پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

رضا کیانیان: برای بازیگری باید شاگردی کرد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 751728
اینکه برخی می‌گویند راهی برای حضور جوانان به سینما نیست اشتباه است، زیرا به نظر من برخی از جوانان هنوز یاد نگرفته اند که باید شاگردی کنند تا موفق شوند من هم از همان شروع تئاتر با بسیاری از گروه‌ها کار کردم تا در نهایت کار را یاد بگیرم و با شیوه درست بازیگری آشنا شوم.
رضا کیانیان: برای بازیگری باید شاگردی کرد
به گزارش جهان نيوز، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان، پیرامون گذر اهالی هنر از یکسال کرونا گفت: همچون نام من که رضا است همواره از زندگی راضی هستم، از نظر من بهتر است تا ما از هر ماجرا و اتفاقی یک فرصت ساخته و به لاک خودمان فرو نرویم. 

وی در همین راستا ادامه داد: همیشه و از همه جهان همواره به ما حمله شده است، منظور نظر من اتفاق سیاسی نیست، به این نکته اشاره می کنم که هیچوقت کسی دلش به حال ما نمی سوزد پس باید خودمان به دنبال خواسته هایمان برویم. ما باید کاری کنیم که اتفاقا همه به دنبال کار کردن با ما و یاد گرفتن از ما باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «یک حبه قند» بروز کرونا را با تمام سختی‌های خود یک فرصت دانست و اضافه کرد: به نظر من ما باید بلافاصله از بیماری کرونا به عنوان یک پتانسیل استفاده کنیم. 

وی با نقد انفعال بخش دولتی فرهنگ و هنر ادامه داد: به نظر من ارگان های دولتی فرهنگی در ایام کرونا حرکت مثبتی انجام نداده اند، از نظر من باید به دل ماجرا زد، چرا نهادهای فرهنگی دولتی قدم مثبتی در عرصه فرهنگ برنداشتند؟ به این دلیل که می‌خواستند همه چیز را پدرسالارانه برگزار کنند و به بخش خصوصی اجازه فعالیت چندانی ندادند. نگاه تصدی گرایانه به هنر کاربردی نیست و می توان به واسپاری برخی امور به بخش خصوصی به اتفاقات بهتری رسید. 

بازیگر سریال مختارنامه درباره حضور سلبریتی‌ها در تئاتر و سینما تاکید کرد: از نظر من هیچ سلبریتی جلوی جوانان مشتاق هنر را نگرفته است. به هیچ عنوان سلبریتی ها سدی روبروی جوانان نیستند، زمانی که خود من هم وارد عرصه بازیگری شدم بسیاری روی بورس بودند و من باز هم توانستم راهم را پیدا کنم، اصلا به نظر من وجود همان عزیزان راه را برای من جوان باز کرد و به نوعی اگر آنها نمی بودند شاید من هم هیچگاه نمی توانستم این راه را ادامه دهم. 
وی در همین رابطه ادامه داد: این نگاه که سلبریتی ها جلوی جوانها ایستاده‌اند تفکر درستی نیست زیرا هرکدام نیازمند یکدیگر هستند و در کنار هم راه را هموار می کنند. 

کیانیان در صحبت با جوانانی که علاقمند به حضور در عرصه بازیگری هستند تصریح کرد: هر اتفاقی یک فرصت است، اینکه برخی می گویند راهی برای حضور جوانان به سینما نیست اشتباه است زیرا به نظر من برخی از جوانان هنوز یاد نگرفته اند که باید رفته و شاگردی کنند.

من هم از همان شروع تئاتر با بسیاری از گروه ها کار کردم تا در نهایت کار را یاد بگیرم و به شیوه درست بازیگری آشنا شوم.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اینکه تفکر ما این باشد که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هنر سریعا جذب کار شویم و به قول معروف ما را حلوا حلوا کنند به هیچ عنوان درست نیست. اتفاقا انسانهای موفق آنهایی هستند که غر نزدند و همواره بی سر و صدا کار خودشان را کردند، دانشجوی فارغ التحصیل شده نمی تواند منتظر باشید تا به دنبالش بیایند. وی باید سالها تلاش کند تا خودش بتواند جایگاهش را تعریف نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجبور نبودین ضد انقلاب هایی مثل کیانیان رو مطرح تر بکنید
Iran, Islamic Republic of
.......