سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱۷

پارکینگ برخی مسئولان دولت روحانی در روزهای آخر مسئولیت کجاست؟/ یورش گازانبری به دانشگاه

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 751384
انتصاب برخی از مقامات وابسته به دولت در سال آخر در بدنه دانشگا‌های معتبر این شائبه را پیش می‌آورد که دولت دانشگاه‌های معتبر را یکی از پارکینگهای خود پس از مسئولیت در نظر می‌گیرد.
پارکینگ برخی مسئولان دولت روحانی کجاست؟
به گزارش جهان نيوز، اپیدمی انتصاب دولتی‌ها در سال آخر دولت آن هم در بدنه دانشگاه چیز جدیدی نیست. این مساله بارها و بارها در دولت‌های مختلف تکرار شده و حالا با پایان یافتن کار دولت دوازدهم دوباره شاهد این ترافیک انتصابی در دانشگا‌ه‌های تراز اول کشور هستیم. هرچند که این اپیدمی فقط شامل حال دانشگاه‌های ما نمی‌شود و برخی نمایندگان مجلس نیز گاها پس از پایان دوره خود در مجلس در وزارتخانه‌هایی مثل امور خارجه و نفت سکنا می‌گزیند.

حیاط خلوت دولتی‌ها در سال آخر دولت کجاست؟
دانشگاه‌ها به لحاظ وجهه اجتماعی و علمی مناسب در جامعه و همچنین حقوق و موقعیت مالی مناسب و متصل بودن به بدنه دانشجویی و پویای جامعه یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیاسیونی است که با پایان یافتن سمت خود در دولت جایگاه خود را در بدنه دانشگاه پیدا کنند چرا که با این اتصال هم به نحوی از گردونه خارج نشده‌اند و هم به محض احساس نیاز می‌توانند از اتفاقات کف دانشگاه برای جریان سازی مورد نیاز خود استفاده کنند. 

دختر رئیس جمهور و ماجرای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک سال گذشته و خصوصاً ماه‌های اخیر حواشی انتصاب دولتی‌ها در دانشگاه‌های مختلف، بیشتر از هفت سال گذشته بوده است. خبرگزاری تسنیم چندی پیش با پرونده انتصاب دختر آقای روحانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این ماجرا را علنی کرد و پس از آن موارد مشابهی در دیگر دانشگاه‌ها مشاهده شد.

به طور مثال آذر ماه سال جاری بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه خواستار شفاف‌سازی اتفاقات در حال وقوع در این دانشکده و توضیحات مسئولان این دانشگاه درباره حضور عراقچی پس از انحلال دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی و گمانه‌زنی‌ها درباره هیئت علمی شدن وی در این دانشگاه شد. پس از این درخواست عراقچی نیز در نامه‌ای پاسخ خود را به بسیج این دانشگاه داد اما ما برای پیگیری این مساله با آزمون مسئول بسیج این دانشگاه تماس و مساله را پیگیر شدیم.

جذب آقای عراقچی در دانشکده علوم سیاسی شهید بهشتی نهایی شده
جواد آزمون مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در خصوص حواشی پیش آمده در رابطه با انتصاب آقای عراقچی در این دانشگاه گفت: دانشگاه نهادی است که ذیل دولت است و این پروسه جذب هیئت علمی‌ها تقریباً حرف اول و آخر را در این مساله دولت می‌زند و سلطه خوبی بر روی دانشگاه دارد و این باعث می شود سال آخر هر دولتی فرقی هم نمی‌کند دولت آقای روحانی باشد یا احمدی نژاد؛ پیش خود می‌گویند در دولت بعدی ما پست اجرایی و جایگاهی نداریم پس بهترین جا برای ماندن دانشگاه است‌.

وی ادامه داد: در قانون دو شغله‌ها نیز بحث آموزش و تدریس را مستثنی کرده‌اند یعنی یک فرد هم می‌تواند مسئولیت اجرایی داشته باشد و هم در دانشگاه نیز تدریس داشته باشد‌؛ بهانه آنها هم ارتباط دولت با دانشگاه است. این در حالی است که ثمر خاصی نداشته و دانشجویان از تدریس خیلی استادی که سمت دولتی و اجرایی داشتند راضی نیستند.

آزمون ضمن اشاره به حواشی پیش آمده برای جذب آقای عراقچی در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بهشتی تحت عنوان عضو هیئت علمی گفت: آقای عراقچی در یک دانشگاه سطح پایین ارشد گرفته‌اند و مدرک دکتری را نیز از دانشگاه امور خارجه که منحل شده کسب کرده‌اند. پس از آن هشت سال در تیم مذاکرات بودند و کلاً تجربه ایشان اجرایی است و وقت آموزش نداشته‌اند. در مقالاتشان نیز همیشه کنار اسمشان، اسم دو سه نفر دیگه هم هست.

