جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

صومعه ای هزار ساله به نام سوملا در ترابزون ترکیه

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 751678
صومعه ای هزار ساله به نام سوملا در ترابزون ترکیه
کشور ترکیه دارای مناطق دیدنی، گردشگری و تاریخی بسیار متنوع ای است اما در میان تمامی این جاذبه ها، صومعه ای هزار ساله به نام سوملا رنگ و بویی دیگر دارد و مشاهده آن بدون شک شگفتی های بسیار زیادی را برای شما به وجود می آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص صومعه ای هزار ساله به نام سوملا اطلاعات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آشنایی با صومعه ای هزار ساله به نام سوملا
همانطور که اشاره نمودیم، سوملا در کشور ترکیه و در شهر ترابزون قرار دارد که یکی از قدیمی ترین و منحصر به فرد ترین صومعه های موجود در جهان است. البته هنوز مشخص نیست که این صومعه توسط چه شخصی در دل این کوه ساخته شده است اما به طور یقین می توان گفت که از ساخت آن حدودا بیش از 1000 سال می گذرد. البته حدس و گمان هایی وجود دارد که مشخص می کند این بنا توسط یونانیان در قرن 4 ساخته شده است.

این بنای تاریخی و بسیار زیبا که در دل کوه واقع شده است، جذابیت های زیادی دارد و این موضوع موجب شده است تا گردشگران داخلی و خارجی هرساله برای دیدن این بنا به کشور ترکیه و شهر ترابزون سفر کنند.

بررسی ویژگی های برتر و ممتاز صومعه سوملا در ارتفاعات ترکیه
در طول سال زمان هایی وجود دارد که مرمت کاران به دنبال مرمت و تعمیر این بنای تاریخی هستند و در این زمان ها اجازه ورود به این بنا به شما داده نخواهد شد اما دیدن این منظره فوق العاده زیبا در ارتفاعی بالا و در میان درختان سبز و بلند قامت، زیبایی خارق العاده ای را به این بخش اختصاص می دهد.

البته اگر بتوانید وارد این بنا شوید، زیبایی هایی که در زیر پایتان و منظره ای که درست در مقابل چشمانتان قرار دارد، لذت حضور در این مکان را برای شما دوچندان می کند به نحوی که به هیچ عنوان نمی توانید تصور کنید که تا به چه میزان زیبایی های محیط افراد در این صومعه، زیبا و هیجان انگیز است!

از دیگر ویژگی های بسیار جالب و هیجان انگیز این صومعه قرار گیری آن در میان صخره های پرشیب است که این موضوع خود باعث افزایش میزان جذابیت این بنا می باشد. به جرئت می توان صومعه ای هزار ساله سوملا را یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین صومعه های جهان هستی دانست.

ارتفاع صومعه سوملا از زمین و سطح دریاها چقدر است؟
اگر به طراحی و معماری این بنا توجه کنید می توانید به این موضوع پی ببرید که صومعه سوملا از نظر میزان معماری درست همانند صومعه هایی است که در میان غار ها وجود دارد. اما ارتفاع این بنای تاریخی که سرتاسر آن با درختان پوشیده از برگ های سبز، محاصره شده است به 300 متر و ارتفاع آن از سطح دریاها به 1200 متر می رسد.

نحوه دسترسی به صومعه سوملا به چه صورت است؟
اگر از علاقه مندان صومعه سوملا هستید و برای مشاهده آن لحظه شماری می کنید در ابتدا باید خودتان را به شهر ترابزون در ترکیه برسانید و سپس از آن جا به میزان 45 کیلومتر به بالا رفته تا وارد مسیر صومعه سوملا شوید اما رسیدن به آن مسیری طولانی را در پی دارد که باید از دالانی پله ای عبور کنید!

در طی مسیر نیز می توانید از زیبایی های اطراف این صومعه نیز استفاده کنید، دوربین خود را بردارید و از زیبایی های منطقه تصویر برداری کنید.

برای رزرو آنلاین تورهای لحظه آخری تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا و ... می توانید به سایت الی گشت مراجعه کنید.


در صومعه سوملا چه ساختمان هایی وجود دارد که باید دیده شود؟
زمانی که خود را به این صومعه رساندید باید از زیباترین و مهم ترین بخش های این ساختمان که کلیسای صخره ای، اتاق شاگردان، آشپزخانه، اتاق مهمان، کتابخانه و فواره وسط صومعه نام دارد، دیدن کنید. بدون شک دیدن این صحنه با توجه به معماری زیبا و هنر بی مثل رومیان، می تواند باعث خلق صحنه های ناب و هنری باشد.

اما در میان تمامی بخش های این صومعه، کلیسای آن ظاهر و نمایی متفاوت دارد! همانند بخش های درونی، خارج از کلیسا نیز با طراحی ها و نقاشی های زیبا روایت هایی از انجیل و حضرت عیسی و مریم مقدس نقل شده است که جذابیت خیره کننده ای را به محیط هدیه می دهد.
 
نکاتی که باید در خصوص سفر به صومعه سوملا بدانید.
همان طور که اشاره نمودیم در برنامه سفر خود به سوملا حتما باید خود را به ترکیه برسانید اما قبل از این موارد باید نکاتی را در نظر داشته باشید که به شما کمک می کند تا بتوانید تجربه لذت بخشی را از فرایند سفر به دست آورید. یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از سفر به صومعه سوملا باید به آن توجه داشته باشید این است که شرایط آب و هوایی منطقه را رصد کنید تا در صورت تغییر شرایط جوی وارد این منطقه نشوید.

نکته دوم همراه داشتن لباس های گرم و مناسب سفر است! از آن جایی که بخشی از مسیر به صورت پیاده روی است و ممکن است در طی ایران فرایند آب و هوا نامساعد باشد، بهتر است لباس های مناسبی را بر تن کنید که در زمان رسیدن به صومعه از تک تک لحظات لذت ببرید.

شاید قدم برداشتن بر روی صخره های شیب دار برای شما کمی سخت باشد، از این رو توصیه می کنیم حتما کفش های مناسب پیاده روی و ورزشی را با خود به همراه داشته باشید تا در طی مسیر با مشکلات حرکتی رو به رو نشوید.

دوربین حرفه ای با خود همراه کنید! بدون شک ثبت خاطرات و جاذبه های دیدنی این صومعه می تواند بسیار دیدنی باشد، از این رو سعی کنید دوربین حرفه ای با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید از زیبایی های این صومعه برای خود خاطراتی به یاد ماندنی ثبت کنید.

پس از بررسی موارد فوق و انتخاب بهترین زمان سفر به صومعه ای هزار ساله به نام سوملا، می توانید از طریق تور های گروهی به این صومعه بسیار زیبا سفر کنید تا هیجان را در کنار زیبایی و تاریخ مشاهده کنید! بدون شک ترکیب این 3 عنصر شما را حیرت زده می کند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *