کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی: مراسم ۲۲ بهمن نمادین برگزار می‌شود

27 دی 1399 ساعت 11:50

همه موظف هستیم در کنار عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) یک واجب بزرگ را مراعات کنیم و آن رعایت پروتکل هاست و امروز هم حفظ حیات خودمان و هم حفظ حیات دیگران برای ما واجب است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برخی نگرانی‌ها از سوی مقام‌های بهداشتی و درمانی کشور از لغو برخی محدودیت‌ها و شروع بازگشایی‌ها گفت: این اظهارنگرانی‌ها با توجه به نگرانی‌های موجود از جهش‌های ویروس کرونا، فصل سرما و در نتیجه بسته شدن فضا‌ها و وارونگی هوا، کاملا به حق است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش به طور دقیق مراعات شوند.
رئیس جمهور همچنین موضوع مراسم ۲۲ بهمن را یکی از محور‌های بحث در این جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ذکر کرد و گفت: به دلیل شرایط خاصی که داریم این مراسم امسال باید عمدتا به صورت نمادین خودرویی و موتوری برگزار شود تا هم برگزاری مراسم را داشته باشیم و هم به گونه‌ای نباشد که مشکلی برای مردم اتفاق بیافتد.

روحانی با تاکید بر اینکه در شرایط شیوع کرونا، حفظ حیات خودمان و مردم، بر همگان واجب است، گفت: بازگشایی‌ها بویژه در مسایل فرهنگی و مذهبی می‌تواند انجام گیرد بشرط اینکه صددرصد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با ابراز خرسندی از شیب کاهشی متناسب روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا، افزود: اگر چه فوت حتی یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا هم زیاد است، اما کاهش چشمگیر موارد فوتی و رسیدن آن به عدد ۲ رقمی که نتیجه تلاش‌های کادر درمان و رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است، باعث خوشحالی و گواه این نکته است که رعایت نکات بهداشتی بیش از هر کس به نفع خود مردم است.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت قابل قبول رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مشاغل و کسب و کار‌ها و نیز کاهش حضور کارکنان ادارات، گفت: ۲ عرصه دیگر فعالیت‌های اجتماعی یعنی امور فرهنگی و مذهبی و اجتماعات و تردد‌ها نیز هستند که هرگونه غفلت از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها مایه نگرانی بوده و می‌تواند باعث شیوع موج چهارم ابتلا به کرونا شود و اظهار نگرانی‌هایی که از جمله در همین جلسه ابراز شدند، کاملاً به حق و منطقی هستند و اگر دستورالعمل‌ها در این عرصه‌ها رعایت نشوند، مجبور به اعمال محدودیت‌های شدیدتر هستیم.

روحانی با اشاره به اظهار نگرانی مسئولان بهداشتی از نوع جهش یافته ویروس کرونا، تصریح کرد: نوع جهش یافته ویروس کرونا هم می‌تواند از کشور‌های خارجی وارد کشور شود و هم خدای ناکرده امکان جهش ویروس در داخل کشور وجود دارد. امروز شاهد آن هستیم که کشور‌های اروپایی و برخی دیگر از کشور‌ها متحمل چه حجمی از گرفتاری ناشی از نوع جهش یافته ویروس هستند.

وی با ابراز تأسف نسبت به شدت یافتن شیوع و قربانی گرفتن بیماری کرونا در برخی کشور‌های غربی، خاطر نشان کرد: در فصل زمستان سرمای هوا و شدت یافتن آلودگی و وارونگی هوا که معمولاً در این فصل رخ می‌دهد، عامل مضاعفی برای نگرانی درباره شدت یافتن شیوع بیماری است و لذا مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، ضرورت مضاعفی می‌یابد.

روحانی با تأکید دوباره بر اینکه ضرورت دارد مجالس سوگواری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که مراسم ۲۲ بهمن امسال نیز به صورت نمادین برگزار شود.

اولین مرحله واکسیناسیون کشور تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز بحث مفصلی در مورد واکسن داشتیم که توضیحات آن مفصلاً از سوی مسئولان مربوط ارائه خواهد شد، اظهار کرد: همه تلاش ما این است که واکسیناسیون با اولویت کادر درمانی و افراد دارای شرایط پرخطر در همین ماه‌های باقی‌مانده در سال ۹۹ آغاز شود و در سال آینده نیز واکسن ساخت مشترک ایران و یک کشور خارجی و واکسن دیگری که توسط متخصصان داخلی تولید شده است، واکسیناسیون به شکل گسترده‌تر انجام شود.

وی بار دیگر تأکید کرد که آغاز واکسیناسیون و حتی واکسیناسیون سراسری به معنای رفع کامل نگرانی‌ها نیست و باید تا زمانی که از ریشه‌کن شدن بیماری اطمینان حاصل شود دستورالعمل‌های بهداشتی کماکان با قوت و به صورت کامل اجرا شوند.


کد مطلب: 751706

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751706/روحانی-مراسم-۲۲-بهمن-نمادین-برگزار-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com