جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶۸
جهانگیری:

همه باید فدای مردم شویم/ در روز‌های سخت همه می‌خواهند از مسئولیت فرار کنند/ ما وقتی قهرمانیم که مردم خوش باشند

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 751275
مردم کشور اصل هستند و همه ما باید فدای مردم ایران شویم و نباید بگذاریم شرایط سخت شود تا معلوم شود که ما قهرمان هستیم. ما وقتی قهرمانیم که مردم خوش باشند و زندگی آنها دچار فروپاشی نشود.
همه باید فدای مردم شویم/ در روز‌های سخت همه می‌خواهند از مسئولیت فرار کنند/ ما وقتی قهرمانیم که مردم خوش باشند
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ظهر دوشنبه در بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات با قدردانی از برگزاری این مراسم از سوی اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: دولت باید تلاش کند کارها را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که بخش خصوصی عملکرد بهتری از دولت دارد و امیدواریم بتوانیم کارهای مهمی را در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و بازرگانی به اتاق بازرگانی و تشکل های مختلف واگذار کنیم.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون سه سال سخت و نفس گیر بر کشور گذشت، گفت: در سختی ها است که افراد باید خود را نشان دهند. روزهای گل و بلبل همه هستند و همه چیز مرتب است. در روزهای سخت که همه می خواهند از هر مسئولیتی فرار کنند باید هم پیمانی داشته باشیم تا بتوانیم از شرایط سخت عبور کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه کشور امروز در شرایط دشوار و خطیر قرار دارد، گفت: از یک سو آثار و عوارض تحریم های ظالمانه آمریکایی ها باعث شده در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زندگی تک تک آحاد مردم را تحت تاثیر قرار دهد و از سوی دیگر بیماری کرونا آثار نامطلوبی را در همه کشورها برجای گذاشته است.
 
جهانگیری خطاب به صادر کنندگان کشور گفت: تحریم های ظالمانه شرایط را برای کار و فعالیت اقتصادی دشوار کرده و خدماتی نظیر حمل و نقل و انتقال پول با دوره پیش از تحریم ها قابل مقایسه نیست.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی نقدها نسبت به نرخ ارز، تصریح کرد: برخی افراد به گونه ای صحبت می کنند که گویی اولین بار است در کشور چند نرخ برای ارز تعیین می شود. در دوره مهندس موسوی و دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی قیمت های متفاوتی برای نرخ ارز در کشور وجود داشت و در دوره آقای احمدی نژاد نیز همین روال حاکم بود و دولت تدبیر و امید وقتی در شهریور ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد یکی از اولین اقداماتش این بود که قیمت سه نرخی ارز را از بین برد و آن را به دو نرخ تقریبا نزدیک به هم تبدیل کرد.
 
وی افزود: مهمترین کاری که بانک مرکزی می توانست برای مهار نرخ ارز انجام دهد این بود که اسکناس ارز را در بازار تزریق کند. در سالهای قبل بانک مرکزی حداکثر روزی ۱۵۰ میلیون دلار در بازار تزریق می کرد اما در فروردین سال ۹۷ در شرایطی قرار گرفتیم که هنوز هم قصد ندارم بگویم چه میزان اسکناس ارز در بازار تزریق شد.
 
جهانگیری با اشاره به انتقادات پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در این مراسم در خصوص ارز، اظهار داشت: در مرداد ماه در جلسه سران سه قوه با تصمیم سران قرار شد نرخ ارز که قیمت آن ۴۴۰۰ تومان شده بود به همان قیمت ۴۲۰۰ تومان برگردد و آقای پورابراهیمی نیز در همین جلسه حضور داشت اما حالا یکباره همه می گویند فلانی این کارها را انجام داده است. ما که همواره موضع روشنی در این خصوص داشته ایم.
 
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید تصمیمات را متناسب با شرایط مردم اتخاذ کنیم، خاطر نشان کرد: مردم کشور اصل هستند و همه ما باید فدای مردم ایران شویم و نباید بگذاریم شرایط سخت شود تا معلوم شود که ما قهرمان هستیم. ما وقتی قهرمانیم که مردم خوش باشند و زندگی آنها دچار فروپاشی نشود.
 
معاون اول رییس جمهور ضمن درخواست از صادر کنندگان از آنها خواست روحیه قوی و مثبت خود را حفظ کنند و از شرایط سخت خسته نشوند، ادامه داد: در پاییز سال ۹۹ نسبت به ماه های مشابه سال قبل، اقتصاد کشور رشد مثبت داشته و در سه ماهه تابستان نیز رشد اقتصادی ۱/۵ درصد مثبت بوده است که همه این دستاوردها نتیجه عملکرد صنعتگران و فعالان اقتصادی کشور است.
 
وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی، در شرایط کرونا ریزش شاغلین به چند میلیون نفر رسید و این ریزش در ایران در فصل بهار ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود و همین عدد در تابستان به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید و در پاییز نیز ۱ میلیون نفر بود که از این عدد سهم بخش صنعت در تابستان ۴۳ هزار نفر و در پاییز ۸ هزار نفر بوده است.
 
 جهانگیری تصریح کرد: صنعت کشور، بنگاه داران صنعتی و فعالان اقتصادی در شرایط تحریم، نسبت به کارکنان خود مانند فرزندان خود عمل کرده اند. در بسیاری از بازدیدها از کارخانه ها شاهد بودم که حتی یک نفر از نیروهای خود را تعدیل نکرده اند.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در دوره های گذشته درآمد حاصل از فروش نفت خام تا سالی ۱۲۰ میلیارد دلار هم بود، گفت: در دولت تدبیر و امید این درآمدها به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسید اما سال گذشته درآمدهای حاصل از فروش نفت تنها ۸ میلیارد دلار بود و امسال کمتر خواهد بود. با این شرایط، صادرات ۸۵ میلیون تن کالا در ۹ ماهه سال جاری و ۲۵ میلیون تن واردات چگونه و توسط چه کسانی انجام شده است. این موفقیت ها نتیجه عملکرد خوب بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه البته شرایط برای مردم سخت شده است، گفت: تحریم کنندگان ملت ایران جنگی اقتصادی به راه انداختند تا ما را از پا دربیاورند اما فعالان اقتصادی نگذاشتند اقتصاد کشور زمین بخورند. امروز می بینیم که ترامپ و کسانی که قصد فروپاشی کشور ما را داشتند چه شرایطی دارند و زمین گیر شده اند و ما چه شرایطی داریم. دولت جدید آمریکا باید از این شکست ها درس بگیرد و سر تعظیم در برابر دولت ایران فرود بیآورد.
 
جهانگیری با اشاره به برگزاری سه نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی کشورهای خارجی در یک ماه اخیر، گفت: تجربه همکاری های خارجی ما در دوره برجام نشان داد که از آمادگی کافی برخوردار نبودیم و حتی در پذیرایی از شرکت های خارجی که به ایران سفر می کردند، ضعف داشته ایم.
 
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حتما تحریم ها باید رفع شود و دولت این موضوع را وظیفه خود می داند، از اتاق های مشترک بازرگانی با کشورهای خارجی خواست از هم اکنون برای آینده آمادگی داشته باشند و گفتگو های خود را با طرف های خارجی آغاز کنند.
 
وی ادامه داد: البته دولت تلاش هایی برای مقابله با تحریم انجام داده است و در سه سال اخیر در ستاد مقابله با تحریم انواع روش ها و راهکارها مورد استفاده قرار گرفته تا تحریم ها را هم دور بزنیم و هم بی اثر کنیم که خوشبختانه در این زمینه دستاوردهای خوبی نیز حاصل شده و لازم است در خصوص تجربه این ایام کتاب ها نوشته شود که چگونه توانستیم از این مقطع عبور کنیم.
 
جهانگیری با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا کنند، تصریح کرد: امروز دیگر اتاق بازرگانی خود را پایین تر از یک مسئول دولتی نمی داند بلکه همانند او در جلسات حضور دارد و نظرات خود را بیان می کند. چندی پیش بخشنامه ای را ابلاغ کردم که هیچ جلسه ای برای تصمیم گیری در سطح دولت نباید بدون حضور نماینده بخش خصوصی انجام شود.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر شرایط تحریم و بخشی به خاطر ضعف در تصمیم گیری و سیاست گذاری ها بوده است که لازم است بخش خصوصی نقدها و راهنمایی های خود را اعلام کند تا تصمیمات را اصلاح کنیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شرکت های بزرگ صادراتی توسط بخش خصوصی، افزود: وقتی روسیه تحریم شد، تصمیم گرفتند که برخی کالاها و اقلام مورد نیاز خود مانند میوه را از ایران تامین کنند اما یکی از مشکلات بر سر راه این همکاری عدم وجود شرکت های بزرگ صادراتی بود و طرف های روسی ناچار بودند با چندین شرکت مذاکره داشته باشند.
 
جهانگیری با تاکید بر گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: صادرات این خدمات در دوره کرونا به خاطر شرایط و محدودیت ها کم شد اما نباید اجازه دهیم این شرکت ها تضعیف شوند چرا که شرکت های خدمات فنی و مهندسی جزو سرمایه های مهم کشور هستند.
 
معاون اول رییس جمهور گفت: وقتی در تهران طرحی را افتتاح می کنیم و می پرسیم پیمانکار این طرح کیست می گویند فلان نهاد نظامی. قرار بود این گونه نهادها در صورتی فعال شوند که بخش خصوصی برای انجام آن کار وجود نداشته باشد اما وقتی این سخن را می گوییم، می گویند مگر در تهران طرحی هست که پیمانکارش نهادهای نظامی نباشند.
 
وی از بخش خصوصی و به خصوص اتاق بازرگانی که از پشتوانه کارشناسی خوبی نیز برخوردار است خواست وقتی مشکلات و موانع را مطرح می کنند، پیشنهادات خود را نیز به دولت ارائه دهند و اگر موضوعات مطرح شده دستور کار دولت نشد و مورد بررسی قرار نگرفت آنگاه گلایه آنها درست خواهد بود.
 
جهانگیری از فعالان اقتصادی و صادر کنندگان خواست روحیه خود را حفظ کنند و خود را پیروز میدان جنگ اقتصادی بدانند و افزود: باید برای برنامه ریزی های آینده و برنامه های بلند پروازانه خود را آماده کنیم و اطمینان داشته باشید که دولت از شما حمایت خواهد کرد.
 
در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تاکید بر اینکه به دنبال حذف امضاهای طلایی و امتیازات ویژه هستیم، گفت: وزارت صمت در تلاش است از صدور بخشنامه های خلق الساعه پرهیز شود و سیاست های با ثبات در کشور وضع شود.
 
در این مراسم رییس اتاق بازرگانی ایران و تعدادی از صادر کنندگان برتر نیز به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.
 
گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از تمبر بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات رونمایی و از صادر کنندگان برتر قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انصافا حرفاش منطقیه...حالا در عمل نمیدونم همینجوری بوده و نشده نمیدونم
از خراسان
Iran, Islamic Republic of
حرف منطقی راحت است عمل بسیار مشکل
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری یادتان هست، با کفش داخل چادر سیل زده ها شدید؟!
آقای جهانگیری یادتان هست، دلار 42000 ریالی شما چه بلایی سر مردم ارزش پول ملی آورد؟!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مگر حرفها یی که ایشان در انتخابات می زد غیر منطقی بود؟ ...
Iran, Islamic Republic of
ارسطو می گوید اشکال دموکراسی این است که یک عده که فقط حرف خوب می زنند و رگ خواب گفتاری مردم را دارند قدرت را در دست می گیرند اما در عمل چیزی ندارند
.
Iran, Islamic Republic of
.........
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
الانكه نزديك به هشت ساله كه اختيار كشور دست شماست مردم خيلي خوشند با مشت شون كه هيچ كه با دسته هونگ هم نمي توانند گردو بشكنند .
علي بركت الله .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم فداي ملت شد و شما فداي دلار 4200 تومني
56
Iran, Islamic Republic of
قیاس با حاج قاسم ؟!!! بی انصافیه
Iran, Islamic Republic of
فقط لطف کنید و بگویید تعریف شما از مردم چیه؟
Iran, Islamic Republic of
مردم از نظر این دولت فقط افرادی هستند که بالای اتون صدر تهران ساکن هستند!!!
Iran, Islamic Republic of
دوروبری های خودشون، فرزندان دلبند، نوه های عزیز تر از جان، داماد های گرامی، اخوان بزرگوار...و قس علیهذا.....اینا یعنی مردم. در مثل هم مشت نمونه خروار است ، همینها خوش باشند کانه همه خوشند...
Iran, Islamic Republic of
وقتی در تهران طرحی را افتتاح می کنیم و می پرسیم پیمانکار این طرح کیست می گویند فلان نهاد نظامی. قرار بود این گونه نهادها در صورتی فعال شوند که بخش خصوصی برای انجام آن کار وجود نداشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نهادهای نظامی امکانات فراوانی دارند آیا بکار گرفتن این امکانات برای ساختن کشور عیبی دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکن مثلا کدوم طرح ؟؟ خب اگر طرحی بوده بخش خصوصی که بتونه از پسش حالا اجرایی یا مخارجی بر بیاد نبوده اونام بیشتر کارهای زیر بنایی می کنن
Iran, Islamic Republic of
یکی از فداکاریهای بزرگ شما تو این ۷ سال پراید ۱۲۰ میلیونی بود!
اردشیر ذوالفقاری
Iran, Islamic Republic of
فدای مردم نشدید ...
Iran, Islamic Republic of
مردم را فدای خودتان کردید
Iran, Islamic Republic of
بعد از گذشته 7 سال همه باید فدای مردم شویم
United States
فدای مردم؟!!
Iran, Islamic Republic of
ثابت كن دو ماه اين حقوق چند ده مليوني تو بذار كنار با همين يارانه ٤٥ توماني همي معيشتي كه به مردم ميديد زندگي كن و خودت برو خريد اگه واقعا از ته دلت ميگي براي فدا شدن
Iran, Islamic Republic of
یارانه 45500

ی شانه تخم مرغ 48500

راستی زمانی که یارانه 4500شروع شد ی شانه تخم مرغ چقدر بود؟چرا یارانه‌ها به همون اندازه افزایش پیدا نکرد🤔🤔
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
به جای فدای مردم مشکلات مردم و کشور را حل کنند.
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی تاکنون بسته معیشتی نگرفتند؟ بازنشستگان تامین اجتماعی!
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی به تمام وعده‌هایی که در ۷ سال گذشته به مردم عمل نکرده است و عمل نمی کند چرا؟
Iran, Islamic Republic of
به جای فدای مردم! قیمت ها غیر قانونی خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و... را در کشورحل کنید
sa
Iran, Islamic Republic of
بهترین فداکاری اینست که اصلاح طلبان دست از سر مردم بردارند و کنار بروند سی سال مملکت را به گند کشیدند بس است
Iran, Islamic Republic of
دولت، مجلس، دولتمردان، مسئولان و سازمان خصوصی‌سازی 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
عجب حرفهای قشنگی می زنه!!!!!!
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
ما نخوایم شما فدایی ما باشیدباید کی رو ببینیم؟؟؟ مرد حسابی قیمت خونه و ماشین و طلا و دلار و مرغ و تخم مرغ نتیجه فداکاری تو روحانی بوده دیگه
نتیجه قدم زدن ظریف
نتیجه امضای کری

اون روزی که از مسئولیت بیاید پایین عیده برای مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
تو این چند سال و چند ماه مونده چرا پیش مردم نمی روید از آنها دلجویی نمی کنید و..؟!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم بخاطر مشکلات توزیع سبد کالا.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری باید از مردم ایران عذرخواهی می‌کرد و نکرد
Iran, Islamic Republic of
همزمان با بررسی لایحه بودجه:
واکنش کاربران به حواشی لایحه بودجه 1400 /جلوی دلار جهانگیری را بگیرید!
همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، کاربران در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده لوایح بودجه تدوین شده توسط دولت دوازدهم را نقد کردند.
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
.. ۸سال .هرسال دریغ از پارسال.
Iran, Islamic Republic of
اینکه دلار 5000 تومان نشد خیلی شما مدیری ؟!!
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران نیازی به خدمات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری را ندارد...
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری شما با کفش رو فرش مردم سیل زده راه نرو فدا شدنت پیش کش
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
برجام دیگر هیچ فایده ای... ندارد و تاکنون نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
آدرس غلط به مردم ندهید/ مدیران دولت روحانی از سال 1392 تاکنون عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور هستند.
Iran, Islamic Republic of

و کار نکرده خود را گردن بقیه و
باز کسب ارا و..
Iran, Islamic Republic of
هرچه سریع باید مشکلات کارکنان، بازنشستگان، مردم و کشور حل شود
Iran, Islamic Republic of
هفته‌ای نیست که قیمت کالایی افزایش پیدا نکند. معلوم می‌شود دولت و دولتمردان کشور را رها کرده‌اند و برای آنان نیز مهم نیست بر سر ملت چه خواهد آمد؟
Iran, Islamic Republic of
پرداخت بیش از حد به ورزش در صداوسیما و هزینه‌های فراوان برای تهیه برنامه‌های ورزشی مشکل 7 میلیون جوان بیکار و 13 میلیون جوان ازدواج نکرده را حل نمی‌کند، بلکه مطلع شدن از برخی زوایای محیط ورزش نمک بر زخم آنها می‌پاشد.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جهانگیری! لطفاً از مردم مایه نگذارید
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور از سال 1392 تاکنون در تاریخ ایران بی سابقه بوده است.
Iran, Islamic Republic of
.........
یک کارگر
Iran, Islamic Republic of
......
بوعلی
Romania
فدای مردم شدن، مقدماتی دارد
ساده زیستی
حرکت جهادی
ترجیح دیگران برخود
به مزد کم قانع بودن
همراهی با رهبران راستین جامعه
ایستادن در برابر کسانی که به منافع مردم دست درازی می کنند
تدبیر درست امور مردم
صادق بودن با مردم
و.....
سید
Iran, Islamic Republic of
به جون دایی داریم از خوشی زیاد ذوق مرگ میشیم!!!!
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات و باز صحنه سازی!!
جناب تو این هشت سال چکار کردید.!!؟
مردم باید هوشیار باشند.
حسين
Iran, Islamic Republic of
مردم را فداي خودتون نكنيد كافيه.
Iran, Islamic Republic of
چقد ما ما می کنه .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من حتي صحبتها شما رانخواندم كارنامه هر فرد يا گروهي نشانگروضعيت حال وأينده وهويت أوست.....
انصاری
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم با این خوشی که شما اصلاح طلبها برای این مردم ایجاد کردید!!! ./
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
. اول خودت را فدا کن تا ما هم یاد بگیریم.!!!!
Roya
Iran, Islamic Republic of
......
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خدا کند.
جلیل
United Kingdom
.

مردم یادتان هست میوه کیلو 800 تومن پراید 20 میلیون بود ؟!