پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

«سامانتا پاور» هم در دولت بایدن پُست می‌گیرد

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 751492
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نظر دارد سامانتا پاور نماینده واشنگتن در سازمان ملل در دولت باراک اوباما را به عنوان گزینه ریاست بر «نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی» انتخاب کند.
«سامانتا پاور» هم در دولت بایدن پُست می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز، در حالی که یک هفته تا مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باقی است، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که او نماینده دولت باراک اوباما در سازمان ملل را برای یک سمت مهم در دولت آینده در نظر دارد.

«ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقام‌های دولت انتقالی آمریکا خبر داد، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب قرار است امروز چهارشنبه سامانتا پاور نماینده سابق واشنگتن در سازمان ملل را به عنوان رئیس نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی  (USAID)نامزد می‌کند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، بایدن همچنین قرار است جایگاه این منصب را در دولت آمریکا ارتقا دهد و برای رئیس آن یک کرسی در «شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا» در نظر بگیرد.

نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی که به «اداره توسعه بین‌المللی آمریکا» هم مشهور است، بنا به ادعای آمریکایی‌ها و در دهه 1960 با هدف توسعهٔ کمک طولانی و حمایت از افراد کشورهای فاجعه‌زده برای داشتن یک زندگی آزاد و داشتن کشور دارای دموکراسی ایجاد شده است.

ان‌بی‌سی نیوز از دسترسی به بیانیه‌ای که قرار است بایدن درباره اعلام نامزدی سامانتا پاور به این منصب قرائت کند، خبر داد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در این بیانیه، پاور را «یک صدای شناخته شده در سطح جهان» توصیف می‌کند.
 
این شبکه افزود: «در صورت تایید صلاحیت سامانتا پاور به این منصب، او کار زیادی برای بازسازی نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی خواهد داشت چرا که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بودجه این اداره به شدت کاهش یافت و جای کارشناسان ارشد آن را منصوبان سیاسی با تجربه کم گرفتند».

دولت ترامپ در بودجه پیشنهادی سال گذشته خود به میزان 22 درصد بودجه نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی و کمک‌های خارجی این کشور را کاهش داده بود.

اعلام نامزدی سامانتا پاور به این منصب در دولت آینده در شرایطی انجام خواهد شد که پیش از این بایدن چهره‌های شناخته شده در دولت اوباما را برای مناصب مهمی از قبیل وزیر خارجه (آنتونی بلینکن) و (جیک سولیوان) مشاور امنیت ملی کاخ سفید انتخاب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.........