پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاربرد شیشه رنگی و آینه در دکوراسیون داخلی

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 751712
آینه یکی از عناصر بسیار مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. طراحان دکوراسیون علاقه بسیاری به آینه داشته و از آن برای هرچه زیباتر شدن فضا استفاده می کنند. تنوع آینه های دکوراتیو به دلیل استفاده از شیشه رنگی در ساخت آن ها روز به روز بیشتر شده و به همین دلیل است که در طراحی داخلی بسیار کاربرد دارند. اگر با انواع آینه و نقش آن در دکوراسیون آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم متن حاضر را از دست ندهید.
 
 

فواید استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه در دکوراسیون تاثیر زیادی بر فضا دارد. شما می توانید ا این عناصر را در هر سبکی به کار ببرید. در قدیم برای شکوه و عظمت مهمان خانه یا سالن کاخ ها از آیینه کاری استفاده می شد امروزه نیز آینه موجب روشنایی و درخشش اتاق های مدرن می شود. این تنها یک نمونه از فواید کاربرد آینه است در ادامه شما می توانید با سایر کابرد های آن آشنا شوید.

افزایش نور در فضا

اگر محیط کوچک و کم نور است، تنها کافیست آیینه ای قدی میان دو پنجره قرار دهید تا در هنگام روز نور اتاق چندین برابر شود. این کار نه تنها نور را بیشتر می کند، بلکه با امتداد فضا ذهن را فریب داده و باعث می شود که تصور کنید فضای بیشتری دارید. اگر قسمتی از اتاق دارای لامپ های نزدیک به هم است، با قرار دادن آینه در مجاورت آن ها می توانید بازتاب بیشتری به نور بدهید. بنابراین آیینه های دیواری یا قدی را در جایی قرار دهید تا نورهای مصنوعی اتاق را بازتاب دهند.

بزرگ نشان دادن فضا

همانطور که ذکر شد، از آیینه می توان برای بزرگ نشان دادن فضا استفاده کرد. نسب آیینه در جای مناسب موجب فریب ذهن شده و به بزرگ نشان دادن فضا کمک بسیار می کند. از این ترفند معمولا در سالن های آرایشی، غذاخوری و هتل ها بسیار استفاده می شود. برای این منظور به چند نکته مهم توجه کنید:
  • اگر آینه را در دو دیوار کنار هم نصب کنید، فضایی پرنورتر خواهید داشت.
    نصب آینه در میان قفسه های کتاب، به کتابخانه شما عمق و وسعت می بخشد.
    نصب آینه در بالای شومینه به روشنایی و القای فضای وسیع تر کمک می کند
    اگر پشت سینک آشپزخانه پنجره ای نیست، با نصب آینه پشت سینک می توانید به آشپزخانه ای دلبازتر داشته باشید.

افزایش ارتفاع سقف

حتما در کاخ های قدیمی آینه کاری های زیبای سقف ها را دیده اید. این کار تنها برای زیایی نبوده است و باعث مرتفع نشان دادن سقف و افزایش بعد به اتاق می شود. آینه کاری سقف حسی مملو از رمز و راز را منعکس می کند.

پنهان کردن فضاهای ناخوشایند

اگر در خانه اتاق کوچک یا کمدی دارید که دوست ندارید زیاد به چشم بیاید، پیشنهاد ما استفاده از آیینه است. برای این کار تنها کافیست درب اتاق یا کمد مورد نظرتان را تماما آینه کنید تا نامرئی شود.
 
 

معرفی انواع آینه

آینه ها انواع متفاوتی دارند که در فضاهای متفاوتی می توانید از آن ها استفاده کنید. برخی از این آینه ها از انواع شیشه های رنگی ساخته می شوند. در ادامه به معرفی برخی از انواع آینه ها می پردازیم.

آینه برنز

چینی ها و مصری ها با توانایی ذوب برنز در 2900 سال قبل از میلاد اولین تولیدکنندگان آینه برنزی محسوب می شوند. آینه های برنزی را بیشتر برای تزیین به کار می برند. نمونه کارهای آینه برنز را می توانید در سایت ایران لاکوبل مشاهده نمایید.

آینه بنفش

آینه بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی به دست می آید. در اصل شیشه رنگی با جیوه تشکیل آینه بنفش را می دهد. قرار دادن آینه بنفش در کنار سایر رنگ ها منجر به ایجاد هارمونی فوق العاده ای خواهد شد. رنگ بنفش سمبل عقل بوده و از قدیم در ایران میان ایرانیان محبوبیت دارد.

آینه دودی

آینه دودی شیشه ای است که با اندود روکش شده است این اندود می تواند نقره باشد. آینه های دودی نیز جنبه تزیینی داشته و بیشتر به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از آینه دودی در میز تلویزیون، سالن های پذیرایی و مکان هایی با دکوراسیون لوکس بیشتر کاربرد دارد.

آینه مسی یا شامپاینی

آینه های مسی نوع جدید و بسیار جذابی از آینه ای تزیینی محسوب می شوند. این نوع آینه اغلب با نوع برنزی اشتباه گرفته می شود اما رنگ این دو نوع آینه تفاوت دارد. آینه های شامپاینی تلفیقی از صورتی و قهوه ای اند در حالی که آینه های برنزی به قهوه ای تمایل دارند.

آینه  ساخته شده از شیشه رنگی

اگر دوست دارید به محیط انرژی و جنب و جوش ببخشید، استفاده از آینه رنگی را امتحان کنید. آینه های رنگی نیز از شیشه رنگی ساخته می شوند. آینه رنگی با تنوع رنگی موجب زیبایی و تلالو نور در محیط می شود. در طراحی دکوراسیون از تلفیق آینه های ساده با رنگی برای فضاهای مدرن و خاص استفاده می شود.
 
 

جمع بندی
از آینه های مختلف می توان در انواع دکوراسیون استفاده کرد. آینه های مسی، رنگی، برنز و طلایی در اصل نوعی شیشه رنگی اند که با جیوه ترکیب شده و به شکل آینه در می آیند. استفاده از آینه می تواند موجب بزرگ و پرنور شدن محیط شود. آینه های رنگی بیشتر جنبه تزیین داشته و از آن ها در دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. استفاده از آینه در اصول فنگشویی موجب آزاد شدن انرژی در زندگی شده و آرامش و شادی را به ارمغان می آورد. اگر دوست دارید در دکوراسیون خود از آینه استفاده کنید، می توانید با مراجعه به سایت iranlacobel.com با نمونه کارهای این شرکت آشنا شوید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *