جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چطوری می توانیم فقط صورت را چاق کنیم؟

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 751552
یکی از دردسرهایی که فرایند لاغری و کاهش وزن با رژیم و ورزش دارد، لاغر شدن صورت است. اما نمی توان همواره وزن بالا را تحمل کرد چون آسیب های جدی را در پی دارد و می تواند تناسب اندام را به هم بزند. پس باید با لاغری صورت در طی رژیم چه کرد؟
پیش از هر چیزی باید این حقیقت را پذیرفت که کاهش وزن بدن در طی رژیم و ورزش، باعث کم شدن بافت های چربی می شود. این یعنی بافت چربی در هر قسمت که باشد با کاهش و از بین رفتن، مواجه می شود. حتی بافت های چربی صورت نیز در طی فرایند کاهش وزن کاهش می یابند. اما در این بین راهکارهای مختلفی برای این وجود دارد تا بتوان با کمک آنها از لاغر شدن بیش از حد صورت جلوگیری کرد یا اینکه بتوان کاری کرد صورت پر دیده شود. در ادامه برخی از آنها را برایتان بیان نخواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای تپل شدن صورت و گونه ها
 برای اینکه بتوانیم صورتی چاق و گونه هایی برجسته داشته باشیم سریع ترین و راحت ترین کار تزریق ژل است. اما این موضوع برای برخی از افراد نپسندیده است. معمولا برخی از افراد تمایل دارند به روش های طبیعی این موضوع را پیش ببرند و هیچگونه تزریقی روی صورت انجام نداده باشند. در ادامه چند تا راهکار خانگی معرفی می کنیم که تا حدودی برای این موضوع موثر هستند.

1.استفاده از منابع غذایی حاوی آهن
یکی از مواردی که در حین لاغری صورت ایجاد می شود، کبودی دور چشم است. این موضوع برای خیلی از افراد ناپسند است. برای رفع آن باید مقادیر کافی از آهن دریافت شود. به ویژه بانوان که دوران قاعدگی را ماهانه پشت سر میگذارند و مقادیر زیادی خون از دست می دهند.
در برخی از موارد متخصصین توصیه می کنند که مکمل های آهن برای رفع این حالت مصرف شود که تا حدودی بسیار موثر است. علاوه بر این موضوع باید در نظر داشت که منابع غذایی طبیعی مانند گوشت قرمز کم چرب، عدس، جگر و دل گوساله، اسفناج، قارچ و لوبیا حاوی مقادیری آهن هستند که می توان از آنها برای این منظور کمک گرفت.

2.نوشیدن آب کافی
 

از دیگر موارد مهمی که باید برای تپل شدن صورت در روند کاهش وزن در نظر داشت، مصرف آب است. کمبود آب بدن باعث پیری و چروکیدگی پوست صورت می شود. باید در نظر داشته باشید که بافت صورت خیلی لطیف است و با خشک شدن بدن اولین تاثیری که بروز داده می شود روی صورت است. برای پیشگیری از این موضوع حتما باید در روند کاهش وزن آب بین 8 الی 12 لیوان مصرف کرد تا زیبایی صورت آسیب نبیند.

3.استفاده از بوخور
یکی دیگر از راهکارهایی که برای زیبایی صورت می توان روزانه از آن بهره گرفت، بوخور کردن است. استفاده از بوخور سرد یا گرم، هر دو به یک اندازه می تواند در شفاف شدن پوست موثر باشد. می توانید از اسطوخودوس در ترکیب بوخور استفاده کنید تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری برای پوست صورت شوید.
بوخور کمک می کند تا آب زیر پوست قرار گیرد و صورت پر تر دیده شود. حتما روزانه برای حفظ طراوت صورت بهتر است از بوخور استفاده کرد. البته بین 20 الی 30 دقیقه در روز کافی است. اما توجه داشته باشید بوخور دمای بالایی نداشته باشد. زیرا ممکن است دمای بالا خودش باعث آب شدن صورت شود.

4.میوه و سبزیجات
 

استفاده از میوه و سبزیجات به عنوان کلیدی مهم برای چاقی و تپل شدن صورت محسوب می شود. این منابع غذایی می توانند باعث شوند بسیاری از ویتامین ها، مواد مغذی و معدنی برای بدن تامین شود. از این رو بافت نرمی مانند صورت کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد. برای اینکه پوستی شاداب و صورتی پر داشته باشیم بهتر است از منابع زیر استفاده کنیم:
  • سیب زمینی
    خیار و گوجه
    سیب زمینی شیرین
    کلم بروکلی

5.کمک گرفتن ورزش های مخصوص صورت

از دیگر راهکارهایی که می توان به کمک آن برجستگی گونه ها را ایجاد کرد، پیش گرفتن ورزش یا ماساژ مخصوص صورت است. حواستان باشد این کار را باید درست و اصولی آموزش دید تا نتیجه ای مطلوب کسب کرد. زیرا اشتباهاتی مانند عدم قرینه انجام دادن یا فشار بیش از حد روی برخی عضلات صورت می تواند نتیجه ای برعکس را در پیش داشته باشد.
 
از جمله ورزش هایی که برای خوش فرمی گونه و چاقی صورت می توان انجام داد، حرکات یوگا صورت است. در تمرینات یوگای صورت، بیشتر روی عضلات صورت کار خواهد شد که در پی آن عضلات تقویت می شوند و از آب شدن آنها جلوگیری خواهد شد.
گزینه هایی مانند بوسیدن آسمان، لپ همستر و انجام XO می تواند گزینه هایی برای به کار گرفتن عضلات گونه باشد.

6.خواب کافی
 

یکی از مهمترین مواردی که سبب گودی زیر چشم و لاغر دیده شدن صورت می شود، خواب کم است. برای اینکه حالت چشم ها فرم خود را حفظ کنند یا زیر چشم گود افتاده دیده نشود، باید خواب کافی داشت. به هیچ وجه از خواب شبانه بین 6 الی 8 ساعت نباید فاکتور گرفت. حتی از طرفی دیگر سبب به هم خوردن تعادل هورمون ها می شود که خود می تواند عاملی برای از بین رفتن سلامت پوست صورت باشد.

7.استفاده از ماسک های طبیعی
از راهکارهای موضعی که می توان برای خوشگل شدن صورت به کاربرد، ماسک های طبیعی و خانگی هستند. برخی از ماسک های خانگی تاثیر بیشتر و بهتری دارند که در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی خواهیم کرد.
  • ماسک آلوئه ورا به همراه چند قطره روغن زیتون
    ماسک گلاب به همراه چند قطره گلیسیرین
    ترکیبی از رنده موز به همراه چند قطره روغن بادام
    استفاده از روغن نارگیل و گلاب
    ماسک ترکیب شده از شیر و عسل
    استفاده از روغن خراطین برای حجم دهی به گونه ها
    استفاده از رنده شده خیار به همراه مقداری گلاب
درآخر
در روند لاغری و کاهش وزن، طبیعی است که مقداری از بافت های چربی و عضلانی صورت کاهش یابند. برای اینکه روند و سرعت این موضوع را به تعویق انداخت، می توان از راهکارهای بیان شده کمک گرفت. اما باید در نظر داشته باشد روش های ساده ای مانند استفاده از تزریق ژل می توانند برای این موضوع نتیجه سریع تری را به همراه داشته باشند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *