کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدن: ترامپ نباید دیگر در قدرت باقی بماند

23 دی 1399 ساعت 2:00

رئیس جمهور منتخب آمریکا بر لزوم کناره گیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده از قدرت سخن گفت.


به گزارش جهان نیوز، رئیس جمهور منتخب آمریکا بر لزوم کناره گیری هرچه سریع‌تر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده تاکید کرد.

به گزارش منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور نباید  دیگر در کاخ سفید حضور داشته باشد.

وی در زمینه اولین اقدام پس از به دست گرفت قدرت از  به جریان انداختن کمکهای مالی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا سخن گفت.

بایدن وضعیت شیوع  کرونا در آمریکا را وخیم اعلام کرد و گفت، اوضاع در حال وخیم تر شدن است.

جو بایدن درباره وضعیت حمله کنندگان به کنگره امریکا در هفته گذشته گفت: « فکر می‌کنم بسیار مهم است که بر نگه داشتن افرادی که دست به فتنه زده‌اند،  تمرکز کرد. آنها باید پاسخگوی اعمالشان باشند.»

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه خبر داده بود که ترامپ به دستیارانش گفته قصد دارد در روزهای واپسین ریاست جمهوری،‌ فرمان عفو خود را صادر کند.  هنوز مشخص نیست با توجه به تحولات روز چهارشنبه و حمله طرفداران رئیس جمهور به کنگره، آیا ترامپ باز هم قصد دارد این موضوع را مطرح کند یا خیر.

تاکنون هیچکدام از رؤسای جمهور آمریکا فرمان عفو خود را صادر نکرده بنابراین مشروعیت این اقدام در نظام قضایی آمریکا تا کنون سنجیده نشده است و کارشناسان امور حقوقی درباره این موضوع که آیا سیستم قضایی آمریکا این بخشش را برسمیت خواهد شناخت اختلاف دارند، اما همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اقدام رئیس جمهور در بخشش خود، سابقه جدید خطرناکی را برای ریاست جمهوری ایجاد خواهد کرد تا وی خود را فراتر از قانون دانسته و خود را از تحت محاسبه قرار گرفتن برای هر جنایتی که در دوران فعالیت خود داشته مصون بدارد.


کد مطلب: 751253

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751253/بایدن-ترامپ-نباید-دیگر-قدرت-باقی-بماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com