جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰

نامه بازیگر یونانی به کارگردان سلمان فارسی +تصاویر

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 751363
«خریستینا سوتیریو» بازیگر یونانی سریال «سلمان فارسی»، کتاب نقاشی‌های هنرمند یونانی را با نوشتار خود به زبان فارسی به داوود میرباقری کارگردان این اثر هدیه داد.
نامه بازیگر یونانی به کارگردان سلمان فارسی +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، «خریستینا سوتیریو (Χριστίνα Σωτηρίου)» یکی از بازیگران یونانی سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری است. او پس از حضور در لوکیشن‌های شهداد کرمان، جزیره قشم و شاهرود، به کشورش بازگشت و پس از وقفه‌ای کوتاه، اخیراً به ایران سفر کرده است تا در ادامه این پروژه بازی کند. او پیش از عزیمت به ایران، در آتن با مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان دیدار کرد.
 
 
سوتیریو در این نشست ضمن تشکر از اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری تعاملات فرهنگی و هنری میان ایران و یونان، درباره نقش خود در سریال سلمان فارسی توضیح داد و گفت: در این سریال یکی از نقش‌های اصلی را بر عهده دارم. رفتار این شخصیت به دلیل اینکه در مقاطع و شرایط مختلفی قرار دارد، دائماً در حال تغییر است. اصولاً نقش­هایی که دارای فراز و نشیب بوده و حس متفاوتی را در طول اجرا به مخاطب القا کند، برایم جذاب است و من بیش از سه سال برای ایفای چنین نقش‌­هایی کار و تلاش کرده‌ام.
 

* ایران مردمانی با فرهنگ دارد
این بازیگر یونانی که سابقه بازی در مکزیک را هم دارد، در باره حضور خود در ایران گفت: پیش از آغاز پروژه سلمان فارسی هیچ‌گاه فکر نمی­‌کردم به ایران سفر کنم اما واقعاً ایران بسیار متفاوت تر از آن چیزی بود که تصور می­‌کردم. مردمانی با فرهنگ و کشوری زیبا که حس بسیار خوبی نسبت به آن پیدا کرده‌­ام. دشت‌ها و کویرهای خیلی زیبا و شهر زیبای کرمان، خلیج فارس و جنگل ابر شاهرود برایم بسیار جذاب بود و امیدوارم در این سفر اصفهان، شیراز و یزد را ببینم.
  
وی ادامه داد: در مدت اقامت خود در تهران نیز از کاخ موزه گلستان، برج میلاد و پل طبیعت بازدید کردم اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا نتوانستم از موزه‌های ایران به ویژه موزه سینما و فرش بازدید کنم.
 
* سینمای ایران را حرفه‌ای است
سوتیریو سینمای ایران را حرفه‌ای خواند و افزود: من در این مدت به زبان فارسی علاقه‌­مند شدم و به آقای میرباقری گفتم که تا ۴ سال دیگر که قرار است این سریال پخش شود، فارسی یاد می‌گیرم و کار دوبله نقشم را بر عهده می‌گیرم! البته این نکته را به مزاح گفتم اما واقعا به زبان فارسی علاقه­‌مندم و اکنون که در رایزنی فرهنگی هستم، تمایل دارم متنی را به فارسی برای آقای میرباقری بنویسم.

او سپس به کمک رایزن فرهنگی کشورمان، در ابتدای کتاب «مجموعه نقاشی‌هاى الکساندروس ایساریس» نقاش یونانی نوشت: «از شما برای محبت و عشقی که به من ابراز داشتید و همچنین مشاوره و گفتگوهای زیبایی که داشتیم، صمیمانه تشکر می‌کنم. همیشه یاد و خاطر شما در قلب من به مانند پدری دوم خواهد ماند.»
 
 
رایزن فرهنگی کشورمان هم در این دیدار به خانم سوتیریو گفت: بسیار خشنودم که تعاملات هنری در حوزه فیلم و سریال با یونان برقرار شده است و اکنون ۵ بازیگر یونانی در سریال سلمان فارسی به ایفای نقش می‌­پردازند.
https://jahannews.com/vdccesqm12bqp18.ala2.html
jahannews.com/vdccesqm12bqp18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر رایزن فرهنگی نباید این خانم در محلی که مربوط به جمهوری اسلامی ایران است پروتوکل های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند؟!!
صدرا
Iran, Islamic Republic of
با سلام. بله بنده هم میخواستم همین نظر رو بنویسم که در محل سفارت ایران - که اصطلاحاً جزء خاک ایران محسوب میشود - می بایست حواس دوستان جمع باشه و ....!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سلام با اوضاع ایران این بی رحمی وبی انصافی هست در مورد ملت ایران....
Iran, Islamic Republic of
آیا پخش میلیون ها برنامه ضداسلامی و ضد ایرانی از شبکه های معاند و تاثیر بر فرهنگ اسلامی بی رحمی و بی انصافی نیست؟
علی
Iran, Islamic Republic of
در کل چرا بعضی ها در داخل به موفقیت های ایران ناراحت می شود از موفقیت واکسن حتی تیم فوتبال
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا موافق نظرات این بندگان خدا هستم چرا این رایزن فرهنگی اجازه این دهن کجی در درون سفارت ایران عزیز را داد .
United Kingdom
بازیگر ایرانی نداشتیم؟؟ .
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....