جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سروری:

دولت در «برجام» مغایر سیاست‌های کلی عمل کرد/ اروپا طلب‌کار شد!

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 751287
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفاوت فاحشی میان سیاست‌های کلی نظام و عملکرد دولت وجود دارد، گفت: دولت در «برجام» مغایر سیاست‌های کلی عمل کرد.
دولت در برجام مغایر سیاست‌های کلی عمل کرد
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر، در رابطه با انطباق ریل گذاری و اقدامات دولت با سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: وضعیتی که امروز جامعه ما دچار آن است نشان می‌دهد یک دره عمیقی میان سیاست‌های کلی نظام و عملکرد دولت وجود دارد و دولت تلاش می‌کند در قالب سیاست‌های خود عمل کند و اقدامات خود را به شیوه‌ای با سیاست‌های کلی سنجاق کند.

وی عنوان کرد: واقعیت‌های موجود جامعه ما از اتفاق تلخ دیگری حکایت می‌کند. برای مثال در رابطه با اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، پیاده کرده اصل ۴۴ سیاست‌های کلی نظام کج و کوله انجام شده است و به تعبیری دولت تلاش کرده است روی سیاست‌های خود روکشی بکشد و بگوید با سیاست‌های کلی نظام مطابقت دارد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در مواردی مانند برجام شاهد هستیم که دولت کاملاً مغایر با سیاست‌های کلی نظام حرکت کرده است. برای مثال حتی ظریف اعلام کرد که از خطوط قرمز طراحی شده از سوی مقام معظم رهبری عبور کردند و ما امروز به بلیه‌ای دچار هستیم که تمامی تعهدات را انجام دادیم و در مقابل اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند که حلقه آن را تنگ‌تر کردند و با کمال وقاحت خود را از موضع متهم به موضع مدعی منتقل کردند و به جای بدهکار بودن، کاملاً طلبکارانه برخورد کردند.

سروری تصریح کرد: آنچه مشخص است این است که تفاوت فاحشی میان سیاست‌های کلی نظام و عملکرد دولت وجود دارد. در بحث اقتصاد مقاومتی که شالوده اصلی آن اقتصاد و تولید ملی، تمرکز بر صادرات و مدیریت واردات است کاملاً خلاف آن را شاهد هستیم و در نهایت امروز یک لجام‌گسیختگی در امر صادرات و واردات وجود دارد که شاهد مثال آن مرغ و تخم مرغ و… است که نشان می‌دهد دولت به جای حرکت روی پاهای خود روی سرش حرکت می‌کند و کاملاً واژگون برخورد می‌کند.

وی در پایان گفت: حتی در سیاست خارجی هم ما شاهد چنین اتفاقاتی هستیم و همه اینها دلالت بر این دارد که فاصله زیادی میان سیاست‌های کلی نظام و عملکرد دولت وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *