کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحقیق و تفحص از پلی‌اکریل بر فولاد مبارکه در اولویت است

25 دی 1399 ساعت 11:29

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه جزو اقدامات اولویت‌دار کشور در شرایط کنونی نیست و شاید امروز تحقیق و تفحص از شرکت پلی اکریل نسبت به فولاد مبارکه در اولویت باشد.


به گزارش جهان نیوز، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر ضرورت تحقیق و تفحص از فولادمبارکه اظهار کرد: تحقیق و تفحص پروسه‌ای زمان بر و پرهزینه است، اما به نظر می‌رسد نگاه نمایندگان امضاکننده طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در خصوص اداره این کارخانه است، با این وجود امیدواریم پشت پرده این طرح مباحث سیاسی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تحقیق و تفحص در مجلس، از حقوق اصلی نمایندگان است، توضیح داد: مطابق قانون و همچنین آیین‌نامه داخلی نمایندگان مجلس، امکان محدود شدن این حق وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه باید دید آیا تحقیق و تفحص از فولادمبارکه در شرایط فعلی کشور جزو اولویت‌های کشور است یا خیر، معتقد است: تحقیق و تفحص از فولادمبارکه جزو اقدامات اولویت‌دار کشور در شرایط کنونی نیست و شاید امروز تحقیق و تفحص از شرکت پلی‌اکریل نسبت به فولادمبارکه در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع توقف طرح تفحص از فولاد بر عهده نمایندگان امضاکننده است، گفت: البته ممکن است برخی ادعاها در فرایند تحقیق و تفحص از فولاد تایید نشود و بعد از اجرای این طرح توسط دستگاه‌های نظارتی مختلف، اگر فعالیت مجموعه شفاف باشد، نهاد ناظر سریع به جمع بندی برسد.

طغیانی تاکید کرد: اگر نظارت بر کارخانه در جریان تحقیق و تفحص به گونه‌ای باشد که با تحت تاثیر قرار دادن امور روزمره کارخانه، مانع تولید شود، این کار موجب نگرانی‌های اجرایی و حتی ممکن است، سبب خدشه در تولید فولاد مبارکه و اشتغال آن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جریان مطرح شدن صحبت برای تحقیق و تفحص، قطعا برخی گزارشات رسیده به نمایندگان مجلس می‌رسد، گفت: البته برخی سوء تفاهمات نیز سبب این موضوع می‌شود، با این وجود با گفتمانی به غیر از تحقیق و تفحص این مسائل برطرف شدنی است.


کد مطلب: 751545

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751545/تحقیق-تفحص-پلی-اکریل-فولاد-مبارکه-اولویت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com