و به دلیل آنکه درس حقوق هم خوانده است، علاوه بر سخنگویی، مشاور سیاسی سرکرده القاعده نیز بود.

روزنامه‌های بریتانیایی در مورد بازگشت این عنصر افراطی به انگلیس نوشته‌اند که «سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI5) و پلیس لندن نسبت به بازگشت این تروریست به شهر خشنود نیستند».
برچسب ها: القاعده انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار ازسال 1357 تاکنون به همراه اروپا ازگروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
عربستان، منشاء و حامی تروریسم از القاعده تا داعش
.
Iran, Islamic Republic of
عربستان بزرگترین حامی دولتی تروریسم است، نه ایران
روزنامه هافینگتون پست با بررسی اقدامات عربستان در حمایت از گروههای ... عربستان بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان امروز است، نه ایران. ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
همه گروه های تروریستی منطقه از سال 1980 تاکنون آموزش دیده مدارس تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند.