کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۵ حقیقت جالب در مورد شهر برلین

24 دی 1399 ساعت 9:29


برلین پایتخت کشور آلمان است و همچنین شلوغ ترین و بزرگ ترین شهر این کشور موفق نیز محسوب می باشد. سالیانه مهاجران زیادی در شهر برلین سکونت می کنند، این شهر اسرارآمیز برای گردشگران نیز از اهمیت بالایی برخورددار است. راز و رمز های بسیاری در گوشه و کنار این شهر زیبا پنهان شده است. شاید بسیاری از گردشگران فکر کنند که همه چیز را در مورد این شهر می دانند اما مطمئنا نکاتی وجود دارد که حتی خود مردم شهر برلین نیز از آن بی خبر هستند. در ادامه قصد داریم چندین حقیقت جالب را در مورد برلین شرح دهیم، با ما همراه باشید.

برای خرید تورهای لحظه آخری تور مشهد، تور شیراز، تور کیش و ... می توانید به سایت الی گشت مراجعه نمایید.

تعداد موزه های برلین بیشتر از روزهای بارانی در سال است
180 موزه در برلین و به طور متوسط 106 روز بارانی وجود دارد. بنابراین حتی اگر سعی کردید از آب و هوای بد برای غنی سازی فرهنگی استفاده کنید، و از موزه های شهر برلین بازدید کنید بازهم در یک سال به سختی می توانید از پس همه آن ها برآیید!

در هرساعت 18 نفر در شهر برلین نقل مکان می کنند
می توان ادعا کرد برلینی ها چندان آدم های با ثبات و ماندگاری نیستند و این واقعیت که در هر ساعت تقریباً 20 نفر به محله دیگری نقل مکان می کند، این حقیقت را ثابت می کند. بر کسی پوشیده نیست که تلاش برای یافتن محل اقامت طولانی مدت در برلین کمی به کابوس شبیه است، بنابراین ممکن است به همین دلیل باشد که مردم چاره ای جز جابه­جایی ندارند. اگر به تازگی در برلین اقامت کرده اید اصلا تعجب نکنید که نتوانید هیچ ون خالی در برلین پیدا کنید، آن ها همیشه رزرو می شوند!
 


 
2.9میلیارد ته سیگار
در سال 1848، برلین با ممنوعیت استعمال دخانیات در خیابان ثابت کرد که بسیار جلوتر از زمان خود است. اکنون یکی از معدود شهرهای اروپای غربی است که هنوز سیگار کشیدن در بارها عادی است. امروزه، هر ساله 2.9 میلیارد فقره ته سیگار در خیابان های شهر برلین ریخته می شود.

برلینی ها عاشق دانر و سوسیس کاری هستند
این نکته از شهر برلین جالب و در عین حال کمی نگران کننده است. به طور متوسط در سرتاسر کباب فروشی های بی شمار برلین، گفته می شود که روزانه 950 سیخ گوشت مصرف می شود. وزن هر سیخ حدود 63 کیلوگرم است که باعث می شود هر روز 60 تن گوشت خورده شود. یکی از دلایل مصرف بیش از حد دونر، برگزاری جشنواره سالیانه گوشت کبابی است. در این جشنواره مسابقه ای برگزار می شود که هر کسی بتواند بیشترین دانر رو بخورد برنده است، سالانه حدود 70 میلیون سوسیس کاری در این جشنواره خورده می شود. جالب است بدانید با این حجم از مصرف گوشت شهر برلین جمعیت عظیمی از وگان ها را در خود جای داده است.

110,000  سگ در برلین
این آمار ممکن است برای آن دسته از کسانی که هنگام راه رفتن صبحگاهی به محل کار خود پا بر روی مدفوع سگ ها در خیابان می گذراند، خبر بدی باشد. بر طبق سرشماری که در سال 2013 انجام شده است، بیش از 110،000 سگ در برلین زندگی می کردند بعنی 12،000 سگ بیش از سال 2010.

آمار بالای مهاجران به برلین
نه تنها مردم با سرعت سرسام آوری در سطح شهر تردد می کنند، بلکه روزانه حدود 435 تازه وارد نیز وارد به شهر برلین نقل مکان می کنند و در حالی که فقط 327 نفر چمدان های خود را برای رفتن از شهر برلین بسته اند. این بدان معناست که هر روز بیش از یک­صد نفر بیشتر به این شهر نقل مکان می کنند. جای تعجب نیست که یافتن مکانی در شهر برای زندگی غیرممکن به نظر می رسد.

برلین پایتختی برای همیشه
شهر برلین پی در پی پایتخت پادشاهی پروس، امپراتوری ویلهلمیان، جمهوری ویمار و سپس رژیم ناسیونال سوسیالیست بود، قبل از اینکه به مدت 40 سال توسط "دیوار آهنین" بدنام دو قسمت شود. بن در آن زمان پایتخت آلمان غربی از سال 1949 تا 1990 شد. سپس در هنگام سقوط دیوار برلین و با رای گیری در بوندستاگ بود که برلین در 3 اکتبر 1990 دوباره پایتخت آلمان شد.