وی خاطرنشان کرد: شاید مسئولین دانشگاه نیز تمایلی به این کار نداشتند اما با فشارهای دیگران ایشان جذب هیئت علمی شدند. در حال حاضر آنچه ما از آن مطلع هستیم نهایی شدن جذب آقای عراقچی است و حتی در جلسه اعضای هیئت علمی نیز حضور پیدا کرده‌اند. متاسفانه این جریانات در سال آخر دولت، گریبان دانشگاه‌‌های تراز کشور را گرفته است.

آزمون ادامه داد: چندی پیش قرار بود پیرو همین حواشی با آقای رضوان طلب در برنامه رادیویی کوی دانشجو مناظره و صحبت کنیم اما ایشان در جلسه حاضر نشدند. به عقیده من در کنار افراد شناخته شده‌ای مثل آقای عراقچی افراد شناخته نشده‌ای نیز هستند که به واسطه ارتباط با دولت در بدنه دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.

حسین فریدون...
این بار اول و دومی نیست که دانشگاه شهید بهشتی به واسطه این انتصابات به حاشیه کشیده می‌شود. حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در سال 93 و طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای تحصیل در مقطع دکترای روابط بین‌الملل به دانشگاه شهید بهشتی معرفی می‌شود؛ که شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل این دانشگاه با این موضوع مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند. پس از کش‌وقوس‌های فراوان بین سازمان سنجش و دانشگاه شهید بهشتی، سازمان سنجش طی نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که فریدون در سال 92 در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده، اما برای مصاحبه نرفته است و بر همین اساس برادر رئیس‌جمهور می‌تواند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد و پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم می‌گیرد برادر رئیس جمهور در "پردیس دانشگاه شهید بهشتی" به تحصیل بپردازد.

در همین زمینه علیرضا سلیمی رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس در تاریخ 29 اردیبهشت سال 95 در گفت‌وگو با تسنیم از مأموریت رئیس این کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون، برای بررسی رانت تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در جلسه‌ای ویژه خبر داد. وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تحصیل غیرقانونی و توصیه‌ای «حسین فریدون» دستیار و بردار رئیس‌جمهور در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی، گفته بود که موضوع مدرک دکتری برادر رئیس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت که طبق درخواست اعضا، رئیس کمیسیون به کمیته آموزش عالی این کمیسیون مأموریت داد تا پرونده مدرک دکتری «حسین فریدون» را به طور ویژه بررسی و نتایج آن را به اعضای کمیسیون آموزش اعلام کند.

پس از این دستور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات سه عضو این کمیسیون به نام‌های محمد جواد ابطحی، کارن خانلری و محمد قمی ماموریت یافتند در غالب کمیته‌ای این موضوع رسیدگی کنند و پس از آن از جانب محمدجواد ابطحی عضو کمیته بررسی پرونده محرز بودن تخلف حسین فریدون اعلام شد اما حواشی این پرونده همچنان در مجلس ادامه یافت.

دانشگاه علامه طباطبایی و انتقالی‌های مشکوک
دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر دانشگاه‌هایی بود که به واسطه برخی انتقالی‌های اعضای هیئت علمی طی هفته‌های گذشته محل بحث و چالش قرار گرفت.

حسین صداقتی, مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به جذب اساتید و انتقالی‌های اخیر در دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص این حواشی گفت: افرادی در حال انتقال به دانشگاه هستند که شائبه‌ها و شبهات بسیار جدی پیرامون صلاحیت آن‌ها و نیز ساز و کار انتقال آنها وجود دارد. در ماه‌های گذشته چند مورد از اعضای هیئات علمی دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه علامه انتقال پیدا کردند که وضعیت انتقالی آنها سوال برانگیز بود اما وزارت علوم و دانشگاه پاسخ‌گوی دانشجویان و اساتید دانشگاه نیستند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه علامه با جذب چنین اساتیدی اعتبار علمی دانشگاه را پائین می‌آورند، تصریح کرد: متاسفانه خبرهایی مبنی بر فشارهای بیرون از دانشگاه و از بدنه دولتی برای انتقال اساتید شنیده شده است که نشان می‌دهد مسئولین دولتی در نفس‌های آخر دولت تدبیر و امید کاملاً سازمان‌یافته در حال مهره‌چینی‌های خود در دانشگاه علامه هستند. اخیراً نیز معاون استانداری تهران بدون هرگونه ضوابط و تشریفاتی از دانشگاه ایلام به دانشکده اقتصاد علامه انتقال یافته است، درحالی که صلاحیت علمی ایشان نیز از نظر اساتید گروه‌های علمی دانشکده اقتصاد علامه محل سوال است.

