جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲

نماینده کنگره آمریکا ترامپ را به بن‌لادن تشبیه کرد

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 751589
عضو دموکرات کنگره آمریکا رئیس‌جمهور کشورش را به دلیل تحریک هوادارانش به نقش‌آفرینی در حمله به ساختمان نهاد قانونگذار آمریکایی به سرکرده معدوم القاعده تشبیه کرد.
نماینده کنگره آمریکا ترامپ را به بن‌لادن تشبیه کرد
به گزارش جهان نيوز، یک نماینده کنگره آمریکا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش را به «اسامه بن‌لادن»، سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده تشبیه کرد. 

«اریک سوالول»، عضو دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان این انتقاد را به دلیل اقدام ترامپ در تحریک هوادارانش به یورش به سمت ساختمان کنگره همزمان با برگزاری جلسه شمارش آرای الکترال مطرح کرد.

او در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت ترامپ همانند اسامه بن‌لادن هوادارانش را به سمت افراط‌گرایی سوق داده و آنها را به شورش تحریک کرده است. 

این قانونگذار آمریکایی تصریح کرد: «اسامه‌بن‌لادن روز ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) وارد خاک آمریکا نشد ولی مشخص است که او عامل تحریک هوادارانش به حمله به کشورمان بود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «رئیس‌جمهور هم در کلماتش از لغت "مبارزه" استفاده کرد. این سخنان نفرت‌پراکنانه باعث سوق دادن افراد به سمت افراط‌گرایی شد و آنها را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.»

مجری شبکه خبری سی‌بی‌‌اس از سوالول پرسید که آیا او ترامپ را با بن‌لادن مقایسه می‌کند. سوالول در پاسخ گفت: «دارم کلمات کسی مثل بن‌لادن که باعث تحریک و افراطی‌گرایی دیگران شد رو با کاری که ترامپ کرد مقایسه می‌کنم. لازم نیست شما خودتان مرتکب خشونت شوید، اگر دیگران را به خشونت دعوت کنید، مرتکب جرم شده‌اید.»

 چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با مراسم شمارش آرای الکترال در ساختمان کنگره آمریکا گروهی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سمت ساختمان نهاد قانونگذار آمریکایی یورش بردند. ۵ نفر در اثر این اتفاقات جان باختند. 

مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این اقدام ترامپ در یک رأی‌گیری چهارشنبه طرحی را که خواستار استیضاح ترامپ است به تصویب رساندند. 

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد. 

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه آن را به تصویب رساندند ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

با وجود این گفته می‌شود تصویب این قطعنامه به عزل ترامپ منجر نخواهد شد. برکناری او از قدرت مستلزم تأیید قطعنامه‌ای موازی با دو سوم آرا در مجلس سنا است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
القاعده و سایر گروه‌های تروریستی دست‌پرورده آمریکا هستند
Iran, Islamic Republic of
دولت ترامپ طی روزهای آینده تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند/ ما هم مبارزه با دولت تروریست آمریکا را ادامه خواهیم داد.
Iran, Islamic Republic of
نزدیک به یک سال پیش سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش در بغداد به دست نیروهای آمریکایی و با فرمان مستقیم شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام تروریستی به شهادت رسیدند. این اقدام تروریستی در حالی که با اعتراض و واکنش های شدید داخلی و خارجی روبرو شد، واکنش بسیاری از سیاستمداران و صاحب‌نظران بین‌المللی را نیز برانگیخت .
Iran, Islamic Republic of
خون سردار شیطان را دچار جنون کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به همراه دونالد ترامپ دولت تروریست آمریکا عامل اصلی ترور سردار سلیمانی و محسن فخری زاده هستند.
Iran, Islamic Republic of
محکومیت آمریکا آبروریزی بزرگی است. در چند سال گذشته آمریکایی از برخی از پیمان های بین‌المللی مانند پیمان پاریس خارج شدند که آن اقدامات سطحی از آبروریزی را برای آمریکا به همراه داشتند اما در صورت محکومیت در لاهه، سطح آبروریزی برای آمریکا بسیار بیشتر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها نه تنها اعتنایی به نهادهای بین المللی ندارند، بلکه مسئولین این نهادها را محکوم می کنند
Iran, Islamic Republic of
دولت آمریکا یک رژیم تروریست پرور است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک و با کمک های مالی برخی کشورهای عربی از القاعده حمایت می کند. آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد.
Iran, Islamic Republic of
حمله به کنگره آمریکا ناقض دموکراسی بود!
Iran, Islamic Republic of
معاملات تجاری رژیمهای عربی با صهیونیست‌ها جنایت جنگی است
Iran, Islamic Republic of
ترامپ را به همراه پامپئو، نتانیاهو و بن سلمان باید به ایران تحویل دهید