برلین، شهری که با عشق به حیوانات شناخته می شود
برلین دارای قدیمی ترین باغ وحش در کشور آلمان است، این باغ وحش قدیمی همچنین دارای بیشترین تنوع حیوانات، 20،000 حیوان و 1400 گونه، است. اما فقط در باغ وحش برلین نیست که می توانید حیوانات را ببینید، همچنین مزارع بسیاری را می توان در این شهر پیدا کرد که از تعداد زیادی خوک و بز نگهداری می کنند، به عنوان مثال در پارک گورلیتزر یا شمال پارک ماورپارک.

سیستم حمل و نقل عمومی عظیم شهر برلین
فقط برای اینکه شما درک واقعی از اندازه برلین و مقیاس سیستم حمل و نقل عمومی آن داشته باشید، طبق محاسباتی که از کل اتوبوس ها، قطارها و تراموا های برلین انجام شده است آن ها هر روز یک مگامسافت معادل با 8.7 بار دور زدن زمین را طی می کنند.

هزینه سرسام آور 35 میلیون یورو برای پاک کردن گرافیت های دیواری
نقاشی های دیواری زیبایی خیره کننده و جذابی را به شهر برلین می بخشد، هنرمندان سعی دارند در یک پیچ و خم کنایه آمیز حرف های خود را از این طریق به گوش دولتمردان خود برسانند. با این حال دولت برای تمیز کردن و پاک کردن دیوار های شهر باید هزینه های سنگینی را بپردازد. به نظر می رسد این یک عمل بیهوده باشد اما گاهی لازم است که دیوار های شهر عاری از هرگونه کثیفی و شلوغی باشند.

برلین تنها پایتخت اروپا است که سطح کشور خود را پایین نگه می دارد!
در حالی که بیشتر كشورهای اروپا برای ترقی اقتصاد خود به شهر پایتخت خود وابسته هستند، آلمان بدون در نظر گرفتن پایتخت خود به طور متوسط 0.2٪ ثروتمندتر خواهد بود. پس از فروپاشی دیوار، برلین که یک بار تقسیم شده بود مجبور شد راهی برای ارتقا اقتصادی نیمه دیگر خود با نیمه غربی پیدا کند. نرخ بیکاری در برلین بیش از هرجای دیگر کشور آلمان است و در سال 2015، برلین بیش از سایر مناطق آلمان یارانه دریافت کرد.
 
 

از هر پنج پله برقی ایستگاه زیرزمینی یکی کار نمی کند
شهر برلین را از نظر دسترسی افراد معلول به امکانات شهری نمی توان شهر کاملی معرفی کرد. بنابراین ممکن است کمی شما را آزار دهد اگر بدانید که از هر 5 مورد پله برقیU-Bahn  یکی از آن ها ممکن است خراب باشد. عمده این خرابی ها به این دلیل است که برخی از احمق ها تصمیم گرفته برای سرگرمی دکمه توقف اضطراری پله های برقی را فشار دهند.
 
لوئیز فون مکلنبورگ-استرلیتز در برلین به خاک سپرده شده است
لوئیز فون مکلنبورگ-استرلیتز، معروف به ملکه لوئیز، ملکه پروس، همسر پادشاه فردریک ویلیام سوم و مادر 9 فرزند بود که دو فرزند آن ها فردریک ویلیام چهارم پروسی و امپراتور آلمان ویلهلم اول بود. زیبایی و سخاوت او و علاقه و حمایت از مردمش یکی از دلایل محبوبیت و شهرت وی است. وقتی ناپلئون پروس را شکست داد، شخصاً به ناپلئون نزدیک شد و با افتخار از او خواست که از سرزمین و مردمش بگذرد. او بسیار جوان درگذشت و بعداً به نمادی برای نازی ها تبدیل شد که یک زن آلمان کامل باید چگونه رفتار کند. مقبره وی را می توان در باغ های کاخ شارلوتنبورگ یافت.

دریافت 250 گرم طلا از خودپرداز
در گالری لافایت (Galeries Lafayette) در منطقه خرید شیک برلین واقع در خیابان فدریش، در واقع می توانید از طریق "خودپرداز طلا" طلا دریافت کنید. این فلز گرانبها در شمش هایی با وزن 250 گرم عرضه می شود. اگر در یکی از آن گشت و گذار های شبانه خود، خود را بدون کفش دیدید، اصلا مضطرب نباشید! یک دستگاه فروش در باشگاه فریتز توسط Postbahnhof کفش های تخت باله را با قیمت 9 یورو از یک دستگاه فروش، به فروش می رسانند.

برلین شرقی در مقابل برلین غربی
هنگام گشت و گذار در شهر، اگر نمی دانید در ضلع شرقی یا غربی هستید، به دنبال ریل های تراموا باشید. اگر آن ها را ببینید، در برلین شرقی هستید، تراموا پس از اتحاد دوباره در برلین غربی منسوخ شد و سیستم زیرزمینی عظیمی که امروز می شناسیم جایگزین شد. آمپلمان معروف همچنین نمادی از برلین شرقی باقی مانده است.


کد مطلب: 751399

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751399/۱۵-حقیقت-جالب-مورد-شهر-برلین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com