مسئولین دانشگاه تایید کردند
بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در خصوص حواشی انتقالی‌های دانشگاه علامه طباطبایی نشان می‌دهد از چند نفری که مسئول بسیج دانشگاه مبهم بودن انتقال آنها را محل بحث قرار داده بود؛ دو نفر از آنها به واسطه رابطه با آقای نوبخت و سفارش ایشان به دانشگاه علامه انتقالی گرفته‌اند.

برای بررسی بیشتر موضوع خبرنگار تسنیم طی تماس با آقای احمدوند معاون آموزشی دانشگاه علامه پیگیر صحت انتقال آقایان علی انصاری و حشمت‌الله عسگری شد. طبق گفته این مسئول کار انتقال آقای علی انصاری از دانشگاه خوارزمی به دانشکده حقوق و علوم سیاسی علامه تمام شده و وی در حال حاضر عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه است. همچنین درخواست انتقالی آقای حمشت الله عسگری معاون استانداری تهران نیز به دانشکده اقتصاد علامه فرستاده شده و امور مربوط به آن در دست پیگیری است.

علی انصاری با حکم نوبخت به‌عنوان  دبیر هیأت مرکزی رسیدگی به شکایات از مناقصات دستگاه‌های ملی منصوب شده بود. 

همچنین در این راستا حیدرلو معاون سیاسی بسیج دانشگاه علامه به خبرنگار تسنیم گفت: به جز مواردی که تاکنون گفته شده؛ نفرات دیگری نیز وجود دارند که با وجود سمت دولتی در حال جذب هستند و در آینده در خصوص آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شیب ملایمی که برای گران کردن تدریجی قیمت کالاها و اجناس و ارزاق عمومی که رئیس‌جمهور قبلا گفته بودند اکنون به شیب بسیار تندی تبدیل شده است که دیگر جلوی سرعت آن را نمی‌توان گرفت و همه مردم به ویژه قشر کم‌درآمد و زحمتکش و حداقل حقوق‌بگیر، اگر به همین نحو پیش برود، خدای ناکرده به قعر چاه فقر خواهد انداخت!
Iran, Islamic Republic of
البته جناب فرموده اند ما گران می کنیم اما مردم اصلا" متوجه نمی شوند!
Iran, Islamic Republic of
موضوع جذب هیات علمی دانشگاهها بسیار مشکوک و لازم به ورود نهادهای نظارتی نظام است.
Iran, Islamic Republic of
توزیع روغن خوراکی در بازار حال و روز خوبی ندارد و مردم احساس می‌کنند دولت نظارتی بر بازار ندارد و یا احساس مسئولیت نمی‌کند؟!
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای رئیسی بودم برخی انتصابات را باطل می کردم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ملت باید تمام قد شفاف و قاطع از مبارزه با فساد و چنین مواردی حمایت کند تا تیم آقای رئیسی انرژی بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
انقلاب فرهنگی دیگری نیاز است
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک و تروریست های القاعده از سال 2001 تاکنون با پول کشورهای عربی جنایتکار شماره یک در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند و آدم می کشند، بایک پامپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک دنبال محکوم و متهم کردن ایران است شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
...... .
لقمان
Iran, Islamic Republic of
خانم فائزه هاشمی تا دیروز اصولگرایان را محکوم می کردید اینا دوست دارند ترامپ رای بیاورد.
Iran, Islamic Republic of
...
hasan@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
گویا اعزام چهره های دولتی به رایزنی های فرهنگی مثل اسپانیا و سوئد و اتریش و بعضی از دیگر کشورهای اروپا را فرموش کرده اید
Iran, Islamic Republic of
اینکه این شخصیت های معروف سیاسی وارد دانشگاه شوند،خیلی هم خوبه،تا تجربه آنها به نسل‌های جوان‌تر منتقل شود. در دوره‌های قبلی دولت هم چنین انتقالاتی صورت گرفته و اتفاق خوبی هست.
حسین
Iran, Islamic Republic of
برای موفقیت کامل پروژه سنگین «اعاده مال نامشروع مدیران» باید ملت را همراه کرد.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
حیف‌سرمایه‌ها‌نیست‌خرج‌این‌افراد‌مسن‌میشود‌حوان‌ببرید‌بازده‌
۳یا‌۴‌ده‌داشته‌باشد
Iran, Islamic Republic of
پرونده جالب و مهمیه امیدواریم تا خرداد 1400 و سه ماه بعد ادامه پیدا کنه تا شاید این بدعتهای عجیب ازبین برود....!
Iran, Islamic Republic of
.....