پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

ترور شیخ عشیره سوری به دلیل مخالفت با آمریکا

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 751374
افراد مسلح نیمه‌شب دوشنبه یک شیخ یک عشیره شمال شرق سوریه را در خانه‌اش گلوله باران کردند؛ پسرش می‌گوید که دلیل اصلی ترور او مخالفتش با اشغالگری آمریکا بود.
ترور شیخ عشیره سوری به دلیل مخالفت با آمریکا
به گزارش جهان نيوز، عشیره «العکیدات» در شمال شرق سوریه و در نزدیکی چاههای نفتی دیرالزور، همچنان ناآرام است. در یک سال گذشته چندین بزرگ عشیره ترور شده‌اند. بامداد دوشنبه نیز شیخ «اطلیوش شتات» از شیوخ نامدار این عشیره در خانه‌اش گلوله‌باران شد. 

او در خانه‌اش در روستای «جوایج ذیبان» بود که مهاجمان به خانه‌اش ریخته و او را به همراه فرزند و مهمانشان کشتند. این روستا مرکز اصلی عشیره «العکیدات» و در کنار میدان معروف نفتی «العمر» قرار گرفته است. چاههای نفتی که در اشغال نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد سوریه قرار دارد.

در سال‌های گذشته این منطقه بارها شاهد اعتراضات مردمی علیه حضور نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد بوده و دهها نفر بازداشت شده‌اند.

«احمد اطلیوش» فرزند این شخصیت عشیره‌ای سوریه، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پدرش قربانی مواضع ثابت خویش در خصوص مخالفت با حضور اشغالگران آمریکایی و شبه‌نظامیان مسلح کُرد شد و آمریکا و نیروهای همراستا مسئول کشته شدن او هستند.

اطلیوش همچنین گفت که آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حال سرقت نفت و منابع سوریه هستند.

او افزود: «پدر شهیدم قاطعانه از اینکه با نماینده اشغالگران آمریکایی دیدار کند، مخالفت می‌کرد. چهار بار از او خواستند تا با فرماندهان نظامی آمریکایی در پایگاه غیر قانونی میدان نفتی العمر دیدار کند، اما نپذیرفت و ایمان داشت که اشغالگران پایدار نخواهند ماند.»

صدها نفر در مراسم تشییع او شرکت کردند و «احمد طلیموش» در سخنانی گفت که انتقام پدرش را خواهد گرفت.
برچسب ها: سوریه آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
امروز تروریستهای صهیونیست در سایه تروریست بزرگ یعنی آمریکا شرارت را به حد اعلا رسانده اند